Je li Nova TV postala televizijski smeđi patuljak?

JEDNA od najpopularnijih urbanih legendi u povijesti auto-industrije je vezana uz "General Motors" i model putničkog vozila poznat pod nazivom "Chevrolet Nova". Jedan od najpopularnijih cestovnih krstarica 1960-ih se na svim tržištima sjajno prodavala, dok legenda kaže kako su zemlje Latinske Amerike po tom pitanju bile izuzetak. Razlog za to je bio prozaična činjenica što izraz "no va" na španjolskom znači "ne ide", "ne kreće se".

Sinoćnja dodjela televizijskih nagrada "Večernjakov ekran" je mnoge mogla navesti na zaključak kako je još jedna "Nova" postala "no va".

Naime, prva nacionalna privatna TV-kuća u Hrvatskoj (ako se, dakako, ne računa neslavno završeni projekt "TV Mreže" iz 1990-ih) je danas samo blijeda sjena fenomena koji je početkom ovog desetljeća donio osvježenje na hrvatsko televizijsko tržište i sa svojim "Supernovama" i drugim reality showovima ozbiljno nagrizao dotada neprikosnoveni monopol i ustajalu rutinu HRT-a.

To se najbolje vidi po činjenici da od 6 nominacija u 5 kategorija Nova TV nije uspjela dobiti nijednu nagradu. Nagrade su osvojene na temelju glasovanja publike, i može se, doduše, reći kako se u mnogim kategorijama (kao najbolji pjevač ili film) ta TV-kuća i nije mogla natjecati, odnosno da je u slučaju najboljeg glumca u TV-seriji došlo do podjele glasova između fanova Enesa Bešlagića (u "Našoj maloj klinici") i Zlatana Zuhrića-Zuhre (u "Bumerangu"). No, ipak ostaje činjenica da je temelj nagrade gledanost, odnosno popularnost određenih emisija.

Time je samo potvrđeno da se Nova TV nalazi na trećem mjestu gledanosti iza RTL Televizije. Najmlađa od tri vodeće hrvatske TV-kuće je na "Večernjakovom Ekranu" osvojila drugo mjesto i četiri nagrade, iako su neki njeni favoriti poraženi od dominantnog HRT-a. S druge strane, s obzirom da je novcem poreznih obveznika financirani HRT povlašten u odnosu na komercijalne televizije, drugo mjesto zapravo predstavlja poprilično dostignuće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ono što bi Novu TV trebalo posebno zaboljeti u slučaju "Večernjakovog Ekrana" jest činjenica da je ta medijska kuća ostala praznih ruku usprkos toga što je u posljednje vrijeme uložila veliki napor kako bi popravila kvalitetu svog programa i što je on daleko bolji nego što je to bio slučaj proteklih godinu dana. No, izgleda da treba proći neko vrijeme prije nego što to primijete gledatelji, odnosno da Nova TV vrati barem dio pozicija koje je držala prije pet godina.

Isti oni gledatelji koji danas uglavnom ignoriraju Novu TV nisu svjesni da je oporavak Nove TV i u njihovom intreresu. Postojanje više televizijskih kuća koje jedna drugoj mogu ozbiljno konkurirati je nužan preduvjet za poboljšanje kvalitete njihovih proizvoda.

Iako i taj ideal, kao i mnogi drugi ideali kapitalizma, još treba pronaći pravi put do hrvatske stvarnosti, on je svoju ilustraciju imao i u sinoćnjoj emisiji, čiji su tvorci jednu potencijalno monotonu ceremoniju pretvorili u sat i pol tečne zabave, uključujući uistinu duhovite skečeve. Da HRT u prethodnih nekoliko godina nije imala konkurenciju, taj spektakl ne bi bio mnogo zanimljiviji od "Sedme noći" i "Jel me netko tražio?".

Dragan Antulov
Foto: Večernji list

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara