Iskustva jednog SEO majstora: "Ako mi ovo ne uspije, bit će mi to prvi put"
KAKO su u tijeku prijave na prvu regionalno SEO konferenciju "Web::Strategija III - SEO je oko nas" koja će se održati 6. studenog 2008. u Hypo EXPO XXI centru u Zagrebu, porazgovarali smo sa Sinišom Gavrilovićem, vlasnikom obrta Trenutak.hr, male hrvatske tvrtke koja se već više godina bavi web dizajnom i SEO (eng. Search Engine Optimization) marketingom. Siniša je ujedno predavač na trećoj Web::Strategiji.
Pretpostavljam da i Vi osobno koristite na internetu SEO tehnike u marketiranju vlastitih usluga. Od kada točno otprilike i što Vas je motiviralo tada na to, a što danas da ste nastavili s primjenom istih?
Siniša Gavrilović: Naravno, ako SEO koristimo kako bi usluge svojih klijenata predstavili što većem broju njihovih potencijalnih klijenata logično je da istu stvar radimo i za sebe. Zapravo tako smo i počeli, prvo smo optimizrali svoje stranice a kada smo vidjeli da je to moguće odlučili smo tu uslugu ponuditi klijentima. Motiv je isti od samog početka - biti što više u rezultatima pretrage na što veći broj pojmova te imati što veći broj posjeta.
Kako ste reagirali na prve neuspjehe kada ste bili SEO početnik, a kako danas gledate nakong višegodišnjeg iskustvo koje ste stekli u međuvremenu?
Siniša Gavrilović: Osnovni neuspjeh kod SEO-a je faza u kojoj niste upoznati sa činjenicom da on postoji, jednom kada to shvatite sve je lakše. Kada pogledam unazad postoji ta jedna prijelomna točka nakon koje više nije ništa bilo isto - točka u kojoj sam shvatio što je SEO i počeo ga primjenjivati u svome radu.
Možete li izdvojiti jedan SEO projekt koji Vam je najdraži? Možda na neki na koji ste posebno ponosni.
Siniša Gavrilović: Najdraži mi je prvi jer sam njime dokazao svom tadašnjem poslodavcu i sebi da je SEO važan i izvediv. Trebalo je tvrtku u kojoj sam tada radio podići na tražilicama za veliki broj pojmova. Počeli smo od nule, izradili smo stranice po konceptu koji je uvažavao SEO i polako iz tjedna u tjedan osvojili skoro sve pojmove koje smo htjeli, zapravo nam je veći problem bio sjetiti se riječi na koju želimo biti prvi nego doista i biti prvi na tu riječ. No to je bilo prije osam godina J. Danas su stvari prilično drugačije, no valja reći da ta tvrtka svoje najvažnije ključne riječi drži i dan danas a što je to učinilo za njihovo poslovanje možete i sami lako pretpostaviti.
Možete li nam imenovati Vašu konkurenciju u Hrvatskoj? Npr. s kim se najčešće natječete na tržištu?
Siniša Gavrilović: Mogu imenovati ljude sa kojima sam započeo svoj put, to su Višnja Željeznjak i Marko Radelić iz tvrtke Logit koji su na svom forumu www.webmajstori.net educirali veliki broj domaćih webmastera. Po mojim spoznajama sva današnja konkurencija svoje je prve SEO spoznaje dobila upravo na tom forumu tako da najviše konkurencije vidim upravo u sadašnjim i bivšim članovima tog foruma.
Jeste li razmišljali o pokretanju SEO edukacije u Hrvatskoj? SEO akademije, SEO tečajeva... Barem za Vaše buduće djelatnike u firmi.
Siniša Gavrilović: Za sada ne, no vjerujem da će se takvo što brzo naći u budućnosti. SEO je nužnost i pitanje je trenutka kada će postojeći tečajevi za izradu web stranica početi uvažavati tu činjenicu.
Da li je istina da ste više puta neuspješno zatvarani zbog pisanja o teorijama urote, kako se može saznati na internetu?
Siniša Gavrilović: To je iz zezancije napisano na jednom portalu. Teorije urote su jako zanimljiva tema, većina tvrdi da urote ne postoje dok osobno sumnjam u to. Ponekad vjerujem da je najveća urota upravo teorija o nepostojanju teorija urote. No proučavanje teorija urote za mene drugu do zabavnu svrhu zapravo i nema, ne vjerujem da postoje reptili koji vladaju svijetom ako me to pitate. Na žalost ovaj dio o neuspješnom zatvaranju više nije točan.
S obzirom da ste predavač na prvoj regionalnoj SEO konferenciji, možete li nam reći ukratko o čemu će biti Vaše predavanje?
Siniša Gavrilović: Predavanje ima radni naziv “Iskustva jednog SEO mastera”, sastojat će se iz pregleda SEO industrije u Hrvatskoj od njezinih početaka do danas, govoriti ću o svom osobnom pogledu na SEO i iskustvima koje sam stekao u dosadašnjem radu. Više o samom predavanju i konferenciji možete pročitati na web stranicama Web::Strategije.
Da li svojim klijentima možete jamčiti Vašu SEO uslugu da će dobiti ono što su spremni platiti? Da li uopće bilo koji SEO stručnjak može davati jamstva svojim klijentima za ovaj posao? Kako to funkcionira vani?
Siniša Gavrilović: Na žalost i u SEO svijetu bilo kod nas ili vani ima svega i svačega, najgori su upravo SEO masteri koji Vam garantiraju prve pozicije na tražilicama. Jamstva na prve pozicije može dati samo neozbiljan SEO master. Bazično se SEO ili nalazi ili ne nalazi na nekim stranicama, ako se ne nalazi sigurno je da će doći do određenih pozitivnih pomaka kada ga jednom primijenite. No SEO nije čarobni štapić, on je jednostavno nešto što Vam pomaže u tome da dođete do boljih rezultata na tražilicama, rezultata svakako boljih od onih koje sada imate ako uopće nemate SEO. Svaki SEO master nakon što pogleda stranice klijenta i njegove konkurencije zna otprilike koliko može pomoći pojedinom klijentu, to mu može čak i garantirati. Koliko su ozbiljne te garancije ovisi najviše o njegovu poštenju i realnom sagledavanju vlastitih sposobnosti.
Koliko trenutno ljudi u Hrvatskoj razumije SEO i može ga primjeniti na jednoj zadovoljavajučuj razini?
Siniša Gavrilović: Na žalost po nas SEO mastere sve više svakoga dana, sa nostalgijom se sjećam vremena kada su stvari bile puno jednostavnije, kada je bilo manje konkurencije i kada smo tražilicama zauzimali ključne riječi koje bi nam padale na pamet . Ta su vremena daleko iza nas, konkurencija nastaje svakog dana, ljudi su jednostavno shvatili da im niti svemirski uređene stranice ne nose nikakvu korist ako nemaju posjeta na njima. Zapitali su se kako do posjeta a netko im je rekao “Probajte SEO”.
Možete li preporučiti jedan dobar web site sa SEO savjetima za početnike?
Siniša Gavrilović: Pored već spominjanog foruma www.webmajstori.net gdje možete postavljati pitanja članovima foruma koji se u tematiku razumiju i žele pomoći početnicima za mene najdragocjenija adresa je blog http://www.mattcutts.com/blog/ jer ako postoji "SEO Gold" karta do škrinje sa blagom nalazi se upravo na tim stranicama.
Za kraj, imate li neku svoju omiljenu SEO izreku?
Siniša Gavrilović: Kada proučim što klijent od mene traži i ako vidim da to mogu napraviti volim reći "Ako mi ovo ne uspije bit će mi to prvi put".
Sponzorirani članak
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati