Bradbury: Grčka pokreće turizam, a Hrvatska? Bavi se čestitanjem samoj sebi

Bradbury: Grčka pokreće turizam, a Hrvatska? Bavi se čestitanjem samoj sebi
Foto: 123RF

PAUL BRADBURY, hrvatsko-britanski pokretač portala Total Croatia News, ponovno se bavi hrvatskim turizmom, a rezultati su opet poražavajući. U najnovijem tekstu Bradbury analizira kako je na ponovno pokretanje turizma reagirala Grčka, a kako Hrvatska.

"Još 2014. godine napisao sam članak za kanadski news portal uspoređujući napredak dva turistička naselja Nikki Beach, jednog u Grčkoj i jednog u Hrvatskoj. Grčki resort, čiji su investitori kupili nekretnine 2006. godine, trebao je biti otvoren 1. kolovoza 2014. godine. Tako je i bilo. Investitori hrvatskog resorta kupili su zemlju 2007. godine, a dok sam pisao spomenuti članak (29. srpnja 2014.), dakle sedam godina kasnije, oni i dalje nisu bili 100-postotni vlasnici zemlje. Danas je 22. svibnja 2020., prošlo je 13 godina i ti ljudi i dalje nisu riješili pitanje zemljišta", započinje Paul Bradbury u najnovijem tekstu.

Danas Bradbury poziva hrvatske medije da još jednom pogledaju usporedbu Grčke i Hrvatske, ovaj put na temu službene reakcije na ponovno pokretanje turizma, ključnog gospodarskog sektora u obje zemlje, koji u hrvatskom slučaju čini 20 posto BDP-a.

Što radi Grčka?

Pogledajmo prvo Grčku. Vijest o tome da Grčka ima koherentan plan za ponovno pokretanje turizma našla se u mnogim medijima, među ostalima, u britanskom The Guardianu i na naslovnici web stranice BBC-ja.

To nije samo plan nego zaista dobar plan, transparentan, detaljan i dobro prenesen javnosti. Grčka bi tako čak mogla spasiti ostatak sezone.

Grčka poruka tako je dobro predstavljena da se našla u vrlo korisnom vremenskom okviru za ponovno otvaranje međunarodnih putovanja.

O Hrvatskoj pritom nema ni riječi. A obje zemlje su u Europskoj uniji pa se moraju pridržavati istih pravila, ističe Bradbury.

Što radi Hrvatska? Čestita sama sebi

U međuvremenu, Ministarstvo turizma u Kraljevini Slučajnog Turizma, kako Total Croatia News često naziva Hrvatsku kad piše o turizmu, trenutačno na svojim web stranicama nudi nešto sasvim drukčije. Usred globalne pandemije, dok vrijednost dionica Zooma leti u nebo, a ljudi se pitaju hoće li koncept konferencijskog turizma ikad više postojati, Kraljevina Slučajnog Turizma nije toliko zabrinuta ponovnim pokretanjem turizma i tisućama turističkih poduzeća, nego se bavi čestitanjem samoj sebi.

"Nakon što su 2018. razne svjetske asocijacije održale 114 konvencija u Hrvatskoj, u 2019. godini bilo ih je čak 123 pa je Hrvatska napredovala za četiri mjesta na ICCA ljestvici, na 34. poziciju u svijetu prema broju održanih konvencija. To je najbolja pozicija Hrvatske dosad, što također potvrđuje njen status vodeće konferencijske destinacije u regiji", rekao je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Stančić.

On misli da je to sjajna vijest za hrvatski konferencijski turizam, koji je u uzlaznoj putanji, kao i za Zagreb, koji je na ICCA ljestvici konferencijskih gradova došao na 48. mjesto, odnosno napredovao je za 20 mjesta u odnosu na 2018. godinu. Zaista me zanimaju službene projekcije "uzlazne putanje" konferencijskog turizma za 2020. godinu, u doba korone, nastavlja Bradbury.

Dok Grčka zauzima mjesto na globalnim naslovnicama, pogledajmo što je glavna vijest na web stranicama Ministarstva turizma. U naslovu na engleskom jeziku stoji "Prijevoznici nakon sastanka s Cappellijem: Nema potrebe za oštrom retorikom". I to nije šala. I zapravo se radi o određenom napretku jer prije desetak dana na istom mjestu bio je tekst pod naslovom "Ministar turizma Gary Cappelli: Od danas Hrvatska diše turizam".

Ministar turizma Cappelli, koji je osmislio možda i najbolji turistički slogan za pandemijska vremena – Hrvatska diše turizam – na dužnosti je već četiri godine, nastavlja Bradbury. I svakako je bio zauzet pripremama za restart turizma. Nakon jednog članka na Indexu prije dva tjedna, u roku od dva sata uspio je izbaciti faks-uređaj s web stranice Ministarstva turizma. Isti Indexov članak ukazao je da na stranicama Ministarstva turizma ne samo da nema nikakvih informacija o covidu-19 nego apsolutno nikakvih informacija uopće o koronavirusu.

Ovako je naslovnica web stranice Ministarstva turizma izgledala 6. svibnja 2020. Bradbury se ponadao da će se nešto promijeniti nakon što se pojavila posebna stranica posvećena covidu-19 i nakon što je nestao broj faksa. Ali i dalje nije bilo korisnih informacija o putovanjima. Bradburyjeve su nade dodatno porasle kad ga je državni tajnik u Ministarstvu zamolio da mu pošalje pitanja kako bi mogao otvoriti posebnu stranicu s informacijama.

Deset dana kasnije nikakve web stranice s informacijama i dalje nema, kao ni odgovora Ministarstva turizma na Bradburyjeva pitanja. Srećom, Ministarstvo unutarnjih poslova bilo je puno susretljivije i na njihovim se stranicama mogu pronaći korisne informacije o putovanju.

Dakle, tko više želi turistički dolar? Hrvatska ili Grčka? Ako planirate veliku konferenciju, dođite u Kraljevinu Slučajnog Turizma. Ovdašnji kongresni turizam u uzlaznoj je putanji. Ukrcajte se prije nego što propustite priliku, zaključuje ironično Bradbury.    

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara