Agencija za najzahtjevnije putnike ima klijente od New Yorka do Hong Konga

Agencija za najzahtjevnije putnike ima klijente od New Yorka do Hong Konga
Foto: Index/Luka Sangulin

AKO ste jedan od onih koji puno putuju, bilo da se radi o poslovnim putovanjima ili luksuznim odmorima, vjerojatno koristite ili ćete koristiti usluge Aviatice, turističke agencije specijalizirane za najzahtjevnije putnike koju je prije pet godina pokrenula Andrea Andrijanić.

Andrea, koja je magistrica ekonomije te uz vođenje firme predaje i na jednom privatnom sveučilištu, u posao je krenula nakon što je propala turistička agencija u kojoj je do tada radila. Cijelu karijeru provela je u tom poslu, još kao studentica počela je raditi u Lufthansi, tako da, iako je u posao krenula sa skromnim sredstvima, njen uspjeh ne čudi. Danas ima blizu 700 klijenata iz različitih zemalja svijeta, od New Yorka do Hong Konga. Uglavnom se radi o multinacionalnim kompanijama čiji zaposlenici puno putuju ili o osobama koje si mogu priuštiti luksuzni odmor, a ne žele brinuti o organizaciji putovanja.

"Smatrala sam da neću lako pronaći novi posao pa sam ga odlučila stvoriti"

“Karijeru sam još kao studentica, početkom devedesetih, započela u Lufthansi. To mi je bio prvi posao i ujedno prvi posao vezan uz avijaciju. No, tamo nije bilo mogućnosti za napredovanje pa sam prešla u jednu turističku agenciju koja je kasnije, nažalost ili na moju sreću, propala. Završili su u stečaju, radili smo i bez plaće i na kraju sam ostala bez posla, ali to mi je bio vjetar u leđa da pokrenem vlastiti. Bilo je takvo stanje na tržištu da sam smatrala da neću lako pronaći novi posao i odlučila sam ga stvoriti. Počela sam s nula sredstava, imala sam toliko da kupim laptop, a prijateljica mi je posudila novac za registraciju firme. Srećom, jako dobro sam krenula jer sam uspjela dobiti dio klijenata iz bivše firme”, kaže Andrea.


"Inozemni klijenti čine naš posao uspješnim"

Zajednička karakteristika svih klijenata Aviatice jest da puno putuju, bilo da se radi o zaposlenicima velikih kompanija ili o pojedincima. S obzirom na to da veliki udio prodaje čine poslovna putovanja, posao nije sezonalan - putuje se cijele godine.

“Core business su nam poslovna i luksuzna putovanja. Klijente, osim u Hrvatskoj, imamo i u inozemstvu, po cijelom svijetu, od New Yorka i San Francisca, preko Hong Konga i Japana do Australije. Također u Europi, u Danskoj, Velikoj Britaniji itd. Zapravo inozemni klijenti čine naš posao uspješnim. Među klijentima su nam i velike kompanije. Recimo, imam jednu veliku kompaniju koja ima podružnice na više kontinenata i njihovi zaposlenici lete po čitavom svijetu, uvijek je netko od njih u zraku. Ili, na primjer, imam jednog poznatog umjetnika koji stalno putuje. Mislim da tjedno dan ili dva miruje, ostatak tjedna provodi na putu. Klijenti nam stižu sistemom preporuke. Znači, naš klijent, ako je zadovoljan našim uslugama, preporuči poznaniku, prijatelju, on nas kontaktira i tako dobijemo novog klijenta. Sve zajedno ih je sada oko 670”, kaže Andrea.

"Kupaca luksuznih putovanja ima više nego što se misli"

Dio klijenata Aviatice, kao što smo već spomenuli, kupuje luksuzna putovanja od više desetaka tisuća eura i ima ih više nego što se misli.

“Iznenadili biste se, ali takvih klijenata ima dosta. Recimo, sada u prvom mjesecu je gotovo nemoguće dobiti kartu za Maldive. Još ih je moguće pronaći u ekonomskoj klasi, koja je povoljnija, ali business klasa je krcata. Naprosto nema mjesta. Imala sam prije određenog vremena klijenta koji je kupio tri karte za put oko svijeta u najluksuznijoj prvoj klasi. To putovanje mi je bilo veliko zadovoljstvo raditi. Također, imala sam jednog inozemnog klijenta koji je samo kartu za avion platio 25 tisuća eura, bez hotela i ostalog”, kaže Andrea.

"Internet je dobro rješenje za one koji rjeđe putuju, ali..."

Internet je prilično promijenio način na koji ljudi organiziraju svoja putovanja. Dostupan im je veliki broj servisa za kupnju avionskih karata i rezervaciju hotela i mnoge stvari koje bi prije 20-ak godina bile nemoguće bez usluga agencija danas ljudi sami rješavaju. Ipak, Andrea kaže da zahtjevniji putnici, koji često lete, itekako trebaju njihove usluge.

“Za ljude koji rjeđe putuju, jednom u par godina, internet je dobro rješenje. Međutim, kad dođe do toga da na putovanju treba nešto promijeniti, da se dogodi nekakva iregularnost, avion kasni pa se izgubi veza ili nešto slično - a takve stvari se stalno događaju - onda dolazi do problema. Meni se bezbroj puta dogodilo da imam klijenta koji leti na relaciji Zagreb - Frankfurt - New York, let iz Zagreba kasni i izgubi se veza prema New Yorku. Svi putnici iz aviona tada idu u red na neki šalter na aerodromu da riješe problem, dok naši klijenti nazovu nas i mi umjesto njih sve riješimo. Naša usluga nema smisla ako se radi o studentu koji leti jednom u pet godina, on će se snaći i njemu je prihvatljivo da takve stvari rješava sam. Ali ako se radi o poslovnom čovjeku koji je na putu dva puta tjedno, koji je stalno u avionu, njemu je jako bitno da ima takav servis, da mi umjesto njega napravimo što je potrebno za nastavak putovanja. Ili, recimo, ako se radi o kompliciranijim putovanjima “cik-cak” po svijetu, mi možemo omogućiti da putovanje bude znatno povoljnije jer uvijek bolje znamo izračunati gdje treba ‘lomiti’ tarifu, gdje treba nešto ubaciti da put bude jeftiniji, a da je dobra veza i, konačno, ako nešto pođe po zlu, klijent nas uvijek može nazvati da riješimo problem umjesto da ga on sam rješava”, kaže Andrea.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?