Agencija za obalni i linijski promet: Ponude Jadrolinije bile su najpovoljnije

Screenshot: agencija-zolpp.hr

AGENCIJA za obalni i linijski pomorski promet reagirala je na optužbe Antonije Mišure, direktorice Linijske nacionalne plovidbe o protežiranju Jadrolinije i zaštiti njezinog monopola u pomorskom transportu. U Agenciji su potvrdili da je Upravni sud poništio odluke o davanju koncesije za održavanje brzobrodskih linija, ali ističu da se radi o tri, a ne četiri linije, kako su predstavili u LNP-u.

Formalno-pravni propusti

U ponovljenom postupku Upravno vijeće Agencije poništilo je natječaje za davanje koncesija, a po isteku žalbenih rokova, odluke su postale konačne 7. studenog 2011. godine. Upravno vijeće Agencije raspravljalo je na sjednici u Zadru 25. studenog o raspisivanju novih natječaja te su zadužili Agenciju da ih žurno pripremi. Temeljem toga, stručne službe Agencije privode kraju pripreme za raspisivanje natječaja. Nužno je naglasiti da u sva tri slučaja Upravni sud nije poništio odluke o davanju koncesija Jadroliniji zbog toga što bi njihova ponuda bila nepovoljna, nego isključivo iz formalno-pravnih propusta u provedbi koncesijskog natječaja. I da toga nije bilo, Split Tours, sadašnja Linijska nacionalna plovidba, ne bi pobijedio na natječaju, jer su njegove ponude bile nepovoljne, navode u Agenciji. 

LNP značajno skuplji od Jadrolinije

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ponuda Jadrolinije na liniji Mali Lošinj - Rijeka bila je 14,5 milijuna kuna, a Split Toursa 19,4 milijuna kuna. Na liniji Split - Vis ponuda Jadrolinije bila je 9,25 milijuna kuna, a Split Toursa 13,7 milijuna kuna, dok je na liniji Split - Lastovo ponuda Jadrolinije iznosila 14,5 milijuna kuna, a Split Toursa 17,8 milijuna kuna. Iz toga je razvidno da se nije pogodovalo Jadroliniji nego su njezine ponude prihvaćene kao najpovoljnije, ističu u Agenciji.

U slučaju brzobrodske linije Jelsa - Bol - Split natječaj nije poništen presudom Upravnog suda, nego odlukom Upravnog vijeća Agencije od 20. prosinca 2007. godine temeljem žalbe Split Toursa. Natječaj je poništen jer ponuda Jadrolinije nije udovoljavala uvjetima, a ponuda Split Toursa nije prihvaćena jer je iznosila dvostruko više od ponude Jadrolinije i ostalih tvrtki koje su sudjelovale na natječaju. Tvrdnje kako je LNP izbačen iz konkurencije za koncesiju na brzobrodskoj liniji Žirje - Kaprije - Šibenik neutemeljene su budući da je postupak koncesioniranja još u tijeku i da nikakva odluka nije donijeta. Ponude su otvorene prije tjedan dana, a odluka se mora donijeti u roku od 60 dana, izvijestili su u Agenciji za obalni i linijski pomorski promet.

Jadroliniji 200 milijuna kuna iz državne blagajne

Podsjetimo, direktorica LNP-a prije dva dana prozvala je Agenciju za protežiranje Jadrolinije i nepostupanje po presudi Upravnog suda. Direktorica Mišura navela je da je na taj način Jadroliniji plaćeno 200 milijuna kuna iz državnog proračuna na ime subvencije za održavanje linija.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara