Dok je Index razotkrivao, Jutarnji je branio vladu. Sad se žale na čitanost

Dok je Index razotkrivao, Jutarnji je branio vladu. Sad se žale na čitanost
Screenshot/foto: Jutarnji list

GOJKO DRLJAČA, glavni urednik gospodarskog sadržaja Hanza Medije, požalio se na predstavljanju knjige Martine Dalić kako je vladao slab, gotovo nikakav interes za Aferu Hotmail. Naime, kako je rekao u jednom trenutku, priče koje je Jutarnji list u jeku Afere Hotmail objavljivao o Agrokoru nikada nisu bile među prve tri najčitanije vijesti u online izdanjima.

Afera Hotmail i nije bila toliko značajna!?

Tvrdnja o nezainteresiranosti čitatelja za Aferu Hotmail poslužila je Drljači tako kao argument za tezu kako Afera Hotmail i nije bila toliko značajna. Odnosno, unatoč raširenom mišljenju kako ljude zanimaju događanja u Agrokoru, u Drljačinoj interpretaciji hrvatski građani za sve to baš i nisu bili zainteresirani. ''Vukle'' su ih, rekao je Drljača, druge teme.

No slab interes njihovih čitatelja za praćenje Afere Hotmail u Jutarnjem listu ipak je drugačije naravi. Problem leži u načinu kako je Aferu Hotmail Jutarnji list pratio, tj. u činjenici da je tijekom afere Jutarnji imao funkciju pokrivanja vladinih ljudi, a ne razotkrivanja nepravilnosti, što je osnovna zadaća medija. Stoga i ne čudi što se Drljača požalio na slab interes čitatelja.  

Na najčitanijem portalu tekstovi o Aferi Hotmail bili su pak najčitaniji

S druge strane, članci o Aferi Hotmail bili su redovito najčitaniji tekstovi toga dana na najčitanijem hrvatskom portalu - Indexu. Jer dok je Index Aferu Hotmail razotkrivao, Jutarnji list ju je redovito pokrivao. Vrlo bi se često, tek dvadesetak minuta nakon što bi Index objavio nove mailove, Jutarnji kroz članke trudio objasniti kako oni nisu značajni i da idu u korist vlade, premijera Andreja Plenkovića te posebno Martine Dalić.

Kako su Indexovi tekstovi temeljeni na činjenicama i dokazima, a tekstovi Jutarnjeg na lošim spinovima, jasno je da je povjerenje čitatelja u Jutarnji opadalo. Na žalost Jutarnjeg i Banskih dvora.

Na Indexu se Afera Hotmail čitala u brojkama o kojima Hanza može samo sanjati

Primjerice, prvi članak koji je otvorio niz u Aferi Hotmail bio je "OBJAVLJUJEMO MAILOVE MARTINE DALIĆ Ovo je dokaz da je Plenković znao baš sve o Agrokoru". Taj je tekst na portalu Index imao 172.707 čitanja. Članak "OBJAVLJUJEMO NOVE MAILOVE Hoće li Plenković i nakon ovog tvrditi da nije ništa znao" imao je 128.093 čitanja, a "OBJAVLJUJEMO NOVE MAILOVE Grupa Borg napravila je izdajnički zakon na štetu svih nas, Plenković je sve znao", imao je 115.492 čitanja.

Priča o tome da Plenkovićeva teza da ni jedan mail nije upućen njemu ne stoji, objavljen pod naslovom "OBJAVLJUJEMO NOVE MAILOVE Plenkovićev ured ih dobio na dan kad je vlada hitno izglasala Lex Agrokor", imao je 103.605 čitanja.

Htjeli su joj dati državno odlikovanje

S druge strane, Jutarnji list tih se dana upinjao svim sredstvima, doduše u toj situaciji vrlo oskudnim, ispeglati poteze i djelovanje Martine Dalić. Ponajviše kroz pero svog urednika Gojka Drljače, Jutarnji se zalagao da se Martini Dalić, zbog rješavanja afere Agrokor, dodijeli državno odlikovanje. Tako je sada nastavio raditi na svojevrsnoj političkoj beatifikaciji bivše potpredsjednice vlade kroz promociju i besplatno dijeljenje knjige Matine Dalić ''Agrokor - slom ortačkog kapitalizma'', već sad svrstane u novi hrvatski žanr ''koruptivne književnosti''.

Knjiga se, prema informacijama Hanza Medije, tiskala u 45 tisuća primjeraka (od čega su 44 tisuće podijeljene besplatno), a glavna teza joj je kako nije postojala nikakva tajna skupina unutar vlade, kao ni Grupa Borg.

Na promociji na kojoj su se u velikoj mjeri omalovažavali novinarska struka, profesionalna etika i kodeksi, Drljača je kao pripadnik iste te struke poslužio kao vreća za boks s likom novinara. A udarce je, baš kao i medijska kuća u kojoj radi, primio s osmjesima na licu. Nauštrb hrvatske javnosti i čitatelja.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara