Biznis psihologija: Padne li vam na pamet riječ "šupak" kad vidite znak BMW-a?

AMERIČKI marketinški stručnjak Noah Brier poslužio se igrom asocijacija kako bi doznao što korisnicima interneta predstavljaju brandovi te je proveo istraživanje tržišta u obliku psihotesta.

Istraživanje se odvijalo na stranici Brandtags, na način da se posjetitelju prikaže na ekranu logo robne marke, potom on napiše što mu prvo padne na pamet. Zanimljiva je i činjenica da možete saznati kako su drugi posjetitelji sitea glasali.

Brier je na svojoj stranici napisao kako se u 12 dana pola milijuna ljudi uključilo u istraživanje pa osim što je istraživanje korisno za tvrtke, koje vide na koji ih način doživljavaju klijenti, može biti zanimljivo i za klijente same. Klikom na pogled kako su ostali glasali vidi se zapravo dobra ili loša reklama za pojedini brand. Najčešće asocijacije istaknute su velikim slovima, a najrjeđe su napisane malim slovima.

Internet Explorer izaziva bijes kod anketiranih

Primjerice, ljudima nakon pogleda na logo Internet Explorera, na pamet padaju uglavnom ružne stvari. Pa su tako nakon asocijacija "internet" i "Microsoft", sljedeće bile: crap (govno), slow (sporo), shit (sranje), evil (zlo), sucks (smrdi), crash (pada), virus, broken (pokidan), old (star), monopoly (monopol), outdated (zastario) i tako dalje.

Kod BMW-a se uglavnom nižu očekivani pridjevi, poput - luksuzan, skup, njemački, brz, bogat, ali onda najednom dolazi deseta najčešća riječ koja ljudima pada na pamet - asshole, što znači šupak.

Igra je reverzibilna pa tako možete i na osnovi tuđih najčešćih asocijacija pogađati o kojoj se robnoj marki radi. Pa tako kada je pravi odgovor "Johnson & Johnson", ekran će vam se ispuniti natpisima: baby (beba), soft (mekano) i slično.

Hilton hoteli - pogađate prvu asocijaciju?

Kod hotela Hilton situacija je jasna - Paris Hilton, i sve što se veže za stav internet zajednice prema bogatoj nasljednici, je pri vrhu asocijacija. "Slut" (drolja), "whore" (kurva), "bitch" (kuja) pa čak i "sex", riječi su koje su nanizane ispod prve asocijacije. No, nije sve tako crno. Anketirani su pokazali kako imaju i mišljenje o samom hotelskom lancu pa se tu vezuju riječi poput "luxury" (luksuz), "fancy" (otmjeno), "posh" (mondeno), "overpriced" (precijenjeno).

Nema niti jednog hrvatskog branda, ali zato je popljuvan T-Com

Istraživanjem su obuhvaćeni svjetski brendovi među kojima, nažalost, nema niti jednog hrvatskog. Nema tako niti Zvijezdinog biljnog ulja kao ni Podravkine Vegete, koji su prema nedavnom istraživanju tvrtke Valicon, koja se bavi tržišnim savjetovanjem i istraživanjem, najjače robne marke u Hrvatskoj.

Hrvatski građani inače, nakon spomenute dvije marke, najviše cijene robne marke: Ariel, Gillette, Dorina čokolada, Jamnica, Franck kava, Milka čokolada i Zvijezda majoneza.

Ali ako ćemo gledati po utjecaju koje neka robna marka u Hrvatskoj ima, pri vrhu bi kotirala njemačka telefonska kompanija T-Com. I tu su asocijacije različite. Nakon regularnih - mobitel, telefon i Njemačka, na red dolazi holivudska glumica Catherine Zeta Jones, koja je svojevremeno s tinejdžerskom zvijezdom Ashley Tisdale snimila reklamu za tu tvrtku. Ostatak se svodi na njihovu boju - "pink" i "magenta", ali i pljuvanju slično onome za Internet Explorer.

C.D.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara