INDEX ISTRAGE OTKRIVAJU

Krstičević tvrdi da je dobio jedan stan. Imamo dokumente koji dokazuju da laže

Krstičević tvrdi da je dobio jedan stan. Imamo dokumente koji dokazuju da laže
Foto: Index

DA Damir Krstičević, donedavni ministar obrane, obmanjuje javnost kada tvrdi da mu je dodijeljen jedan dvoetažni stan - a to je medijima govorio jučer pokušavajući negirati otkriće Index Istraga da mu je Ministarstvo obrane po povlaštenoj cijeni prodalo dva stana - dokazat ćemo lako, na temelju većeg broja dostupnih dokumenata.

Za početak imovinskom karticom koju je, nadamo se pri punoj svijesti, u siječnju ove godine sastavio upravo Damir Krstičević. Objavljena je na stranici Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa i u njoj su jasno navedena dva stana relevantna za priču – Krstičević ima još jedan stan u Zagrebu, ali on je nebitan i zanemarit ćemo ga u ovom tekstu.

Zakon dopušta jedan stan

Čemu drama oko broja stanova?

Razlog je vrlo jednostavan. Ratni stradalnici, a među njima i Krstičević, nisu imali pravo na povlašteni otkup više od jednog stana. Po kriterijima Ministarstva hrvatskih branitelja, "osoba koja je stambeno zbrinuta odgovarajućim stanom nema pravo na ponovno zbrinjavanje dodjelom drugog stana".

I, još važnije: u članku 1. Zakona o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo, a Krstičević ga spominje kao osnov svoga stambenog zbrinjavanja, jasno stoji: "Stanar može pod uvjetima propisanim ovim Zakonom kupiti samo jedan stan." 

Dva stana su u imovinskoj kartici

No iz Krstičevićeve imovinske kartice jasno je da se ono što naziva jednim dvoetažnim stanom u prestižnoj zagrebačkoj ulici Nova Ves sastoji od dva stana – manjeg u prizemlju stambene zgrade i većeg na prvom katu. Manji, ponovimo i to, ima 50,11 kvadrata i Krstičević ga procjenjuje na 740 tisuća kuna, dok se veći prostire na 112,52 kvadrata, a donedavni ministar obrane odredio mu je približnu tržišnu vrijednost od milijun i 600 tisuća kuna. Za oba navodi isti način stjecanja: "Na neki drugi način, kupnjom iz primitaka ostvarenih od nesamostalnog rada, kupnjom od drugog izvora dohotka, dar roditelja od prodaje poljoprivrednih proizvoda."

Stanovi su sada vjerojatno spojeni i pretvoreni u dvoetažni, ali to nije naša tema i ne tiče nas se. 

Do siječnja ove godine Krstičević je dva stana u imovinskoj kartici prikazivao kao jedan od 160,55 kvadrata, a u rubrici približna tržišna vrijednost navodio je 1.586.234,00 kuna. Kako je došao do tog iznosa, vjerojatno nitko ne zna.

Zašto je Krstičević prije četiri mjeseca izmijenio imovinsku karticu i napisao ono što sada pokušava zanijekati - da je u Novoj Vesi od MORH-a po povlaštenim uvjetima dobio dva stana?

Zbog Index Istraga koje su krajem siječnja otkrile da je u imovinskoj kartici umanjio vrijednost i kvadraturu obiteljske vikendice u Žaboriću kod Šibenika. Nakon toga, u karticu je pedantno prepisao podatke o svojim nekretninama iz zemljišnih knjiga.

Dva stana su i u zemljišnim knjigama

To znači kako i zemljišne knjige potvrđuju da je u Novoj Vesi dobio dva stana. Onaj u prizemlju od 50,11 kvadrata koji se, prepisujemo iz izvatka iz zemljišne knjige, "sastoji od sobe, kuhinje, spremišta, kupaonice i hodnika" te četverosobni na katu "pov. 112,52, koji se sastoji od četiri sobe, kuhinje, kupaonice, WC-a, izbe, hodnika i loggie".

Odnosno, zemljišnik i Krstičevićeva imovinska kartica izravno demantiraju jučerašnje Krstičevićeve riječi: "Sukladno propisanim kriterijima, od Ministarstva obrane dodijeljen mi je dvoetažni stan (prizemlje i prvi kat, površine 160 m2), a ne dva stana, kojeg sam otkupio u skladu sa Zakonom o prodaji stanova na kojima postoji stanarsko pravo i sukladno Odluci Vlade Republike Hrvatske iz 1995. godine o prodaji stanova u vlasništvu kojima upravlja Ministarstvo obrane. Vezano za cijenu stana kojeg sam otkupio od Ministarstva obrane, mogu reći kako je ona formirana kao i kod svih djelatnih vojnih osoba koji su kupili stanove od Republike Hrvatske, a kojima upravlja Ministarstvo obrane."

Dobio dijete pa zaslužio još 50 kvadrata

Na neistini o jednom stanu ustrajavaju i u MORH-u. Tijekom pripreme jučer objavljenog članka pisali smo im nekoliko puta. Jednom su odgovorili da je Krstičeviću "dodijeljen dvoetažni stan, a ne dva stana". Kad smo ih pitali kako je onda moguće da mu je veći stan prodan 1998. godine, a manji početkom 2000. godine, MORH-ovci su kazali kako je "navedeni stan bio u naravi kao dvoetažni, ali se jedna etaža nije mogla koristiti dok se nije riješila građevinska povezanost". I da mu je 50,11 kvadrata prodano nakon što je rođenjem djeteta "ostvario pravo na dodatni broj kvadrata".

Ako su MORH-ovci bili lijeni pogledati u zemljišnik u kojem se jasno vidi da "navedeni stan" nije bio "u naravi kao dvoetažni" i ako ne vjeruju Krstičevićevoj imovinskoj kartici, mogli su zaviriti u svoj arhiv. Vjerojatno još imaju sačuvane ugovore iz kojih se vidi kada su po visokoj cijeni kupili navedene stanove od tvrtke "Ves gradnja", ali i kada su ih za sitni iznos prodali Krstičeviću.

Idemo ponoviti i tu lekciju. 

Kupovali skupo, prodavali jeftino

MORH je 30. lipnja 1998. godine od "Ves gradnje" kupio četverosobni stan "na prvom katu objekta lijevo, ukupne površine 111 m2" za 1.516.643,00 kuna. U ugovoru stoji da se "Ves gradnja" obvezuje MORH-u predati stan do 1. rujna 1998. godine – dobro, piše 1988., ali očito je riječ o grešci.

Već 3. rujna 1998. MORH ga prodaje Krstičeviću za 86.645,24 kune. Istog dana prodaje mu i garažno mjesto za 38.857,63 kune. Dakle, za 125.502,87 kuna stekao je stan i garažno mjesto. Da je toga dana Krstičević ispunjavao imovinsku karticu, u njoj bi pisalo da ima jedan stan. Drugi, kat ispod, još nije bio ni u MORH-ovu, a kamoli njegovu vlasništvu.

Tako će biti do kraja iduće godine, točnije do 26. studenoga 1999., kada MORH od "Ves gradnje" kupuje stan od 50,11 kvadrata u prizemlju Krstičevićeve zgrade za 685.407,30 kuna. MORH i njega ubrzo jeftino preprodaje Krstičeviću samo što to ne čini novim kupoprodajnim ugovorom, nego aneksom ugovora o kupoprodaji prvog stana. MORH, naime, nema zakonske osnove prodati mu dva stana po povlaštenoj cijeni pa mu je tada, kao i danas, silno stalo prikazati kako je riječ o jednom stanu. Stoga drugi prodaje kao dio prvog. 

Krstičević zatražio aneks, MORH ga sklopio istog dana

Zato u aneksu piše da je sklopljen "na temelju zahtjeva kupca", dakle, Krstičevića, "za izmjenu kupoprodajnog ugovora od 4. siječnja 2000. godine". MORH istog dana s Krstičevićem potpisuje aneks jer su obje strane suglasne da je "prilikom izračuna cijene stana pogrešno obračunata površina stana i struktura stana što je imalo za posljedicu umanjenje cijene stana". Prema aneksu, MORH Krstičeviću prodaje "dvoetažni stan površine 160,55 m2 koji se sastoji od 5 soba, 2 kuhinje, 2 blagovaonice, izbe, kupaonice, nužnika, 2 hodnika i lođe", za što je morao doplatiti 49.530,86 kuna. U ime Ministarstva obrane aneks potpisuje Iva Pašalić.

Niz je interesantnih detalja povezanih s aneksom. Gotovo je zabavna žurba kojom je sklopljen – 4. siječnja 2000. godine, istog dana kad ga je Krstičević zatražio. Dan ranije HDZ je doživio prvi izborni poraz nakon 1990. godine, pobijedila je koalicija šest stranaka predvođenih SDP-om i HSLS-om i među zaslužnicima režima Franje Tuđmana zavladala je panika - ubrzo će se pokazati neosnovanom - pa je posao očito trebalo obaviti što prije. 

Pitanja bez odgovora

Jednostavno je dokazati da su MORH i Krstičević u aneks unijeli netočne podatke: ako je riječ samo o ispravljanju pogrešnih podataka iz prvog ugovora, ako je tih 50,11 kvadrata iz prizemlja sastavni dio prvog stana, kako sugerira aneks, zašto ih je MORH posebnim ugovorom kupio od "Ves gradnje?" Zašto u tom ugovoru nema ni spomena o pogrešno obračunatim kvadratima gornjeg stana?

Na koncu ponavljamo: kao porezni obveznici, dva Krstičevićeva stana platili smo, posredstvom MORH-a, "Ves gradnji" 2.202.050,30 kuna. On ih je kupio za 136.176,10 kuna. Dodat ćemo i 38.857,63 kuna koliko je Krstičević platio garažno mjesto te zaključiti da je general, kao ratni stradalnik, stekao dva stana i mjesto za parkiranje automobila u prestižnom dijelu glavnog grada za 175.033,73 kune. U imovinskoj kartici ukupno ih procjenjuje na 2.390.000,00 kuna.

Čestitamo nam. A i generalu.

Originalno objavljeno na Index Istrage

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara