Krađe BMW-ovih terenaca ne prestaju, "krtica" u policiji?

DRSKE krađe BMW-ovih tereneca česte su u posljednjih par mjeseci. U noći sa srijede na četvrtak u Zagrebu je nestao 16-ti automobil ove marke. Sustav elektronske zaštite luksuznog terenca, prema tvrdnjama proizvođača, nemoguće je probiti, što pobija činjenica da se ovaj model uglednog proizvođača krade "ko lud". Prema najnovijim medijskim nagađanjima, kradljivci automobila mogli bi imati nekog pomagača u policiji.

Val krađa skupocjenih automobila uglednog minhenskog proizvođača u porastu je od travnja ove godine, a do sada nije otkriveno na koji se način automobili kradu, niti tko stoji iza masovnih krađa.

Sigurno je da se radi o profesionalnim kradljivcima koji rade stručno i ciljano, a prema svemu sudeći radi se o velikoj narudžbi, najvjerojatnije za Rusiju, odnosno istočno područje. Krađe terenaca X5 učestale su i u susjednoj nam Srbiji, a za krađu su potrebni vrlo sofisticirani alati, a ne kao do sada ruski ključevi, teniske loptice, šarafcigeri i slična priručna sredstva koja su se mogla pronaći u svakom kućanstvu.

Prema medijskim pisanjima postojale su indicije da je čak iz same tvornice u Muenchenu prodan softver za ulazak i pokretanje automobila, a špekuliralo se o "cifri" od 200,000 eura, koju su, ako je priča istinita, kradljivci već uspjeli "amortizirati".

Metoda ulaska u automobil za sada je nepoznata, a sumnja se da se kombinira nasilan ulazak u automobil sa sofisticiranim probijanjem šifre pokretanja vozila. Ukoliko je tako, BMW-ov hvaljen sustav protiv krađe očito je probijen. No to nije za čuditi se, jer kako priznaju i iz minhenske tvornice, utrka proizvođači - kradljivci neprestano traje.

Kako piše tjednik Nacional, šifrirana zaštita automobila naizmjence mijenja šifre unutar ključa i samo originalni ključ može otvoriti vrata i javiti pravu šifru bravi za paljenje motora. Šifra koja u jednom slučaju vrijedi za otvaranje vrata ili pokretanje vozila, u drugom više ne vrijedi.

Dakle, postoje tri problema. Prvi, ulazak u vozilo. Može se ući jedino nasilnim otvaranjem, a smatra se da se u tom slučaju koristi ruski ključ kako bi se razbila brava.

Drugi problem je pokretanje motora. Postoji mogućnost da provalnici razbiju bravu kod upravljača, izbace mjenjač iz brzine i vozilo "odšlepaju" na kamionu. Druga je varijanta puno sofisticiranija, a nagađa se da se koristi vrhunska računalna oprema s vrhunskim softverom koju koriste spretni hakeri. Vjerojatno se tako uz pomoć laptopa otključava elektronska blokada motora.

Nagađalo se da kradljivci na silu čupaju volan u luksuznom terencu, ali postavlja se pitanje kako dolaze do zamjenskog dijela, jer se dijelovi naručuju direktno iz tvornice u Njemačkoj, a za njihovu isporuku potrebno je dokazati vlasništvo nad vozilom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Treći problem je kako prevesti ukradeni automobil do kupca, odnosno što učiniti s brojevima šasije kako bi oni odgovarali krivotvorenim papirima vozila.

Kako piše Novi list, postoji mogućnost da kradljivcima pomaže netko iz policije jer postoje indicije da se vozila koja su na listi za otuđivanje na neko vrijeme brišu iz policijskog sustava.

Obrazac krađe automobila je identičan u svim slučajevima. Vlasnici ostave auto, neki put i na vrlo kratko vrijeme, a kada se vrate, njihovog metalnog ljubimca (vrijednog, ovisno o opremi, od 60 tisuća eura na više) više nema. Nagađa se da provalnici mijenjaju papire i registracije, međutim što rade s brojevima šasije?

Baš u ovome trenutku, kako sumnja Novi list, potrebno je vozilo izbrisati iz evidencije, jer će se tako na granici, ukoliko ga provjere, a na koju vjerojatno automobil ide neposredno nakon krađe, vozač moći pravdati da je tek kupio vozilo i da još nije zabilježeno u evidencijama.

Vozilu bi se tako lako mogao negdje u inozemstvu, vjerojatno u ilegalnim garažama u Njemačkoj, prekucati broj šasije i napraviti dokumente za vozilo. Nakon toga kradljivcima ostaje mirne duše prodati automobil s "čistim" papirima.

Policija je tako nedavno zaustavila vlasnika BMW-a X5 i ustanovila da vozilo s tim brojem šasije ne postoji. Ustanovilo se da se radi o policijskoj pogrešci zbog neažurnosti njihovih popisa. Interesantno u cijeloj priči je to da je vlasnik imao evidentirane kaznene bodove počinjene u tom automobilu. 

U svakom slučaju, moguće je da je svoj automobil spasio činjenicom da ga je policija zaustavila.

S.H.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara