Jesu li homoseksualci "grešni" ili "pogrešni"?

DOSAD tretirani kao "pogrešni" oblici seksualnosti - incest, prostitucija, homoseksualnost i transvestiti, odsad će se tretirati kao "grešni". Nova je to odluka o izmjeni dijela programa katoličkog vjeronauka u osmom razredu osnovne škole.

Nezadovoljne dosadašnjim statusom u hrvatskom školskom, a osobito vjeronaučnom sustavu, homoseksualne i istospolne udruge zauzimale su se da njihova spolna orijentacija bude ravnopravno tretirana u svim institucijama društva.

Ovakva odluka Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, koju je potpisao ministar Dragan Primorac, izazvala je kod udruga istospolne orijentacije nezadovoljstvo ovakvom preformulacijom termina.

Kako prenosi Novi list, Sanja Juras iz udruge Kontra smatra da je "strašno i nedopustivo da se učenicima u osmom razredu osnovne škole nameću ovakve diskriminatorne i netolerantne definicije. Stavljanjem homoseksualnosti u isti koš sa zakonski kažnjivim djelima poput incesta i prostitucije djeci se šalju jasne poruke o netrpeljivosti prema različitim seksualnim orijentacijama."

Koordinatorica Ženske mreže Bojana Genov smatra da ovakvom izmjenom nije postignut nikakav kvalitativni pomak. "Ovakvom preformulacijom samo su se (MZOŠ op.a.) spasili od toga da ih tužimo; ogradili su se tim crkvenim terminom "griješiti", rekla je Genov.

Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova, Gordana Lukač-Koritnik koja je pokrenula inicijativu o promjeni naziva "pogrešna seksualnost" za istospolne parove, također nije zadovoljna rješenjem iz MZOŠ. Lukač-Koritnik je najavila da će svoje mišljenje i nezadovoljstvo ovom izmjenom iznijeti ministru Primorcu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Crkva inzistira na grešnosti homoseksualnih parova. Prema Biblijskoj ali i usmenoj predaji, bog na istospolne odnose gleda kao na grijeh. S druge pak strane, neki homoseksualci vjeruju da ih je upravo bog stvorio takvima kakvi jesu.

Netko može na istospolne zajednice gledati i sa stajališta obitelji. Poznato je da su neke zapadne zemlje odobrile istospolne brakove, a homoseksualni partneri već imaju i usvojenu djecu. Zagovornici heteroseksualne obitelji pritom će reći da dijete ne može rasti ako nema oca i majku, dok će zagovornici istospolne obitelji reći da će i u takvom domu dijete naći ljubav i razumijevanje.

I na kraju, što dodati? Istospolni parovi žele u društvu jednak tretman. Dio hrvatskog društva vjeruje da je homoseksualnost grijeh i stoga je za taj dio društva ona "grešna". Drugima se pak ideja o istospolnom seksu doslovce gadi, pa će bez obzira na termine i zakon uvijek s visoka gledati na homoseksualce.

Autor teksta smatra da se ipak svaki pojedinac u društvu treba zapitati o tome što je za njega seksualnost. Čini mi se da pitanje seksualnosti duboko zadire u dubinu bića svakog pojedinca, a nitko od nas ne voli da ga se zbog toga što jest takav kakav jest smatra manje vrijednim ili nepodobnim za svijet u kojem živimo.

Ipak, svi se trebamo složiti da nemamo pravo suditi one koji drugačije misle ili vjeruju, a svakako ne treba zaboraviti Isusove riječi "Ne sudite i neće vam biti suđeno" i "Mjerom kojom mjerite, mjerit će vam se."

Ivan Krpan

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara