Agencije: Stožer Jadranke Kosor prijavio lažne podatke DIP-u

KAD JE Državno izborno povjerenstvo u četvrtak objavilo iznose navodno potrošene za kampanje predsjedničkih kandidata, prema kojima je predsjednik Stjepan Mesić za kampanju potrošio više od HDZ-ove kandidatkinje Jadranke Kosor, mnogi su se zapitali mogu li takvi podaci biti istiniti.

Naime, prema financijskim izvješćima koje su izborni stožeri dostavili DIP-u, Mesić je u kampanji potrošio 6.488.487 kuna, a Kosor oko 50,000 kuna manje. No, valja napomenuti da zakonodavac nije predvidio nikakve sankcije za one koji DIP-u dostave neistinite podatke o financiranju kampanje, da ne spominjemo da DIP po zakonu nema ovlasti provjeriti istinitost izvješća.

Dvije agencije koje su radile procjenu potrošenih sredstava u predsjedničkoj kampanji došle su do bitno različitih cifri od onih koje je DIP-u dostavio stožer Jadranke Kosor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Agencija Mediana Fider provela je istraživanje svih objavljenih oglasa u tisku i na televiziji u predsjedničkoj kampanji i došla do sljedeće procjene: Stipe Mesić je na takve oglase u oba kruga potrošio oko 2,6 milijuna kuna, iznos jednak onomu kojeg je DIP-u prijavio njegov stožer, a Jadranka Kosor je samo na oglase u tisku i na televiziji potrošila čak 9,9 milijuna kuna.

Agencija AGB Puls slično je istraživanje napravila prateći objavljene oglase na televiziji (1. i 2. krug), te na jumbo plakatima i u tisku (samo 1. krug) te došla do još zanimljivijih procjena. Prema tom istraživanju, Jadranka Kosor je na gore navedene oglase potrošila čak 13 milijuna kuna, dva puta više nego što HDZ tvrdi da je potrošeno u cijeloj kampanji. Što se tiče kampanje Stjepana Mesića, Puls je procijenio da je njegov stožer potrošio 3,4 milijuna kuna – cifra koja se poklapa s navedenim u financijskom izvješću njegovog stožera.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara