Foto: FaH
"TEMELJEM utvrđenog činjeničnog stanja nesporno je da MZLZ nije, na upit zračnog prijevoznika Croatia Airlinesa, jasno i nedvojbeno potvrdio da je u mogućnosti prihvatiti predmetni zrakoplov na Zračnoj luci Franjo Tuđman, čime nije bio osiguran prihvat zrakoplova, putnika i prtljage za vrijeme otvorenosti Zračne luke, a što je u suprotnosti s člankom 39. stavkom 1. i stavkom 4. Zakona o zračnom prometu (Narodne novine, broj 69/09, 84/11, 54/13, 127/13 i 92/14)", stoji u odluci Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo, a koja je provela istragu vezanu uz slijetanje zrakoplova zračnog prijevoznika Croatia Airlines na letu OU664 Zagreb-Dubrovnik na aerodrom Fiumicino u Rimu, dana 17. lipnja 2017. godine.
Agencija će sada postupiti u skladu sa Zakonom utvrđenim ovlastima, no o detaljima samoga postupka ne mogu javno istupati.
Podsjetimo da aerodromom upravlja francuski koncesionar ZAIC kojem je vlada Zorana Milanovića dala na 30-godišnje upravljanje Zračnu luku Zagreb. Francuzi već godinama zadovoljno trljaju ruke zbog odličnog posla u Hrvatskoj, a poznati su po svojoj štednji.
>> Agencija: Airbus Croatia Airlinesa nije mogao sletjeti nakon ponoći u Zagreb
>> Bivši direktor o skandalu u Zračnoj luci Zagreb: Ovo je kršenje zakona i netko će morati odgovarati
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podsjetimo, zrakoplov Croatia Airlinesa na letu OU664 iz Zagreba za Dubrovnik u noći između 16. i 17. lipnja zbog iznenadne se bure na dubrovačkom području trebao vratiti u Zagreb, ali je preusmjeren u Rim.
Objavili pa povukli priopćenje
Iz Croatia Airlinesa izvijestili su da je tako bilo odlučeno jer u Hrvatskoj oko ponoći više nije bila otvorena ni jedna zračna luka. Iz Zračne luke je zatim priopćeno da su bili spremni prihvatiti zrakoplov, ali nisu dobili službeni zahtjev.
U ponedjeljak navečer je nakon sastanka predstavnika Zračne luke i CA, iz Zračne luke priopćeno da je taj slučaj posljedica potrebe brzog odlučivanja, "dvosmislenog tumačenja" procedure i neadekvatne komunikacije dežurnog osoblja, te je najavljena nadopuna procedure kojom će se "nedvosmisleno potvrditi" da je Zračna luka otvorena 24 sata sedam dana tjedno i tako nadopunjena će biti dostavljena Croatia Airlinesu.
Istraživanjem smo otkrili da je MZLZ prije nekoliko mjeseci objavio u Zborniku zrakoplovnih informacija (AIP) da je preko noći protupožarna kategorija skinuta s kategorije "6 " (Airbusovi) na kategoriju "4" (DASH tip aviona), tako da od 22 do 4 sata ujutro ništa veće od Dasha ne može sletjeti na MZLZ.
Zagreb bi trebao biti jedini operabilni aerodrom u Hrvatskoj nakon ponoći
Radi se o svojevrsnoj prevari naredbe Ministarstva prometa iz ožujka ove godine, o tome da MZLZ mora biti operabilan 24 sata na dan.
Croatia Airlines u svojoj floti koristi šest Airbusova i šest Dashova. Naredba Ministarstva prometa služi kako bi jedan aerodrom bio dežuran za Hrvatsku, u kojoj nacionalni prijevoznik uredno koristi Airbusove.
Kako su nam potvrdili iz Agencije, Airbus po prijavljenoj spasilačko-vatrogasnoj kategoriji nije mogao u noćnim satima sletjeti na zagrebačku Zračnu luku.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?