Građani bijesni na Croatia Bus: Oni su opasnost na cesti, ljudi se tresu od šoka

Građani bijesni na Croatia Bus: Oni su opasnost na cesti, ljudi se tresu od šoka
Foto: Duško Marušić/Pixsell, Index

JUČER smo objavili članak o Croatia Busu i neugodnostima koje su doživjeli korisnici usluga ove autoprijevozničke tvrtke. 

>> Autobusi im gore, izbacuju putnike i nepristojni su. Tko stoji iza Croatia Busa?

Ako u tražilicu bilo kojeg domaćeg portala upišete Croatia Bus, vrlo vjerojatno ćete naletjeti na slične rezultate. 

Ova autobusna tvrtka, ako je suditi prema rezultatima pretraživanja, u Hrvatskoj je najpoznatija po učestalim incidentima koji uključuju uništavanja i kvarove vozila, nepoštovanje propisa te nepristojno ponašanje osoblja.

Pozvali smo čitatelje da nam pošalju svoja iskustva s Croatia Busom, a oni su nas zatrpali mailovima.

Ako ste imali sličnih iskustava, pošaljite nam na desk@index.hr.

"Dečko mi je gasio požar na autobusu"

"Pozdrav, što se tiče Croatia busa, želim iznijeti svoje iskustvo od 21.12. do 23.12.2018. Krenuli smo iz Splita prema Zagrebu 21.12. Bus je kasnio 45 min. Kad smo sjeli, vozači su bili bezobrazni i nervozni. Klimu nisu upalili, smrzavali smo se. Kad je mom dečku prekipjelo, digao se i došao do vozača da upali klimu, di mu je on prgavo odgovorio da klima ne radi. Da bi tek nakon 45 min zaustavio bus na autoputu, izašao van i vratio se nazad da bi rekao da ćemo se sad uznojiti od vrućine kad nam je toliko hladno. I stvarno klima je gorjela na najjače, skidali smo sve sa sebe, svako malo pili vode. Jedva smo čekali izaći iz busa.

Dana 23.12. krenuli smo put Splita da bi se kod Ogulina na autoputu zapalio bus gdje su vozači izašli van i reagirali nisu. Da nije bilo moga dečka koji je uzeo aparate za gašenje i krenuo gasiti. Zaustavljao je aute da mu daju još aparata dok vatrogasci nisu došli koje smo naravno mi zvali, a ne vozači (koji su stali i pušili duvan). Moj dečko i još jedan mladi momak su bacali kofere iz busa i nagucavali se dima. Čekali smo na autoputu u mraku i smrzavali se dok nisu došli drugi busevi koji naravno opet nisu imali grijanje. Želim samo reći da taj autoprevoznik slobodno zatvori svoju firmu."

11 i pol sati od Dubrovnika do Zadra

"Jednostavno ne mogu izdržati da ne podijelim dvije od nekoliko svojih pustolovina s najdražom autoprijevoznom tvrtkom Croatia bus. Možda je najbolja ona od jednog ljeta kad sam pokušala doći iz Dubrovnika do Zadra te naivno kupila 'direktnu kartu' na dubrovačkom kolodvoru. Autobus je krenuo oko 6 ujutro (s jednim vozačem) i već smo pri samom početku shvatili da ćemo dobiti potpunu panoramu jadranske obale. Naime, vozač se zaustavljao na apsolutno SVAKOJ stanici na kojoj je uočio bilo kakvog putnika, a to su obično bili turisti koji su išli jednu-dvije stanice prigradskom linijom kako bi došli do plaže i slično, a vozač im je lijepo dok je ulazio u magistralne zavoje naplaćivao jednom rukom karte (bez računa naravno). Zatim smo došli do Splita gdje nam je rečeno da se moramo iskrcati iz autobusa i presjesti u drugi koji dolazi za SAT vremena.

Kako sam putovala sama, u tih sat vremena nisam mogla otići ni do toaleta jer mi nije imao tko pričuvati kufer. I onda je došao famozni drugi bus u koji sam pokušala ući i sjesti na broj sjedala koji mi je pisao na prvoj karti, ali je naravno tu već netko sjedio. Sjela sam negdje drugo, ali su me brzo podigli ljudi koji su imali taj broj sjedala. Kad je bilo vrijeme kretanja, vozači su poludili na nas što nismo sjeli i počeli grubo gurati ljude dok nisu shvatili da 15-ak ljudi nema gdje sjesti jer su prodali DUPLE KARTE (jedan od klasičnih poteza Croatia busa kojim se uvijek pravda da se to 'nikad prije nije dogodilo') i tako smo svi ispod 60 morali STATI na nogama u autobusu koji se vozi magistralom iako smo svi uredno kupili karte i imali rezervacije, a neki od nas su putovali od 6 ujutro. Naravno da smo upali u gužve u obilasku ostalih metropola naše obale poput Benkovca (no hard feeling Benkovac) i u Zadar sam konačno došla u 17.30 h nakon 11 I POL sati putovanja (od Dubrovnika do Zagreba se polu-direktnom Samoborčekovom linijom putuje 8.30 h).

"Autobus ne postoji"

Nakon ovog rekla sam nikad više Croatiom, ali nažalost kad ste iz Dubrovnika nemate previše izbora, pogotovo kad se prodaju sve karte pa je moja zadnja pustolovina bila u rujnu prošle godine kad sam preko internetske stranice zagrebačkog kolodvora kupila kartu za Croatiju bus i čak odabrala sjedalo, da bi došla na navedeni peron i shvatila da moj bus NE POSTOJI već je na tom peronu stajao bus za Split, a na peronu pored bus za Vrgorac, koji je nastavljao u Posušje, Mostar, Ljubuški i ostala mjesta za koja nikad nisam ni čula. Pitala sam vozače gdje je moj bus za koji sam kupila kartu i rekla da ja idem do Dubrovnika na što su mi samo bez riječi uzeli kufer i išli ga staviti u autobus. Povukla sam kufer i rekla, ali ja ne idem u Hercegovinu, na što mi je vozač odbrusio da idem s njihovim busem. Kad sam otišla pitati drugog vozača on mi je rekao da ćemo 'nešto srediti', a zatim je došao nekakav 'voditelj' koji je rekao da ću se prekrcati u Vrgorcu, kako je na kraju i bilo te sam u Dubrovnik došla iza 2h iza ponoći iako sam kupila kartu za Croatia bus koji ide direktno do Dubrovnika i dolazi u 00.15 h. U bus su utrpali sve ljude koji su išli na mjesta bar približno originalnoj liniji pa su svi pitali: 'A može li do ovdje, može li mene do tamo?', pa im nisu ni znali naplatiti kartu s obzirom da navedeno nisu imali na uređaju.

Dakle, najbezobrazniji vozači, lažne informacije o linijama koje ne postoje i s krivim vremenima dolaska, očito najgori busevi koji se svako malo zapale, ali ono što je ipak najgore je njihov PR odgovor na svako sranje koje im se dogodi: 'Ovo je prvi put da se ovakvo nešto dogodilo...', zbog čega mi je neizmjerno drago da netko konačno želi napisati članak o najgoroj autoprijevoznoj tvrtki u Hrvata."

"Što tebi ne treba osobna"

"Upravo sam pročitala vaš članak o autobusnom prijevozniku Croatia Bus te želim podijeliti svoje neugodno iskustvo s Vama, budući da nisam dobila odgovor na žalbu niti ću je vjerojatno ikada dobiti. Često putujem busom i izbjegavam ovog prijevoznika, ali ovaj put jednostavno nisam imala izbora, jer su sve druge karte za autobuse bile rasprodane, a meni se žurilo. Mislim da nije u redu da ovakvo poduzeće uopće može nastaviti pružati svoje usluge i da bi se po tom pitanju nešto trebalo učiniti.

U nastavku vam šaljem kopiju maila koji sam poslala njihovoj pravnoj službi.

'Poštovani,

zbog neugodnosti koju sam doživjela na Vašoj liniji 5. siječnja 2019. na relaciji Dubrovnik-Zagreb u 21:30h, ovim putem Vam želim napisati što se sve događalo.

1. Autobus nema osnovnu opremu

Stanje autobusa je očajno. Ladice za ostaviti stvari poviše sjedala su zašarafljene jer kako vozač kaže 'putnici su nasilno gurali kofere i tako lomili brave' pa smo stvari morali držati u naručju. Kada sam htjela ostaviti dio stvari u mrežici na sjedalu, vidjela sam da su one probušene, i moja i susjedna. 

2. Neprihvatljivo ponašanje vozača 

Vozač je bio nepristojan prema putnicima, pa je tako u jednom trenu u blizini granice s BiH-a, počeo vikati na nekog putnika da laže i da mu neće stati prije granice da izađe. Mislim da je putnik bio u krivu, ali je svejedno vozač bio jako neugodan i neprimjereno se ponašao. Nakon granice, cura iz autobusa je dijelila osobne iskaznice koje je policajac preuzeo. Vozač je stao u Neumu napuniti gorivo i rekao da ne izlazimo iz autobusa dok ne dobijemo osobnu. Ja nisam izlazila i mislila sam da će osobna doći do mene, uostalom vidjela bih da je nema i otišla po nju. Međutim, vozač je ušao u autobus nakon 10 min točenja goriva i povikao moje prezime, ja sam se javila, a on je komentirao: 'Što tebi ne treba osobna, nego izlaziš iz autobusa prije nego si ju dobila?' To je bila kap koja je prelila čašu, pitala sam ga za ime i požalila se na sve što se dotada dogodilo. Rekao mi je svoje ime i prezime. On je bio vidno uzrujan i ne mogu ga kriviti jer ga je stalno netko od nadređenih zivkao na mobitel i dogovarali su se koliko mjesta imaju u busu i tko će koga gdje pokupiti. Ali, to nije razlog njegovoj neljubaznosti i neprofesionalnosti. Nakon mojeg prigovora, branio se da on radi što mu šefovi kažu i stavio se u poziciju žrtve gledajući me kao da ja pričam izmišljotine. Turisit su bili u šoku, mogu misliti kakav je dojam ovo ostavilo na njih. Nakon našeg razgovora krenuo je s benzinske crpke, a ostali putnici su shvatili da nema žene koja je putovala s troje male djece. On je na to odgovorio da ga nije briga jer je prošlo vrijeme koje je on predvidio za punjenje goriva. Naposljetku je na nagovor putnika stao i pričekao ženu. Također, vozač u autobusu je bio sam sve do okolice Vrgorca, kad mu se pridružio drugi vozač. Na ovim relacijama gotovo uvijek vozi višečlana posada, tj. dva vozača. U Metkoviću smo bili u 00:10, a u Vrgorcu onda oko 00:40, što znači da je vozač 3 sata bio bez kolege u busu. 

3. Neopravdano kašnjenje

Kasnili smo 20 minuta u polasku na i onda stali na dubrovačkom mostu (što je 5 min od kolodvora) da bi nam vozač rekao da moramo čekati 10min putnike iz drugog autobusa!! Na kraju smo uz gužve na granici i čekanje putnika iz drugog autobusa došli u Zagreb u 7 sati ujutro, dakle sat vremena smo kasnili.

Ovim putem Vam želim prenijeti neugodnosti koje sam doživjela u autobusu, ne samo ja, nego i ostali putnici. Vozač je bio jako nepristojan jer je bio uzrujan zbog uvjeta u kojem radi. Sam je vozio do Vrgorca, stalno su ga zvali i dogovarali gdje će tko koga preuzeti kako bi se uštedjelo, još su bile i gužve na granici. Jedno ozbiljno poduzeće ne bi dopustilo rad u takvim uvjetima. Svejedno, to je njegov posao i trebao se suzdržati od iskaljivanja svojih problema na nama. Ja sam svoju kartu za vožnju uredno platila i očekujem uslugu na nivou. Često se vozim autobusima, ali ovakav odnos prema putnicima, kako od strane vozača, tako i od Vašeg poduzeća je krajnje neprihvatljiv.'"

"Putnike ne iskrcavaju ne kolodvorima nego na benzinskim crpkama"

"Prošle godine često sam poslovno putovala na relaciji Zagreb-Graz s autoprijevoznikom Croatia bus. Iako sam od samog početka bila razočarana njihovom uslugom zbog neodgovarajuće povezanosti drugim prijevoznicima morala sam nastaviti s njima putovati. Al ono što sam zaključila je da nikada neću s njima putovati ako postoji alternativni prijevoznik. Nemali broj ranojutarnjih polazaka iz Zagreba kasnili bi po pola do sat vremena u polasku jer smo morali čekati bus iz Dubrovnika iz kojeg su trebali presjesti ljudi u naš bus (nikome se to nije sviđalo pogotovo ljudima koji su s razlogom birali taj ranojutarnji bus kako bi mogli stići na dogovoreni sastanak bilo u Graz bilo u Beč). Par puta se desilo da iako bi krenuli iz Zagreba na vrijeme smo se morali vraćati natrag na autobusni kolodvor jer smo morali još nekoga pokupiti. Nadalje, nas dvadesetak putnika je ostalo čekati sat ipo vremena drugi bus na kolodvoru u Grazu pred Božić budući da nismo svi stali u jedan redovni bus a oni su prodali karata za dva busa. Sumarno, kada se putuje Croatia busom ne treba se puno pouzdati u vremena polaska i dolaska. Putnike koji bi putovali iz Graza za Dalmaciju vozači često ne bi ni odvodili do kolodvora u Zagrebu da presjednu već bi ih iskrcali na benzinskoj pumpi na ulazu u Zagreb gdje bi oni čekali sljedeći bus neovisno o vremenskim prilikama (možete misliti kako su stranci bili iznenađeni tim presjedanjem). Vijesti o zapaljenim autobusima Croatia busa me upće ne čudi jer im je većina buseva u katastrofalnom stanju tako da smo se zimi znali smrzavat a ljeti (što je bio češći slučaj) kuhat u njima. Moram naglasiti da su, barem u mom slučaju, većina vozača Croatia busa bili uglavnom pristojni iako su putnici svoje nezadovoljstvo većinom iskaljivali na njima. Oni su, kao što su i nemali broj puta naglasili, samo radili ono što im je s vrha bilo rečeno. U razgovora sa drugim redovitim putnicima na navedenoj liniji saznala sam da su već pokušavali svoja negativna iskustva slati na e-mail adresu firme ali da nikada nisu dobili nikakvu povratnu informaciju. Također putnici su slali i svoja loša iskustva novinama."

Isti vozači vozili iz Zagreba prema Dubrovniku i natrag

"I ja sam imao loša iskustva. Prošle godine u desetom mjesecu išao sam za Dubrovnik iz Zagreba. Obično idem autom i rijetko se vozim busom, ali zbog obiteljskih razloga odlučio sam se da ne idem osobnim autom. Nakon što sam kupio kartu krenuo sam busom u pola jedan u noći. Putem je bilo sve ok, osim što je bus kasnio par sati, obilazeći razna sela, pa sam bar vidio mjesta koja više neću tako skoro. Najgore je bilo što sam skoro zakasnio na dogovoren sastanak u Dubrovnik nakon ne znam koliko dugo vožnje. Ipak sam uspio sve obaviti u Dubrovniku i odlučio vratiti se istim prijevoznikom jer sam imao povratnu kartu. Potvrdio rezervaciju i čekao bus za Zagreb. Bus je stigao na dolazni peron s vidno umornim vozačima koji su mi rekli da su došli iz Zagreba i da će oni voziti natrag u Zagreb, što me je ušokiralo i pitao sam ih da li smiju, rekli su da baš i ne, ali da budu spavali na smjenu u busu i da bu sve ok. Krenuli smo iz Dubrovnika u 18.00 sati, putem se pokvario bus, čekali smo drugi bus par sati na nekoj lokalnoj autobusnoj postaji. Kad je stigao novi bus, nije bio ni približno udoban za tako daleki put kao onaj prije. Došli smo u Zagreb negdje oko šest sati ujutro, sav slomljen od umora, a nitko mi nije rekao ni oprostite zbog problema koje ste prošli. Katastrofa."

"Bilo je toliko vruće da su ljudi usred zime polijevali lice, ljudi su se tresli od temperaturnog šoka"

"Poštovani,

Pisali ste da javimo ako imamo i mi sličnih iskustava s Croatia busom. Naravno da imamo, pogotovo mi kojima je on jedini prijevoznik s kojim se može otići iz grada negdje i osuđeni smo na njih. Kad se mora do Zagreba s njima to je uvijek šestosatna avantura i potrebno se psihički pripremiti jer nije upitno hoće li se nešto dogoditi nego što. Npr. prodaju više karata nego što može stati ljudi, pa smo prisiljeni stati na nogama ili sjediti na podu satima ako već moramo ići i doći negdje. Svjedočila sam situaciji da 7 ljudi nije imalo mjesta iako su karte imali, i stali su na nogama do Splita (2 h). Premjestilo ih se u drugi bus, da bi se taj bus pokvario u Lici. Premjestili su ih u treći bus koji nije imao grijanje i tako su se smrzavali do Zg usred zime. Često internet karte ne priznaju i prave dramu oko toga. Zadnji put kad sam se vozila s njima bio je bus na kat popunjen do zadnjeg mjesta. Unutra na katu je temperatura bila preko 35+, a ispod su se ljudi smrzavali jer im nije radilo grijanje ni hlađenje ni ventilacija kako treba. Taj bus i dalje redovno vozi i često se žale ljudi na konkretno taj u kojem se ljudi skoro ruše od vrućine. Znate kolika je vrućina unutra bila kad su ljudi neki polijevali lice vodom jer ih je peklo. Nekima su oči suzile i bile užasno crvene od vrelog zraka koji je puhao direkt u ljude.

Izašli smo mokri od vrućine na zagrebačkih -5, ljudi su se tresli od temperaturnog šoka. Mlađi se uvijek skidaju u potkošulje da izdrže, a stariji sjednu po stepenicama ili kraj vozača da se ne sruše u nesvijest. Na više molbi ljudi da se ugasi grijanje, oni su samo odgovarali 'ne može se, ne valja'. Molili smo i da stanu koji minut, da vrata otvore, da se bus malo rashladi, ali nisu htjeli.

"Puše i nama, pa šta"

Druga situacija je bila kad sam se vozila u busu s prozorima koji puštaju kišu i vjetar i smrzavali smo se. Kad smo rekli da je ledeno i da nam puše, vozači su rekli 'puše i nama, pa šta'. I taj bus još redovno vozi, i drugi ljudi objavljuju slike tog doživljaja kad kiša pada unutra.

Treća - umjesto autocestom su skrenuli dio puta i išli starom Zagorom, pa čovjek koji je trebao izaći u Dugopolju je odveden 100 km dalje od onoga gdje je htio. Uvijek kasne, po više od sat i pol, pa voze brzo da stignu na vrijeme. Nekad kažu u zadnji čas da je bus pokvaren, i citiram: 'Drugi će možda doć, a možda i neće.'

Neki vozači naplaćuju prtljagu 8kn, a drugi 10 kn. Događa se i da ne daju naljepnicu za prtljagu, nego ležerno odu popiti kavu s tih vaših 10 kn. Kažu da je pauza za odmor pola sata, a uvijek, ali baš uvijek stoje 50 minuta pa ljudi kao idioti sjede i čekaju unutra još 20, dok se pojave.

Jednom su išla dva Croatia busa u isto vrijeme, drugom se na odmorištu nešto pokvarilo i vozač ovog prvog nije krenuo kad je trebao nego je ostao pričati s drugim vozačem i čekalo se da se popravi, pa da opet krenu zajedno. Vožnja je umjesto 6 trajala 9 sati. I mogla bih do sutra tipkati iskustvo vožnje s njima, ali nema smisla, ta opasnost na cesti se neće poboljšati niti ćemo mi imati mogućnost izbora s kim putovati."

"Alo, ti"

"Sredinom prosinca 2018. putovao sam s 'Cb' na relaciji Ploče - Dubrovnik ( 95 km udaljenosti, karta 85 kn). Autobus je već u dolasku kasnio skoro 2 sata.

Prilikom ulaska u bus s već kupljenom kartom vozač mi se obraća s 'alo ti' na što mu ja odgovaram da nisam s njim čuvao ovce na nekom brdu, već da sam ja mušterija i da bi trebao imati pristojnosti.

Nakon toga je vozač inzistirao da svoj obični ruksak ostavim u prtljažnom prostoru, a na moj upit da li je to besplatno, odgovorio mi je da nije, već to košta 8 kn. (iz svog iskustva čestog putovanja busovima širom svijeta, jedino kod nas sam vidio da se dodatno plača za ostavljanje ruksaka u prtljažnom prostoru).

Kako sam smatrao da je ruksak ručna prtljaga, a i htio sam se zainatiti vozaču, rekao sam da odbijam ostaviti torbu 'dolje'. On mi je to odgovorio da ja neću ući u bus i da će on sad zvati policiju, što je i učinio, iako je debelo kasnio. Policiju smo čekali 20 minuta, na vidno nezadovoljstvo putnika u autobusu. Nakon što je došla policija i obavila razgovor s menom i vozačom, rekli su vozaču da je sve uredno i da me pusti u autobus, a što je on i učinio, s ruksakom 'gore'. Na kraju smo došli u Dubrovnik sa skoro 3 sata kašnjenja."

Bez odgovora od Croatia Busa

Prije nekoliko dana poslali smo upit Croatia Busu. Zanimalo nas je što konkretno poduzimaju kako bi spriječili kvarove autobusa. Upitali smo ih što namjeravaju poduzeti u vezi ponašanja svojih vozača i kvalitete njihove usluge te kako nadoknađuju štetu izbačenim ili nezadovoljnim klijentima. 

Još nam nisu odgovorili na upit. Poslali smo im novi upit, u kojemu smo naveli konkretne slučajeve iz pritužbi čitatelja. Upitali smo ih što čine po ovim pitanjima i imaju li neki dugoročni plan za poboljšanje odnosa prema mušterijama.

Njihov odgovor ćemo objaviti čim ga dobijemo.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara