Zašto o aferi Pomoćnik šute tiskani mediji: HBOR im za bespotrebno reklamiranje daje oko milijun kuna godišnje

Foto: Index

IAKO državni HBOR praktički i nema pretjerane potrebe za reklamiranje, oni to obilato rade. Najveći dio novca odlazi upravo tiskanim medijima. Čini se da je riječ o uspješnoj strategiji jer su se upravo tiskani mediji iskazali u ignoriranju Afere Pomoćnik, a godišnje se za reklamiranje izdvaja oko milijun kuna. 
 
HBOR: Uglavnom se reklamiramo u tiskanim medijima
 
Tako posljednju stranicu aktualnog tjednika Globus u vlasništvu EPH krasi reklama HBOR-a, a upravo je ova medijska kuća uz Večernji list i Novi list poznata po izbjegavanju pisanja o sumnjivim kreditima u HBOR-u. Dok su se Novi list i Večernji zadovoljili šturim izjavama ministra Linića i šefice Povjerenstva za sprečavanje sukob interesa te priopćenjem DORH-a, Jutarnji je u potpunosti ignorirao Aferu Pomoćnik. 
 
Tako je unatoč činjenici da je Afera Pomoćnik, koju je otkrio Index već dvije večeri glavna vijest u sve tri glavne nacionalne televizije mainstream tiskani mediji nastavljaju ignoriranje. 
 
"Izdaci HBOR-a za oglašavanje u medijima u 2013. godini iznosili 610 tisuća kuna (bez poreza). Oglašavanje se glavninom odnosilo na tiskane medije (ukupno oko 120 oglasa) te u manjoj mjeri na oglašavanje na specijaliziranim portalima.", potvrdili su nam iz HBOR-a. 
 
Ured premijera Zorana Milanovića ne vidi problem da se HBOR reklamira. Prije godinu dana Milanović je zaprijetio direktorima dioničkih društava u vlasništvu države, koja imaju praktički monopol na tržištu, da će biti najureni s dužnosti ako se nastave reklamirati u medijima. Tako su ukor premijera dobili direktori JANAF-a i Plinacroa koji su se reklamirali u medijima. Za Vladu HBOR je iznimka. 
 
Milanoviću ništa čudno
 
"Kada je riječ o uslugama i proizvodima tvrtki u većinskom vlasništvu države, treba razlikovati one koje su na tržištu i one koji su monopolisti. Normalno je i uobičajeno da tvrtke tipa Croatia osiguranje, HPB ili HBOR oglašavaju svoje proizvode i usluge", tvrde iz Vlade. 
 
O kolikim sredstvima je riječ, najbolje ilustrira činjenica da u vrijeme dok se daje na bespotrebno reklamiranje oko milijun kuna, Ministarstvo poduzetništva i obrta godišnje daje  tri milijuna kuna HBOR-u za povoljnije kredite gospodarstvu.
 
Podsjetimo, Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) razvojna je  i izvozna banka osnovana sa svrhom kreditiranja obnove i razvitka hrvatskoga gospodarstva, a cilj ove državne agencije je "poticanje razvitka hrvatskoga gospodarstva". Djelatnost provodi izravno i neizravno putem banaka i drugih pravnih osoba. Prema zakonu HBOR ne posluje s ciljem ostvarivanja dobiti.
 
Sve ide ionako preko poslovnih banaka
 
Riječ je o subvencioniranim kreditima za gospodarstvo, jer kada, na zahtjev Vlade Republike Hrvatske, Hrvatska banka za obnovu i razvitak odobri plasman ispod tržišnih uvjeta, Republika Hrvatska će iz državnog proračuna naknaditi Hrvatskoj banci za obnovu i razvitak razliku do visine prihoda koji bi bili ostvareni plasmanom pod tržišnim uvjetima. Većina kreditiranja realizira se posredstvom poslovnih banaka. 

Imate li dodatne informacije o korupciji, javite nam se uz zajamčeno neodavanje izvora na: desk@index.hr

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara