Asos u velikim problemima, dionice im pale za skoro 40 posto

Asos u velikim problemima, dionice im pale za skoro 40 posto
Foto: 123rf

DIONICE Asosa pale su na londonskoj burzi za 37 posto, ubrzo nakon što je iz tvrtke objavljeno kako se suočava sa "značajnim padom" prodaje.

Objava iz Asosa, globalnog giganta online trgovine odjećom, potaknula je pad cijene dionica i ostalih maloprodajnih trgovaca. Razlog pada je strah da se tradicionalno velika božićna prodaja neće ostvariti ove godine, budući da su kupci suzdržani u potrošnji, prenio je Independent.

Asos smanjio poslovne prognoze 

Asos je smanjio i prognoze u vezi očekivanog rasta prodaje, kao i očekivanog iznosa profita. Prvotne procjene su se kretale od 20 do 25 posto rasta prodaje (u godini do kolovoza 2019.), a sada su smanjene na 15 posto. 

Očekivana profitna marža ove godine (omjer prihoda od prodaje izražen u postotku) smanjena je s 4 posto na 2 posto.

Gospodarska neizvjesnost smanjila pouzdanje kupaca

Prodaja u studenom, važnom mjesecu za trgovinu, bila je ispod očekivanja. Asos je poručio kako nisu sigurni da će se prodaja poboljšati.

"Trenutna ekonomska neizvjesnost koja vlada na mnogim našim glavnim tržištima, sa slabljenjem pouzdanja kupaca (povjerenje potrošača u ekonomiju), dovela je do najslabijeg rasta online (internetske) prodaje odjeće u zadnjih nekoliko godina", priopćio je Asos.

Dodatni razlozi: Od tople zime do brojnih popusta i promocija 

Glavni izvršni direktor Asosa, Nick Beighton, istaknuo je kako diljem (online) tržišta vlada do sada "neviđena" razina popusta (na robu) i promotivnih akcija. Prema njegovom mišljenju to je srezalo i prihode Asosa.

Neobično toplo vrijeme za zimu također je smanjilo potrošnju na odjeću, ustvrdili su u priopćenju.

Prodaja se smanjila i u Njemačkoj i Francuskoj, u kojima Asos prodaje 60 posto svoje robe.

Asos pokrenuo pad vrijednosti drugih online trgovina

Asosov glavni konkurent Zalando, najveća online maloprodajna trgovina, pao je za 13,6 posto (u vrijednosti dionica) nakon Asosove objave, izgubivši gotovo milijardu eura vrijednosti.

H&M je pao za 8,5 posto, unatoč tome što prodaja ide po očekivanom. Mark and Spencer i Next pali su za 4,6 posto.

Dionice online trgovine modom Boohooa pale su za 18 posto, pa će tvrtka morati ažurirati svoj poslovni izvještaj. On je bio puno optimističniji u vezi predviđanja poslovnih prihoda i dividende (dio dobiti dioničkog društva) nakon što je tvrtka zabilježila rekordnu prodaju tijekom Crnog petka.

Britanski Milijarder: Najgori prosinac ikad, propast će mnogi

Milijarder Mike Ashley, osnivač i glavni direktor Sports Directa (maloprodaja sportske odjeće i obuće), izjavio je kako je prosinac ove godine bio "najgori prosinac koji ikad pamti" za maloprodajne trgovine. 

Predvidio je kako će zbog toga propasti mnogi. 

"Potpuno će se raspasti", naveo je.

Analitičar tržišta: Asos najavio veće probleme u gospodarstvu

George Salmon, analitičar tržišta u Hargreaves Lansdownu, naveo je kako je Asosova objava iznenadila tržište te zato može biti nagovještaj većih problema u gospodarstvu.

"Nedavni podaci otkrili su ogroman pad u maloprodajnoj trgovini u Velikoj Britaniji. Bilo bi lako pretpostaviti da se to dogodilo jer su online (trgovinski) igrači brže zauzimali dijelove tržišta. No podaci upućuju da je kompliciranije od toga. I puno više zabrinjavajuće. Izgleda kao da je pouzdanje kupaca srušeno do te mjere da ljudi više nigdje puno ne troše, ni u fizičkim trgovinama, niti u online", naveo je Salmon.

"Neizvjesnost oko Brexita igrat će glavnu ulogu (u pouzdanju kupaca). Vjerojatno nije slučajnost da su Asosovi ključni kupci dvadesetogodišnjaci, koji su općenito zabrinutiji za budućnost gospodarstva nakon Brexita od svojih roditelja", istaknuo je analitičar tržišta.

Investicijski analitičar: Možda je pad specifičan za Asos

Ian Forrest, analitičar istraživanja investiranja u The Shere Centreu, izjavio je kako bi problemi (pada prodaje) mogli biti specifični za Asos. Kao primjer nastavka dobre prodaje spomenuo je Boohoo, britansku maloprodajnu online trgovinu muške i ženske odjeće (također usmjerenu na mlađu generaciju, od 16 do 30 g.). 

"Iz Boohooa su poručili kako u zadnje vrijeme posluju dobro, s rekordnom prodajom u razdoblju oko Crnog petka i ukupnom trgovinom 'u skladu s očekivanjima'", naveo je Forrest.

U izvještaju se zaključilo kako će tržište nestrpljivo iščekivati Boohoovo ažurirano poslovno izvješće, najavljeno za 15. siječnja. Ono će naime pokazati postoje li znaci pada prodaje u širem sektoru odjeće.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara