LIJEPA PRIČA NEDJELJOM

Kako je nastao ZEST&co., hrvatski brend vrhunskih džemova

Kako je nastao ZEST&co., hrvatski brend vrhunskih džemova

NA hrvatskom tržištu nedostaje visokokvalitetnih džemova, uglavnom se po supermarketima prodaju previše zašećereni konfekcijski džemovi dosadnih klasičnih okusa. Upravo je to potaknulo Iris Urem da pokrene ZEST&co., novi brend “craft” džemova s visokim udjelom voća, od kojeg zamiriši cijela prostorija.

Džemom oduševila prijatelje, pa od toga napravila posao

Iris je na ideju pokretanja vlastite linije džemova došla - kako to često biva - nakon što nije uspjela pronaći dobar džem od maline za božićne Linzere pa ga je odlučila sama napraviti i njime oduševila prijatelje. Nakon toga, hobi je odlučila pretvoriti u posao.

“Bio je fantastičan pa sam ga poklanjala prijateljima za Božić. Svi su se oduševili, tražili još i tako je cijela priča krenula”, kaže Iris.

“Krenula sam u realizaciju te ideje upravo zato što sam primijetila prostor na tržištu. Džemova ima jako puno, no uglavnom je to ‘siromašna’ ponuda, standardizirana na nekoliko najčešćih okusa, s manjim udjelom voća i previše šećera. Odlučila sam napraviti pomak u smjeru većeg udjela voća, manje šećera pa okus voća i njegova boja dolaze do izražaja. Naši džemovi spadaju u kategoriju ekstra džemova i imaju od 75 do 85 grama voća na 100 grama proizvoda. Ne stavljamo konzervanse, a osim toga naši džemovi proizvedeni su u malim serijama, pa se tako izbjegnu svi oni postupci koji uništavaju aromu, boju i miris svježeg voća, što u današnjem svijetu masovne, industrijske proizvodnje predstavlja istinski luksuz”, kaže Iris.

Neobičnim okusima osvaja kupce

Trenutno u ponudi imaju tri okusa - malina, mango i limeta te borovnica s viskijem.

“S malinom sam krenula jer ono što se moglo pronaći na tržištu nije bilo dovoljno dobro. Mango je nastao kroz eksperiment, dok je borovnica s viskijem nastala zato što sam htjela isprobati nešto što nije uobičajeno na našem tržištu, bila sam željna novih okusa. Imam još kombinacija koje sam razvila, ali još nisu u prodaji. Zapravo mi je cilj ponuditi tržištu nešto čega nema, a što bi ljubitelji džemova možda htjeli probati.

Inspiriraju me reakcije publike. Eksperimentiram s okusima, usavršavam recepture, moji prijatelji i kolege testiraju nove okuse i slušam njihove reakcije, njihove reakcije me inspiriraju. Ideja imam napretek jer dolaze iz moje strasti prema savršenom okusu džema. Svi recepti su s minimalno šećera jer želim zadržati izvorni okus i miris voća. Kad otvorite teglicu našeg džema, cijela prostorija zamiriše. To je ono što smo željeli i uspjeli postići”, kaže Iris.

Za vrhunski džem potrebne su vrhunske sirovine

Kod nabave sirovina - svježeg voća, prije svega vodi računa o kvaliteti.

“Nabavljam internacionalno i lokalno, od poznatih OPG-ova. Ovisi o kojem voću se radi. Na primjer, mango nije iz Hrvatske, a ni limeta. Pri odabiru dobavljača važna mi je kvaliteta voća, ispravan način tretiranja te njegova dostupnost. Marelicu do sada nisam radila jer nisam mogla pronaći sortu koja mi odgovara teksturom pulpe, bojom i okusom. Nakon istraživanja, testiranja, kuhanja probnih serija, na kraju sam našla sortu i dobavljača iz okolice Zadra, uspostavila sam kontakt i sad s nestrpljenjem čekam berbu”, kaže Iris.

Trenutno se ZEST&co. džemovi mogu pronaći u zagrebačkoj pekarnici “Korica” gdje se izvrsno nadopunjuju s njihovim pekarskim proizvodima.

“Osim publike u pekarnici, uz čije proizvode se nadopunjujemo, naša potencijalna publika je i cijeli jedan segment u ugostiteljstvu. Na primjer, naša malina savršeno ide uz pačja prsa, a mango i limeta uz gusju paštetu. Također, u svijetu je džemovi koriste i za koktele. Mnogi kažu da moje džemove jedu žlicom direktno iz tegle. Također, oni mogu biti dodatak jogurtima, sirnim namazima, sirevima itd.”, kaže Iris.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?