Istraživanje Eurostata: Europljani sve više kupuju na internetu
KUPOVINA putem interneta doživljava procvat u Europskoj uniji zbog promjena navika i sklonosti kupaca, a pandemija koronavirusa vjerojatno će ubrzati taj trend, objavio je europski statistički ured Eurostat.
Više od 70 posto ljudi naručilo je nešto online u posljednjih godinu dana
Internet je u 12-mjesečnom razdoblju zaključno s ožujkom koristilo 89 posto građana Europske unije u dobi od 16 do 74 godine, a njih 72 posto kupilo je ili naručilo robu ili usluge za privatnu upotrebu, pokazuje istraživanje Eurostata za 2020. objavljeno krajem prošlog tjedna.
U 2019. godini internet je za kupnju koristilo 68 posto korisnika, a 2015. njih 62 posto.
U najvećem su broju kupnju na internetu u promatranom razdoblju prigrlili korisnici mreže u Nizozemskoj i Danci - njih čak 91 odnosno 90 posto. Blizu je i Njemačka, gdje se za kupnju na mreži odlučilo 87 posto korisnika.
U Hrvatskoj je u 12 mjeseci zaključno s ožujkom internet za kupnju upotrijebilo 69 posto korisnika. U 2015. godini na mreži je kupovalo njih 44 posto. Nešto manje od polovice korisnika koristilo je internet za kupnju u Bugarskoj (42 posto), Rumunjskoj (45 posto) i Italiji (49 posto).
Podaci za Francusku i Italiju nisu bili dostupni.
Hrvatska zajedno s Češkom, Mađarskom i Rumunjskom čini skupinu zemalja kojima se online kupnja najsnažnije proširila među korisnicima interneta u prošlih pet godina.
Najviše se kupuje odjeća
U prvom prošlogodišnjem tromjesečju najviše su se u EU na internetu kupovali odjeća, obuća i dodaci, koje je kupilo 64 posto korisnika mreže, utvrdio je europski statistički ured. Slijede filmovi i serije, koje je putem streaminga i preuzimanja datoteka kupilo 32 posto internetskih kupaca.
Dostavu hrane i pića iz restorana, lanaca brze hrane i ugostiteljskih objekata naručilo je njih 29 posto, a 28 posto kupilo je opremu za kućanstvo i za vrt.
Gotovo isti udio njih kupovao je kozmetičke proizvode, šminku i wellness proizvode te tiskane knjige, časopise ili novine, računala, tablete, mobitel ili opremu. Podjednak je udio korisnika interneta trošio na glazbu putem streaming usluga ili preuzimanja.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati