Konzum ima najveći tržišni udio u trgovini na malo

Konzum ima najveći tržišni udio u trgovini na malo

KONZUM s oko 30 posto tržišnog udjela u trgovini na malo mješovitom robom i dalje drži prvu poziciju. Slijede ga Getro, Kaufland Hrvatska, te Rewe grupa (Billa i Minaco), Mercator H, Plodine Rijeka i Kerum Split, čiji se pojedinačni tržišni udjeli kreću u rasponu od oko 4 posto do 8 posto.

Čak u devet županija - Zagrebačkoj, Gradu Zagrebu, Krapinsko-zagorskoj, Varaždinskoj, Osječko-baranjskoj, Dubrovačko-neretvanskoj, Primorsko-goranskoj, Splitsko-dalmatinskoj i Istarskoj županiji - Konzum ima najveće tržišne udjele, od oko 25 posto do 42 posto.

U Karlovačkoj, Ličko-senjskoj i Međimurskoj županiji pak vodeći tržišni udjel, iznad 30 posto, ima grupa Mercator.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rezultati su to Izvješća o istraživanju tržišta trgovine na malo koje je pripremila stručna služba Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja.

U odnosu na 2004. nastavljen je rast prometa i tržišnih udjela Konzuma, Kauflanda, Merkatora, Plodina, Keruma, Dinove-Dione, dok je primjerice Getro zabilježio značajan pad prometa, ali i tržišnog udjela, iako je i nadalje drugi na tržištu.

Sukladno pokazateljima koncentriranosti tržišta koji se koriste u pravu tržišnog natjecanja (CR i Herfindahl-Hirschman indeks), radi se o umjereno koncentriranom tržištu, odnosno o dinamičnom i dobro segmentiranom tržištu na kojem četiri najjača poduzetnika drže gotovo 50 posto tržišta, ocjenjuju u Agenciji.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara