Uštede važnije od interesa javnosti: HRT otkazuje ugovor s tvrtkom koja mjeri gledanost programa!

Foto: Index

HRVATSKA radiotelevizija donijela je odluku kako od 1. siječnja neće produljiti ugovor s tvrtkom AGB Nielsen, koja jedina u Hrvatskoj pruža uslugu mjerenja gledanosti, potvrdili su za Index s HRT-a. Logično, ovakva odluka za sobom povlači brojna pitanja, među kojima i kako će se u budućnosti na HRT-u kreirati programski sadržaji, ali i prodavati oglasni prostor, budući da će HTV biti jedina televizija u državi koja svojim oglašivačima neće moći pružiti mjerljivu informaciju o dosegu njihova oglasa.

"Riječ je o poslovnoj odluci Hrvatske radiotelevizije, koja će tijekom 2013. godine odabrati neki od alternativnih modela praćenja gledanosti svojih televizijskih i radijskih kanala", priopćili su s HRT-a. Tvrtka AGB Nielsen trenutačno je jedina na domaćem tržištu koja pruža usluge praćenja gledanosti, dok se prelasci na bilo kakvu alternativnu ponudu planiraju se godinu dana unaprijed, zbog vremena potrebnog za postavljanje cijelog sustava za praćenje i obradu podataka.

Prema čemu će HRT mjeriti uspješnost rada?

Bez podataka o gledanosti, HRT će teško opravdati sredstva koja ulaže u programski sadržaj jer neće moći dobiti povratnu informaciju o uspješnosti pojedinih sadržaja i povratu ulaganja u iste. Kako su priopćili s HRT-a, uspješnost rada će se, do pronalaska alternativnih načina mjerenja gledanosti, "mjeriti prema javnoj vrijednosti emitiranih sadržaja, kvaliteti i gledanosti".

Što je točan razlog otkazivana ugovora s AGB Nielsenom iz HRT-a nisu objasnili, ali je za pretpostaviti kako je odluka donesena zbog potrebe za većim uštedama, budući da se procjenjuje da će raskidom ugovora HRT-u u blagajni na godinu ostati oko 6 milijuna kuna više.

Što s interesom javnosti?

Kao javna televizija, HRT ima zadatak informirati javnost i dostavljati sadržaj koji je relevantan za cijelu javnost ili neke njezine posebne dijelove, pa bi bez podataka o gledanosti ostala bez povratne informacije o uspješnosti emitiranog sadržaja. Samim time, nije jasno kako će HRT doći do informacija o tome kako su gledatelji reagirali na sadržaje koji se financiraju javnim sredstvima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Iako gledanost nije jedini prioritete javnih televizija poput HRT-a, bez gledanosti njihov je utjecaj beznačajan i time prestaju ispunjavati svoju javnu funkciju.

"HRT je javni servis čiji programski sadržaji moraju odgovarati odredbama Ugovora između HRT-a i Vlade. Programske obveze njime su definirane za razdoblje između 1. siječnja 2013. i 31. prosinca 2017. godine. Ugovorom se jasno definiraju načela po kojima će HRT kreirati svoje sadržaje a to su: vjerodostojnost i nepristranost, javni servis u službi svih građana, nacionalne i opće vrijednosti te inovativnost i kreativnost. Ističemo i kako će se program oblikovati i po udjelima programskih vrsta u ukupnom vremenu, odnosno HRT će postocima predviđenim Ugovorom emitirati određen postotak Vijesti i drugih informativnih sadržaja, sporta, religije, umjetnosti i kulture, obrazovnog programa, dokumentarnog, znanstvenog programa, zabavnog i glazbenog programa", kazali su s HRT-a.

Ugovori s oglašivačima pod upitnikom?

Bez podataka o gledanosti i ugovori s oglašivačima mogli bi doći u pitanje, budući da oni neće moći pratiti doseg reklama emitiranih na Hrvatskoj televiziji. S obzirom na ne dostupnost podataka o HRT-ovom programskom sadržaju kao i komercijalnom kako HRT misli opravdati ulaganja oglašivača na svojim kanalima?

"HRT ne može prejudicirati eventualne postupke oglašivača. Međutim, upravo danas HRT im je predstavio Cjenik promidžbenih usluga HRT-a za 2013.g. koji primjerice sadrži i novost - Cjenik multimedijskih paketa oglašavanja", kratko su odgovorili s HRT-a.

Znači li ovo da će građani od 1. siječnja biti osuđeni plaćati i gledati na HRT-u programske sadržaje o kojima više neće suditi javnost, vjerojatno da, a koliko će skupo ovu odluku HRT "platiti", pokazat će vrijeme.

AGB Nielsen: HRT će program evaluirati prema - subjektivnim dojmovima

Iz tvrtke AGB Nielsen upozoravaju na moguće posljedice ovakve odluke, objašnjavajući da
praćenje gledanosti ima višestruku ulogu. "BBC, najuspješnija svjetska javna televizija na koju
se s HRT-a često vole pozivati, iako nema reklama, mjerenja gledanosti koristi kako bi što bolje promovirala vlastite sadržaje i pratila konkurenciju.  Hrvatskoj televiziji sada kao jedino sredstvo evaluacije ostaju - subjektivni dojmovi, a ušteda koju će na ovaj način ostvariti može im prouzročiti višestruke gubitke na drugoj strani", objasnila je direktorica AGB Nielsena Magdalena Malinova.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara