FOTO Gotova je obnova Jaruna. Ukinuta većina parkinga, Alejom će voziti bus
ZAVRŠILI su radovi u Aleji Matije Ljubeka na zagrebačkom Jarunu. Prvi put od izgradnje radila se nekakva rekonstrukcija.
Gotovo 40 godina ništa se nije diralo, a onda su se asfaltirala 6.4 kilometra ceste i biciklističke staze. Iz Grada Zagreba su uoči radova poručili da je cilj obnove popularizirati biciklistički i pješački promet te prvi put uvesti javni gradski prijevoz kao alternativu motornom prometu uz jezero.
Smanjen parking
Ključni elementi preuređenja su širenje biciklističke staze, smanjen broj parkinga unutar jezera, uz nova parkirališta izvan zone samog jezera, te uvođenje ZET-ove autobusne linije vikendom.
Nova prometna regulacija uvodi dva prometna traka za dvosmjeran biciklistički promet na unutarnji obod Aleje Matije Ljubeka, bliže jezeru, što je, kako su istaknuli u Gradu, znatno sigurnije od dosadašnjeg rješenja zbog izbjegavanja presijecanja biciklističkog prometa i motornih vozila. Biciklističke trake su široke minimalno četiri do pet metara, a do njih je zaštitni pojas od jednog do jednog i pol metra kojim se odvaja biciklistički i motorni promet.
ZET-ov bus će voziti vikendom
"Velika novost za građane je da postojeću ZET-ovu liniju 113, koja je do sada prometovala od Remize do okretišta na Hrgovićima, vikendom produljujemo tako da autobus radi krug oko jezera, s 11 novih autobusnih stajališta, uz polaske svakih 45 minuta", najavila je zamjenica gradonačelnika Danijela Dolenec.
"Na taj način olakšavamo dolazak na jezero velikom broju građana, koji sada lako mogu s jednog od glavnih prometnih čvorišta na zapadu grada doći na ručak, kavu, šetnju ili kupanje na jezero Jarun."
Automobilski promet ostaje u jednom smjeru, uz poticanje građana da automobile u što većoj mjeri parkiraju na parkiralištima na ulazima u Rekreacijsko-sportski centar Jarun (tzv. park&ride pristup). Za to su sada osigurane nove površine predviđene za parkiranje: u Ulici Hrvatskoga sokola (oko 180 mjesta), na površini zapadno od ulaza kod Hrvatskog sokola (oko 130 mjesta) te na jugozapadnom uglu jezera, koji vodi prema Petrovaradinskoj ulici (oko 70 mjesta).
Uz postojeći parking Petrine, ukupno sad ima 480 parkirnih mjesta, prvenstveno na ulazima u RSC Jarun, umjesto uz samo jezero kao do sada. Istovremeno, uz samo jezero uklonjeno je nekoliko stotina parkirnih mjesta i dobiveni prostor iskorišten za osiguravanje biciklističkog prometa.
Uz južnu stranu jezera uvodi se mogućnost kraćeg zaustavljanja, do 10 minuta, radi utovara i istovara na područjima blizu zone za roštiljanje i rekreaciju. Poprečna parkirna mjesta na Malom jezeru pretvorena su u uzdužna te čine šikanu, što je u Zagrebu prvi put primijenjeno rješenje smirivanja prometa koje na Zapadu predstavlja standard te smanjuje potrebu za korištenjem uspornika prometa uz učinkovito smirivanje brzine.
Sportaši i zakupci se već pobunili
Predstavnici sportaša i zakupaca sa zagrebačkog Jaruna već su se požalili na novosti. Kažu da je regulacija prometa nelogična i ne slažu se s betonizacijom Jaruna za koju kažu da se uništava lokacija za zabavu i rekreaciju.
"Krajem veljače svi sportski savezi, klubovi i zakupci su pozvani na sastanak gdje je prezentiran novi izgled prometnice iz kojeg se dalo zaključiti kako nije riječ o presvlačenju prometnice asfaltom već o ozbiljnom građevinskom zahvatu koji obuhvaća devastaciju zelenih površina, rušenje stabala, te ukidanje 80% postojećih parkirnih mjesta. Iz Grada su naveli kako se kao kompenzacija priprema izgradnja novih parkinga izvan ŠRC koji su poprilično udaljeni od lokacije.
Bitno je naglasiti kako je prema planu za izgradnju novih parkirnih mjesta predviđena prenamjena zelenih površina i samim time dodatna betonizacija jedne od najvitalnijih gradskih lokacija za sport i rekreaciju", tvrdi Srećko Šuk, predstavnik inicijative i trofejni veslački trener i izbornik.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati