GfK Centar: Mobitel ima 82%, a PC 45% kućanstava
RAZINU standarda populacije ilustrira i podatak o posjedovanju karakterističnih uređaja i opreme (kućanskih aparata i sl.) koja olakšava život ili pruža razne oblike zabave i relaksacije u vlastitom domu..... “Inventuru” stanja u našim kućanstvima redovito (godišnje) provodi GfK Centar za istraživanje tržišta. U nastavku slijede podaci iz srpnja ove godine (istraživanje provedeno na reprezentativnom uzorku od 1.000 kućanstava u Hrvatskoj – OMNIBUS anketa 07/2004.).
Za početak – telefoni ! Zadnji podatak pokazuje da gotovo 98% kućanstava ima osiguran neki vid telefonske komunikacije.
Fiksni je telefon zauzeo svoje mjesto u oko 90% kućanstava .U 11% se kućanstava nalazi i telefonska sekretarica za ostavljanje poruka na fiksnom telefonu, a u 7% se uklopio i fax.
Tu se nadovezuje još i proizvod - fenomen po brzini penetracije u privatnom sektoru, a to je naravno – mobitel, kojeg (barem jedan primjerak) nalazimo već u oko 82% kućanstava !!
Slijedeća grupa proizvoda vezana je uz televiziju.TV prijemnik se nalazi u gotovo svakom kućanstvu i to u 95% - u boji. Posebno vrijedi istaknuti da je satelitskom antenom povezano oko 42% kućanstava (što predstavlja rast od 10% u odnosu na 2003. godinu), a kabelska je penetrirala tek u njih 20%. Na ovu se grupu nadovezuje još i videorekorder, a ima ga već preko 68% kućanstava ili oko10% više nego u 2003.godini.
Radioprijemnik se također nalazi u gotovo svakom kućanstvu. Kasetofon je prisutan u 83% kućanstva . Muzička linija / hi-fi uređaj nalazi se u 65% kućanstava a Cd-player ili discman (ne u okviru računala) ima 42% kućanstava.
Proizvod koji pokazuje kakva nam je suvremena pismenost - računalo / kompjuter - prisutan je (kao PC,laptop/notebook...) u gotovo 45% kućanstava. Nešto manje od 42% kućanstava ima "klasičan" PC i još oko 4% ima notebook ! Priključak na internet ima 29% kućanstava. Printer (pisač za računalo) sada ima oko 26% kućanstava. I "isdn" je dospio u preko 4% kućanstava. Posjedovanje računala ne pokazuje više brzi rast. Čini se da je trenutno došlo više do zamjene novim generacijama osobnih računala ili uzimanje notebook-a.......
DVD player (za TV i za računalo) ima u oko 26% naših domova ili 5% više nego lani.. Video kamera (za snimanje) je manje zastupljena jer se nalazi u tek 10% kućanstava. Tu je i fotoaparat s penetracoijom u 76% kućanstava.Prevladava običan fotoaparat u 65% kućanstava, ali raste i zastupljenost digitalnog – ima ga u 18% kućanstava.
Slijedi proizvod bez kojega je nezamislivo biti – stroj za pranje rublja – a nalazi se u 94% domova (86% posjeduje automatsku perilicu). No, sušilica za rublje još je daleko ispod poželjne razine i ima je samo 9% kućanstava. Život bez hladnjaka je također danas nezamisliv. Nalazimo ga u 94% kućanstava. Jedan od aparata koji bi svakako dobro došao u većini kućanstava je stroj za pranje posuđa ali njegova penetracija je tek 26% (oko 4% rasta u odnosu na prethodnu godinu) ! Mikrovalna pećnica je također praktična pomoć u kućanstvu a za sada ju posjeduje njih 26%.
Ovu se listu može popuniti i s podatkom o posjedovanju automobila kojeg ima oko 75% kućanstava . Motor, moped ili skuter ima oko 11% kućanstava. Listu se može zaokružiti još s posjedovanjem aparata koji je tek unatrag 2 do 3 godine stekao pravo građanstva u privatnim stanovima a to je - klima uređaj, kojeg danas ima oko 16% kućanstava (ugradbeni – 15% i prijenosni – 1%).
Prikazana opremljenost naših kućanstava na prvi je pogled prilično dobra. No slika bi bila znatno kvalitetnija kada bi poznavali i “starost” svih tih aparata . Tek nam predstoji nužna zamjena za nove generacije koje su tehnički znatno oplemenjene ali imaju i još jedan važan element a to je i činjenica da se novi ipak baziraju i na štednji energije !
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati