Nakon neuspjeha s Glassom, Google se vraća s novim pametnim naočalama
GOOGLE se priprema za povratak na tržište pametnih naočala, s planom da 2026. godine lansira novi model pogonjen umjetnom inteligencijom. Ovaj potez dolazi više od desetljeća nakon neuspješnog pokušaja s projektom Google Glass, koji je unatoč velikim najavama povučen s tržišta, piše BBC.
Tehnološki div, koji je 2013. godine podigao velika očekivanja s prvim modelom Glass, sada planira ponuditi elegantnije dizajnirane naočale. Nova tehnologija omogućit će korisnicima interakciju s Googleovim AI proizvodima, poput chatbota Gemini. U planu su dvije različite varijante - jedna dizajnirana za pružanje pomoći bez zaslona, a druga s integriranim zaslonom. Iako je potvrđeno da prva verzija stiže 2026., tvrtka još nije otkrila više detalja o njezinom konačnom izgledu.
Tehnološki analitičar Paolo Pescatore rekao je za BBC da tvrtka "mora izbjeći zamke svog prethodnog neuspjelog pokušaja". "Vjerojatno je taj potez bio ispred svog vremena, loše osmišljen i izveden", rekao je. "Sada predstavlja povoljan trenutak, zahvaljujući uspjehu Geminija."
Jaka konkurencija na tržištu
Googleov povratak dolazi u trenutku kada je Meta već ostvarila značajan uspjeh sa svojim pametnim naočalama, prodavši dva milijuna primjeraka do veljače ove godine. Meta je ranije ove godine predstavila i vlastite naočale s umjetnom inteligencijom, nadograđujući postojeću suradnju s luksuznim brendovima Ray-Ban i Oakley.
Prema podacima tvrtke za istraživanje tržišta Counterpoint Research, sektor pametnih naočala doživio je procvat u prvoj polovici 2025. godine. Prodaja je porasla za više od 250% u usporedbi s prethodnom godinom, ponajviše zahvaljujući potražnji za Metinim uređajima i lansiranju sličnih proizvoda manjih brendova.
Što je pošlo po zlu s Google Glassom?
Prvi Google Glass, lansiran 2013. godine, sastojao se od tankih okvira s ugrađenom kamerom i malim zaslonom smještenim iznad desnog oka. Uređaj je izazvao veliko uzbuđenje kada ga je suosnivač Googlea Sergey Brin demonstrirao na pozornici 2012. godine, no nakon izlaska na tržište pojavila se zabrinutost zbog narušavanja privatnosti, potencijalnih zlouporaba te neobičnog dizajna i praktičnosti.
Pritisak javnosti je rastao sve dok Google 2015. nije obustavio proizvodnju. Preuređena verzija, Google Glass Enterprise, pojavila se dvije godine kasnije, ali je i ona povučena 2023. godine.
Bivši tehnološki dopisnik BBC-ja Rory Cellan-Jones bio je među onima koji su Googleov uređaj u njegovom početnom obliku smatrali "neuspjehom". Uspjeh nosivih uređaja, napisao je, ovisit će o tome da budu "i privlačni za nošenje i toliko jednostavni za korištenje da zaboravite da ih imate na sebi".
Danas tehnološki divovi nastoje učiniti pametne naočale nosivijima kroz partnerstva s dizajnerskim brendovima, ugrađujući snažniju tehnologiju u manje i elegantnije okvire. Unatoč tome, pitanja privatnosti i praktične upotrebljivosti i dalje ostaju ključni izazovi.