Hrvat dizajnirao solarni bicikl koji će proizvoditi tvrtka Sanyo

SOLARNI bicikl nazvan Cycle Sol djelo je četrdesetogodišnjeg Hrvata Miroslava Miljevića čiji će patent proizvoditi tvrtka Sanyo.

Cycle Sol - drugačiji od drugih

Iako Cycle Sol ne sliči na uobičajene bicikle, namjena je ista no vožnja je olakšana solarnim ćelijama koje se nalaze na krovu i omogućuju vožnju na električnu energiju kada vi to poželite. Prilikom vožnje ovog bicikla na klasični prijenos pedala vozač je u udobnijem položaju, no kada je ispred vas zahtjevnija uzbrdica ili jednostavno više ne želite voziti na pedale, vozač može prebaciti pogon na električno napajanje putem solarnih ploča. Maksimalna brzina koristeći solarni pogon je ugodnih 24 km/h.

"Ljudi sve više pažnje posvećuju ekologiji, a kako je bicikl jedno od glavnih alternativnih prijevoznih sredstava, odlučio sam ga poboljšati", kazao je Miljević te nadodao: "Bicikli na električni pogon imaju problema s punjenjem baterija, pa sam došao na ideju da napravim jedan koji će biti pokretan sunčevom energijom".

Miroslav Miljević - dizajner s pokrićem

Miroslav Miljević rođen je u Banja Luci od kuda je tijekom rata otputovao u London. Prvi poslovi bili su mu konobarenje u londonskim restoranima te je tako financirao i završio dizajn na sveučilištu Central Saint Martin's College of Art and Design.

Nakon studija zaposlio se kao honorarni radnih u tvrtki Z&Co Design gdje je nakon nekoliko uspješnih projekata postao punopravni član tvrtke. Nedavno je na istom fakultetu završio magisterij. Osim posljednjeg izuma, Miljević je sudjelovao u timu koji je dizajnirao najnoviju bocu za piće Fanta što mu je, kako kaže, bilo jedno od boljih iskustava.

Cycle Sol koštat će kao moped

Bicikl Cycle Sol bit će opremljen vrhunskim solarnim ćelijama koje koriste sunčevu svjetlost i kada je oblačno. Osim toga, bicikl se može puniti i u kući kako bi bio spreman za novu vožnju. Upravljanje biciklom je jednostavno izvedeno, koriste se ručke s obje strane vozača, ima ugrađeno prednje i stražnje LED osvjetljenje za vožnju po mraku, pokazivače smjera.

Miljević očekuje kako će projekt biti popularan posebice u velikim i prenapučenim gradovima, a kako tvrdi, mogao bi se pojaviti i u Hrvatskoj:

"Ako se pokaže interes građana, Cycle Sol bi se mogao pojaviti i na hrvatskom tržištu iako smatram kako su Hrvati još uvijek navezani na automobile". Cijena ovog bicikla koji će biti u proizvodnji s potpisom tvrtke Sanyo trebala bi biti pristupačna, možda i niža od mopeda.

V.M.
Foto: tps.tbnet.org.tw

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara