Avion Croatia Airlinesa već dva dana leti bez oplate
ZRAKOPLOV Croatia Airlinesa tipa Airbus već dva dana leti bez oplate, dojavio nam je izvor zaposlen u Zračnoj luci Zagreb. Aviomehaničar Croatia Airlinesa Antonio Čorak tvrdi da to nije opasno i da avion smije tako letjeti.
"Spomenuti zrakoplov oštetili su radnici aerodroma Düsseldorf pri utovaru prtljage pa se oplata na vratima carga skinula. Sad čekamo da nam stigne taj dio, no avion može tako letjeti prema svim papirima i ne predstavlja opasnost. Stvar je u tome što taj dio ne dolazi iz Europe, već iz SAD-a pa ga zato još čekamo", rekao nam je Čorak.
>> Piloti i stjuardese Croatia Airlinesa spremaju štrajk usred ljeta
>> Croatia Airlines skupo plaća najam aviona jer nisu u stanju popraviti vlastite
Poslali smo upit Upravi Croatia Airlinesa o tome što se dogodilo.
Croatia Airlines: Lufthansa dala dozvolu za vraćanje u promet
"Na zrakoplovu Airbus 319 Croatia Airlinesa privremeno je uklonjen panel ispod vrata za prtljažni prostor, nakon što ga je oštetilo manevarsko vozilo zračne luke Düsseldorf. Tom je prigodom zatražena asistencija Lufthanse Technik, koja je u Düsseldorfu obavila sigurnosni pregled zrakoplova i izdala dozvolu za vraćanje u promet u skladu s odobrenom procedurom proizvođača zrakoplova, kojom je regulirana daljnja operacija zrakoplova. Dakle, proizvođač zrakoplova predvidio je i dopustio operativno korištenje zrakoplova u navedenom statusu s obzirom da ne utječe na sigurnost letenja, a isto su regulirale i nadležne zrakoplovne vlasti. Novi panel već je naručen i isporuka se očekuje tijekom sutrašnjeg dana, nakon čega će biti ugrađen na zrakoplov", stoji u odgovoru Croatia Airlinesa.
Učestalo otkazivanje letova
Podsjetimo, u posljednje vrijeme kompanija je pod budnim okom javnosti nakon što su se pobunili djelatnici tvrtke, piloti, kabinsko osoblje i aviomehaničari. Upravo zbog manjka aviomehaničara, znatno su se produljili veliki zimski servisi na dva zrakoplova pa je tvrtka morala unajmljivati zrakoplove stranih kompanija. Zbog takve situacije došlo je i do učestalog otkazivanja letova što je tvrtki stvorilo velike troškove. Istovremeno se Uprava suočava s mogućnošću štrajka, i to u špici sezone.
Nezadovoljni su i piloti i kabinsko osoblje, kao i aviomehaničari kojima je kolektivni ugovor istekao još krajem 2016. i još uvijek čekaju na potpisivanje novog. Ovog tjedna smo izvijestili o tome da su pregovori djelatnika i Uprave propali, a pokreće se proces mirenja, koji će, ako ne uspije, završiti štrajkom.
Uprava tvrdi da je radnicima ponudila najviše što je mogla, 1000 kuna regresa, povećanje plaća od 2,5 posto, sporazum o redoslijednoj listi za letačko osoblje, ukidanje programa komercijalnog školovanja pilota i potpisivanje kolektivnog ugovora do kraja 2019. godine, kao i mogućnost da se kolektivni ugovor potpiše do kraja 2018. godine te da se pregovori nastave nakon završetka ovogodišnje turističke sezone kako se, tvrde, ne bi negativno utjecalo na turistički proizvod Hrvatske.
Radnici nezadovoljni
Predstavnici sindikata okupljenih u Organizaciji radnika Croatia Airlinesa (ORCA), traže povećanje plaća. Piloti tvrde da im je osnovna plaća izražena kroz vrijednost bodova čija je vrijednost skinuta za 5 posto zbog krize i to im, tvrde, nikad nije vraćeno.
Uz to žele bolju kvalitetu života i manje prekovremenih sati. A isto želi i kabinsko osoblje. Stjuardese i stjuardi rade i po 17 sati u komadu. To nam je potvrdila predsjednica Sindikata kabinskog osoblja Suzana Artuković Vuksan.
"Nekad radimo 17 sati u danu. Dnevno znamo raditi šest letova i već smo ukazivali Upravi na to da nam je sve to prenaporno, pogotovo ljeti kad se ni avioni ne stignu ohladiti, a moramo stići pripremiti avion već za novi let i boarding. Prije smo nakon 12 sati smjene imali 48 sati odmora, a sad nakon takve smjene imamo 12 sati odmora. Kad smo potpisivali prošli KU, imali smo daleko bolje uvjete rada", ispričala nam je Suzana Artuković Vuksan.
Aviomehaničari iscrpljeni: Dosta nas je završilo na bolovanju
Nezadovoljni su i u Sindikatu aviomehaničara.
"Premalo nas je. Do prije deset dana radilo se dosta prekovremeno, a servisi zrakoplova su nam se oduljili upravo zbog nedostatka mehaničara. Prije bismo na nekom zrakoplovu radili 20 dana, a sad zbog manjka ljudi radimo po 40 dana. Zato smo ušli u sezonu bez aviona, sve je uzrokovano nedostatkom ljudi.
Zbog prekovremenog i iscrpljujućeg rada, dosta je mehaničara zadnjih tjedan-dva završilo na bolovanju. U prva četiri mjeseca ove godine imao sam 100 prekovremenih, a lani u cijeloj godini 50", rekao je Antonio Čorak iz Sindikata aviomehaničara za Index.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati