Atlantic Grupa lani povećala neto dobit za 60 posto

Atlantic Grupa lani povećala neto dobit za 60 posto
Foto: Filip Kos/Pixsell

ATLANTIC GRUPA je u 2019. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 5,43 milijarde kuna, što je 3,4 posto više nego u godini ranije, dok je neto dobit porasla 59,8 posto, na 390,4 milijuna kuna, objavili su iz te tvrtke.

Dobit iz poslovanja (EBIT) u protekloj godini iznosi 500,4 milijuna kuna i veća je za 36,4 posto u odnosu na 2018. godinu.

Bez jednokratnih stavki i promjena u računovodstvenim standardima, dakle na usporedivoj osnovi, dobit iz poslovanja porasla je 13,1 posto, a neto dobit 28,9 posto, navode.

“Atlantic Grupa je 2019. zaključila s povijesno najvišim prihodima i profitabilnošću. Godina je za nas bila iznimno uspješna i ispratili smo je kao stabilna, financijski prosperitetna i nisko zadužena kompanija s osnaženim menadžmentom i jasnom vizijom budućnosti", istaknuo je predsjednik Uprave Emil Tedeschi.

Kompanija je, kazao je, nastavila sa strategijom dezinvestiranja non-core djelatnosti, dok istovremeno osnažuje fokus na područja koja predstavljaju ključne generatore rasta i temelj transformacije za budućnost.

"Posebno smo zadovoljni činjenicom da tržište kapitala prepoznaje naš ukupni rezultat pa smo imali i povijesno rekordne vrijednosti dionice, ali i rekordni iznos dividende po dionici, što je okrunjeno i nagradom Zagrebačke burze za izuzetan doprinos razvoju tržišta kapitala", rekao je Tedeschi komentirajući ostvarene rezultate.

Namazi i pića najveći rast

Iz Atlantica ističu kako su na ukupan rast prihoda od prodaje najviše utjecala strateška poslovna područja Delikatesni namazi s rastom od 7,7 posto i Pića s rastom od 5,2 posto.

Kava se s 1,13 milijardi kuna prihoda od prodaje koji čine 20,9 posto udjela u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija.

U distribucijskom poslovanju najznačajniji je rast od 8,2 posto ostvarilo tržište Hrvatske, a slijedi Slovenija s rastom od 3,7 posto.

U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 64,1 posto, brendovi principala u distribuciji 27,5 posto, a ljekarnički lanac Farmacia sudjeluje u ukupnim prihodima s 8,3 posto, navodi se u priopćenju.

Iz Atlantica podsjećaju da nakon uspješnog širenja distribucijskog portfelja u regiji u 2018., novi distribucijski ugovori potpisani početkom 2019. u Makedoniji (Ficosota i Beiersdorf) i krajem godine u Srbiji te Sloveniji (Saponia i Kandit) potvrđuju kontinuirani fokus na razvoj distribucijskog poslovanja.

Krajem ožujka Atlantic je otvorio i novi logističko-distribucijski centar kraj Velike Gorice, kojim osigurava logističku podršku dugoročnom razvoju distribucije. U prvoj fazi osiguran je skladišni kapacitet od 30.000 paletnih mjesta, s mogućnošću modularnog širenja u skladu s poslovnim potrebama. U istom su skladištu implementirani i pušteni u rad visoko sofisticirani logistički roboti tvrtke Gideon.

Nastavljajući korporativnu strategiju dezinvestiranja non-core poslovnih djelatnosti Atlantic Grupa je u travnju u cijelosti izašla iz segmenta sportske i aktivne prehrane (tvrtka Tripoint s brendovima Multipower, Multaben i Champ prodana je dotadašnjem distributeru, tvrtki Genuport), a u listopadu prodajom Fidifarma i Multivite PharmaS-u i iz segmenta dodataka prehrani.

Kompanija usmjerava fokus na glavne kategorije roba široke potrošnje koje čine kava, pića, delikatesni namazi te slatki i slani snack, kao i na daljnji rast i razvoj distribucije kao važne poluge poslovanja te ljekarničkog lanca Farmacia, ističu.

To uključuje i ciljanu internacionalizaciju s brendovima koji su dokazali međunarodni potencijal, primarno Argetu i Donat Mg, kao i spajanja i preuzimanja. U tom smislu je pojačana i Uprava kompanije koja sada broji šest članova, navodi se u priopćenju.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara