Kako izbjeći da vas taksist odere?
KAKO se približava vrhunac turističke sezone, tako se u javnost sve češće pojavljuju priče o taksistima koji naplaćuju vožnje znatno iznad uobičajenih cijena. Vožnje od 10 ili 20 kilometara naplaćuju se 500 ili više kuna, što sasvim sigurno nije uobičajena cijena, a najlakša meta su, naravno, strani turisti, ili oni koji rjeđe koriste usluge taksija.
Od takvih se nije teško zaštititi. Dovoljno je da putnik bude malo oprezniji prije nego što sjedne u taksi, a sigurnost su znatno povećale i taksi aplikacije, putem kojih danas dobar dio vozača dobiva klijente, jer se u procesu naručivanja vidi okvirna cijena, što smanjuje mogućnost kasnijih nesporazuma.
Za 12 kilometara 500 kuna
U posljednjih desetak dana u javnosti su se pojavila dva slučaja u kojima su putnici ostali šokirani nakon što su dobili račun za vožnju koja zaista znatno odskače od uobičajenih cijena.
Tako je kaštelanski taksist naplatio vožnju od splitskog aerodroma do hotela Park u Splitu 550 kuna. Čitatelj koji nam je dostavio sporni račun kaže da je standardna cijena za tu relaciju 270 kuna. Udaljenost između aerodroma i hotela iznosi 23,7 kilometara. A provjerili smo i kolika bi cijena bila da je taj putnik koristio Bolt ili Uber. Bolt nam je na toj relaciji ponudio vožnju za 175 kuna (sniženo s 200 kuna), a Uber 225 kuna.
>> Taksist naplatio Nijemcu 550 kunu vožnju od splitskog aerodroma do grada
Drugi slučaj dogodio se u Zadru, gdje je putnik od zadarske zračne luke do grada, što je otprilike 12 kilometara, platio 500 kuna. Provjerili smo koliko bi takva vožnja koštala putem Ubera ili Bolta. Uber nam je ponudio cijenu od 150 kuna, a vožnja Boltom na istoj ruti koštala bi 140 kuna.
>> Zadarski taksist naplatio turistu 500 kuna vožnju od aerodroma do grada
Postoje razni trikovi kojima se nepošteni taksisti mogu služiti kako bi skuplje naplatili vožnju. Oni koji voze preko taksimetra mogu ga ne uključiti i “od oka” oderati klijenta. Ponekad se događa i da putnika prevoze okolnim, znatno dužim putem pa tako nabijaju kilometražu i cijenu. Moguće je i da je taksimetar prilagođen da prikazuje kilometražu veću od stvarno prijeđene, pa tako dolazi do većeg računa nego što bi putnik trebao platiti.
Ako ne znate koliko će otprilike koštati, bolje je ni ne započinjati vožnju
Kako bi se putnik zaštitio od ovakvih situacija, najbolje je, ako se radi o vozačima koji voze na taksimetar, unaprijed provjeriti okvirnu cijenu vožnje. Važno je reći da taksisti samostalno određuju cijenu prijevoza, ali ona mora biti jasno istaknuta u vozilu. Ako vozač koji vozi na taksimetar to nema, bolje je i ne započinjati vožnju.
Kada su u pitanju taksi aplikacije, tu je situacija znatno transparentnija jer, kao što smo spomenuli, prilikom naručivanja vožnje je vidljiva njena okvirna cijena te je mogućnost plaćanja (pre)visoke cijene znatno manja.
Vozači na vidljivom mjestu moraju imati cjenike
Upitali smo i Ministarstvo prometa da nam pojasne obveze taksista vezano za cjenike i cijene vožnje.
“Prijevoznik samostalno utvrđuje cjenik, a isti mora sadržavati (najmanje) cijenu po jednom prijeđenom kilometru, dok taksimetar ima biti umjeren. Također, prijevoznik može pružati uslugu autotaksi prijevoza i putem elektroničke aplikacije, iz koje su putniku unaprijed vidljivi najviša cijena usluge, kao i planirana ruta putovanja, dok aplikacija mora biti uključena u vozilu cijelo vrijeme pružanja usluge… ukoliko se pruža usluga prijevoza temeljem taksimetra, u tom slučaju korisnicima usluge taxi – prijevoza, cjenik usluge (s kojim je putnik upoznat i prije početka vožnje) mora biti istaknut u razini vidokruga, s time da putnik mora biti upoznat s najvišom cijenom vožnje", navode u Ministarstvu prometa.
Ukoliko prijevoznik koristi aplikaciju i u tom slučaju korisnik usluge mora biti upoznat s najvišom cijenom usluge, prije početka same vožnje. Putnici koji se osjećaju oštećenima imaju mogućnost obratiti se ovome Ministarstvu, ali i Ministarstvu unutarnjih poslova, Ministarstvu financija/Carinskoj upravi kao i komunalnim i/ili prometnim redarima jedinice lokalne samouprave, na čijem području se autotaksi prijevoz obavlja”, zaključuju u Ministarstvu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati