Benetton objavio reklamu s migrantima pa došao na udar kritika
TALIJANSKA modna tvrtka United Colors of Benetton kritizirana je zbog svoje nove, kontroverzne reklamne kampanje koja uključuje fotografije migranata koji su spašeni na Mediteranu, a koje Italija nije htjela primiti.
Reklama uključuje dvije različite fotografije koje prikazuju migrante u prslucima za spašavanje koje prate volonteri koji su ih spasili na moru. Reklama je objavljena na internetu i u talijanskim novinama La Repubblica. Druga fotografija u međuvremenu je uklonjena s Benettonove Twitter stranice.
Od reklame se ogradili humanitarni spasioci
Humanitarna organizacija koja je obavila dotično spašavanje 9. lipnja, SOS Méditerranée, osudila je Benetton zbog iskorištavanja slika "ljudi u nevolji".
"SOS Méditerranée potpuno se ograđuje od ove kampanje, koja prikazuje fotografiju napravljenu dok su naši timovi spašavali ljude u nevolji na moru", napisao je ovaj NGO u izjavi objavljenoj na Twitteru.
Reklamu osudio i nacionalistički ministar Salvini
Kritike su, međutim, došle i sa suprotne strane, od talijanskog ministra unutarnjih poslova Mattea Salvinija, koji je u objavi na Twitteru napisao: "Jesam li ja jedini kojem je ovo odvratno?"
Podsjetimo, nova populističko-nacionalistička vlada u kojoj je Salvini jedan od najvažnijih ministara najavila je odmah po dolasku veliki zaokret u odnosu prema migrantskoj krizi u Italiji sa stotinama tisuća migranta koji su u zadnjih nekoliko godina iz Libije u čamcima krenuli za tu europsku zemlju.
Migranti često zaglave usred Mediterana, a spašavaju ih talijanska obalna straža, europska agencija Frontex i brodovi humanitarnih organizacija. Budući da su u međunarodnim vodama, migrante se ne vraća u Libiju nego iskrcava u Italiju, gdje često godinama čekaju na rješavanje svog zahtjeva za azil. Italija je tako zamijenila Grčku kao glavno odredište u EU za migrante i izbjeglice iz Afrike, Bliskog istoka i jugoistočne Azije
Iza kampanje stoji kontroverzni fotograf koji reklamama želi progovoriti o ljudskim pravima
Ovu reklamnu kampanju Benettona osmislio je kontroverzni talijanski fotograf Oliviero Toscani, koji je 2000. morao napustiti tvrtku kada je njegova kampanja s fotografijama američkih osuđenika na smrt izazvala skandal.
Toscani je i ranije podizao prašinu provokativnim i društveno angažiranim reklamnim kampanjama o temama poput religije, ljudskih prava i rasizma. One su uključivale fotografije svećenika i časne sestre koji se ljube, homoseksualnih žrtava AIDS-a i tri secirana ljudska srca s riječima "crno", "bijelo" i "žuto" ispod njih.
Toscani je fotografije migranata koje je izabrao opisao kao "dramatične", a Salvinijevu osudu kao potvrdu "da sam u pravu".
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati