Lijepa priča nedjeljom: Djeca se kroz igru s Lego kockama susreću s modernim znanjima

Lijepa priča nedjeljom: Djeca se kroz igru s Lego kockama susreću s modernim znanjima

Foto: Gradionica.hr

IVAN DECKER, nakon 16 godina rada u IT i farmaceutskoj industriji, gdje se bavio tehnologijom i robotikom, odlučio je pokrenuti "Gradionicu" i djecu osnovnoškolskog uzrasta podučavati suvremenim znanjima iz područja znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike uz primjenu LEGO igračaka.

STEM znanja su priprema za poslove budućnosti

Na pokretanje ovog tipa edukacija Ivan se odlučio jer je primjetno da na tržištu nedostaje STEM kadrova te da će se taj problem s razvojem "poslova budućnosti" dodatno povećavati.
Kao što znamo, formalni školski programi prilično zaostaju za potrebama suvremenog svijeta, tako da je moderna edukacija uglavnom kreće na prihvatnu inicijativu.

"Dugo sam se bavio poslovima iz STEM područja - 16 godina. U jednoj velikoj informatičkoj firmi radio sam IT podršku za razne tehnologije i educirao ljude kako ih koristiti. U jednoj farmaceutskoj firmi radio sam podršku za automate i robote koji se koriste u dijagnostičkim laboratorijima, i s osobljem koje radi s tim automatima i brine o zdravlju ljudi. U oba posla primijetio sam velik otpor kolega i korisnika prema novim tehnologijama, i situacijama gdje moraju nešto novo naučiti ili savladati neki izazov.

Osim toga, zbog svoje djece istraživao sam tržište rada i razvoj "poslova budućnosti" i primijetio kako se često spominje deficit STEM vještina na tržištu rada. Prema nekim istraživanjima interes za STEM vještinama opada s početkom formalne edukacije - osnovne škole. Predmeti iz STEM područja se percipiraju kao teški i dosadni tako da se od takve početne točke vrlo malo djece odlučuje za nastavak tim putem, a ujedno se i karijere iz STEM područja ne percipiraju kao primamljive za razliku od drugih vrsta poslova. Zamka je u tome što danas gotovo da ne postoji posao koji nije povezan s barem nekim od vještina iz STEM područja, tako da su te vještine općenito potrebne.

Istraživao sam tko trenutno radi najbolje edukacije za djecu iz STEM područja i odabrao LEGO Education kao najbolje rješenje. Postoje i drugi proizvođači opreme i edukacijskih materijala prilagođenih djeci, no LEGO se tim poslom bavi već 30 godina i ima mnoge partnere za razvoj programa poput MIT, Carnegie Mellon, Fraunhofer institut i drugi. LEGO kocke su djeci poznat medij tako da se lako upuštaju u gradnju i eksperimentiranje. Gradionica ove edukacije održava od školske godine 2015/2016.", kaže Ivan.



Kroz njihove "Gradionice" do sada je prošlo nekoliko stotina djece, a programi su najpogodniji za osnovnoškolski uzrast.

"Edukacija je najpogodnija za djecu osnovnoškolske dobi, a često zanima i srednjoškolce, studente i roditelje. Jedan dio programa posvećen je predškolcima i prvašićima. Do sada je kroz naš cjelogodišnji program prošlo oko 250 polaznika (još nije završila ova školska godina), a u različitim radionicama upoznali smo još 500 djece (otprilike). Također smo radili i edukacije za mentore, no ne u nekom većem broju", kaže Ivan.

Gradionica se financira članarinama i donacijama


Novčanu pomoć za održavanje ovih edukacija nisu tražili, financiraju se članarinama i donacijama.

"Novčane potpore nisam tražio jer sam početak projekta financirao vlastitim sredstvima. Proučavao sam EU fondove i strukturne fondove, no činili su se kao preveliki pothvat i odugovlačenje. Volio bih "pametnije" angažirati u tom pravcu no trenutno ne stižem.
Trenutno se kao udruga financiramo iz članarina i donacija, s ciljem da povećamo udio donacija i potpora fondova kako bi smanjili iznos i broj članarina. Smatram da bi ovu edukaciju trebali financirati iz sredstava koja nisu iz 'džepa roditelja'.

Naše edukacije odvijaju se u nekim osnovnim školama u Zagrebu, a najveći i najraznolikiji sadržaj imamo u našoj učionici - Gradionici u Petrovoj 60", kaže Ivan.



Što se tiče povratnih informacija od djece i roditelja, Ivan kaže da djeca s veseljem prihvaćaju ove programe jer ih percipiraju kao igru s Lego kockama, iako se radi o vrlo korisnoj edukaciji.

"Svake godine šaljemo obrasce za povratne informacije. Povratne informacije su nagrada na kraju dana. Komentari su dosta često da je djeci dan kada je Gradionica najljepši u tjednu, kako im često prepričavaju što su izgradili i otkrili a neki nam roditelji govore o povećanom interesu za istraživanjem i učenjem tehničkih znanja iz drugih izvora. Od negativnih, kojih je vrlo malo, najčešće imamo prigovor da smo kao učitelji strogi jer zahtijevamo radnu atmosferu i urednost.
Djeca s veseljem dolaze na edukacije jer percipiraju da se idu igrati s LEGO kockama dok ustvari dolaze u atmosferu timskog rada, razmjena ideja, znanstvenog istraživanja i znanstvenih usporedbi rezultata, te projektnog načina učenja", kaže Ivan.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara