HZZO kontrolira ljude na bolovanju: "Kucamo na vrata, tako s bolovanja skinemo 20 posto ljudi"

HZZO kontrolira ljude na bolovanju: "Kucamo na vrata, tako s bolovanja skinemo 20 posto ljudi"

Screenshot: N1, Index

AKO ŽELE da im usluge budu plaćene, bolnice će ubuduće u roku pet dana nakon završetka pružanja zdravstvene zaštite morati ispostaviti račune  Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje (HZZO) koji je od 20. travnja uveo pojačani nadzor zbog sumnje u pogrešno fakturiranje bolničkih usluga.

U HZZO-u ističu da nije riječ ni o kakvim novim pravilima, već uvođenju reda u sustav i poštivanje ugovora koji su sklopljeni s bolnicama još prije tri godine, a po kojima je predviđen petodnevni rok za ispostavu računa.

To je, kažu, važno za pravovremeni izračun svih dijelova prihoda, uključujući ključne pokazatelje uspješnosti i kvalitete, i odnosi se na većinu bolnica. Ne odnosi se samo na bolnice koje nisu informatizirane i one su dobile iznimno mogućnost ispostave računa u roku od osam dana.

"Kreativno fakturiranje" po bolnicama

"U posljednje vrijeme bolnice su 'vrlo kreativno' počele fakturirati svoje usluge, ispostavljaju nam račune za sve i svašta, uključujući prevelik broj slučajeva s komplikacijama", rekla je Hini ravnateljica HZZO-a Tatjana Prenđa Trupec odgovarajući na nezadovoljstvo bolničkih ravnatelja koji su Zavodu već uputili prosvjed.

HZZO ih pak proziva zbog fakturiranja  daleko većeg broja komplikacija i komorbiditeta od europskog prosjeka.  Naime, u europskim bolnicama udio takvih faktura je ispod 20 posto, dok je u Hrvatskoj 27,99 posto, u jednoj općoj bolnici čak 39 posto. Takve bolnice u drugim europskim zemljama ne bi mogle sklopiti ugovor ni s jednom osiguravajućom kućom.

„To pokazuje ili njihovu lošu kvalitetu ili lažno fakturiranje“, ističe Prenđa Trupec.

A kako to izgleda u Hrvatskoj pokazuje i primjer jedne od bolnica koja je  za prošli mjesec prikazala "izvršenje od 183 posto", u kojemu je udio potrošenih lijekova i materijala svega devet posto, a 91 posto su "nabildani troškovi rada".

"To nije problem samo HZZO-a, već i pacijenta koji plaćaju participaciju. Oni su platili 20 posto cijene nepostojeće usluge", upozorava ravnateljica.

Ravnateljica HZZO-a Tatjana Prenđa Trupec gostovala je u emisiji Novi dan na N1 televiziji, gdje je komentirala nadzor bolnica zbog sumnje u pogrešno fakturiranje računa koji se ispostavljaju zavodu.

"2013. je uvedeno da bolnice nakon pet dana od usluge moraju poslati fakturu. Veliki dio bolnica nam ispostavlja račune u tom vremenu. Veliki dio bolnica to poštuje. Važno nam je to jer bolnicma plaćamo do desetog u mjesecu u avansu od 90 posto. Onda se do kraja mjeseca računaju drugi parametri prihoda koji se plaćaju po izvršenju usluge."

Najavila je i strožu kontrolu u bolnicama. Oni kažu da njima redovito dolaze kontrole i imaju sumnje da ista takva kontrola ne dolazi onima koji nisu pod ugovorom.

"Kontroliramo redovito naše ugovorne partnere čak i dva puta mjesečno. Potpuno je isti pristup prema svim partnerima. Kad vi odete u bolnicu naših 120 kontrola rade opsežnu kontrolu pa ne mogu raditi često nego jednom u 6 mjeseci, a trebali bi češće. U tom smislu smo mi krenuli u nekakakv transfer kontrolora. U bolnicama bi trebalo pročešljati ovakve stvari", kazala je.

Kontrole preko interneta, ali i kucanje po vratima


"Mi u primarnoj zdravstvenoj zaštiti imamo izvrstan sustav gdje pratimo što je koji doktor i kome propisao. Bolovanja, slanja u bolnice, lijekove... U bolnici je sustav informatiziran lošije. Od tamo znamo samo ono što dobijemo uz fakture", kazala je.

U Njemačkoj je poznato da se mogu kontrolirati i oni koji su na bolovanju. Na upit ima li toga i kod nas, kaže:

"I mi kucamo na vrata i pozivamo pacijenta da dođe u ordinaciju. Naše kontrole skinu s bolovanja oko 20 posto pacijenata. Obično je bolovanje pravedno otvoreno, ali predugo traje."

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara