Lijepa priča nedjeljom: Predstavljamo hrvatski startup koji osvaja svjetska tržišta

Lijepa priča nedjeljom: Predstavljamo hrvatski startup koji osvaja svjetska tržišta

Foto: Mediatoolkit

U POSLJEDNJE vrijeme sve je više hrvatskih startupa koji se pretvaraju u uspješne firme. Jedna od takvih je Mediatoolkit koja je u nekoliko godina od ideje prerasla u firmu s 25 zaposlenih i 1000 oko klijenata iz zemlje i inozemstva.

Radi se o alatu za praćenje online medija, pomoću kojih korisnici mogu pratiti što se o njima objavljuje na internetu te analizirati reputaciju svoje tvrtke ili brenda. Njihov alat danas koriste poznate kompanije poput Atlantic grupe, Red Bulla, Plive, Spana ali i brojne marketinške i PR agencije.

Cilj je stvoriti alat koji analizira sve informacije dostupne na internetu

Ivor Bihar, operativni direktor Mediatoolkita kaže da je njihov alat prvo bio namijenjen novinarima kako bi lakše otkrivali najpopularniji sadržaj na internetu i društvenim mrežama, no ubrzo su shvatili da mogao biti zanimljiv i drugim profilima korisnika.

"Mediatoolkit je nastao prije četiri godine kao alat koji bi pomagao novinarima da otkriju najpopularniji sadržaj na internetu i društvenim mrežama. No prije dvije godine smo počeli razmišljati i o drugim profilima ljudi koje bi mogla zanimati analiza sadržaja na internetu i shvatili da je internet najveći javno dostupan izvor podataka na svijetu i da svaka tvrtka može itekako poboljšati svoje poslovanje ako ima pouzdan i brz alat koji bi dostavljao obavijesti o tome gdje su spomenuti, tko je spominje te koje su novosti kod konkurencije i općenito na tržištu. Istražili smo stanje u industriji praćenja medija i shvatili da na svijetu ne postoji alat koji te podatke pronalazi dovoljno dobro pa smo ga odlučili razviti sami.

Započeli smo kao alat za praćenje online medija i već dobro poslujemo, ali cilj nam je jednog dana postati alat koji pametno prepoznaje i analizira sve javno dostupne informacije - od automatiziranih analiza koje tvrtkama mogu pomoći da bolje upravljaju imidžem svojih brendova, do instant obavijesti o promjenama zakona i kretanjima cijena sirovina. Ukratko, želimo postati prvi alat na svijetu koji korisnicima na jednom mjestu dostavlja sve poslovno važne informacije umjesto da ih, kao sada, sami traže po internetu i prikupljaju iz tisuće izvora", kaže Bihar.

Među 1000 klijenata i vodeća afrička banka

Prodaja je počela prije godinu i pol dana, a danas imaju oko 1000 klijenata među kojima je čak i jedna od vodećih afričkih banaka.

"S prodajom alata smo počeli prije godinu i pol, a danas imamo više od 1.000 poslovnih korisnika u regiji i svijetu. Koriste nas vodeće tvrtke iz jugoistočne Europe, poput Atlantic grupe, Red Bulla, Plive, Spana te brojne marketinške i PR agencije. Iako dosad nismo ciljano izlazili na strana tržišta, zahvaljujući promociji preko Interneta, imamo i klijente u zemljama poput SAD-a, Velike Britanije, Njemačke, Malezije, pa čak i jednu od vodećih afričkih banaka. Upravo smo u procesu širenja na srednju Europu i do kraja godine planiramo otvoriti podružnice u Poljskoj i Austriji, ali želimo da razvoj i upravljanje ostanu u Hrvatskoj te da u Hrvatskoj obučavamo ljude koji bi potom upravljali drugim tržištima", kaže Bihar.

Zaposlenici u prosjeku stari 26 godina

U posljednjih godinu dana zaposlili su 15 ljudi te dosegnuli broj od 25 zaposlenih, čiji prosjek je 26 godina. U njihovom timu nalaze se različiti profili zaposlenika - od developera s FER-a do profesora s Filozofskog fakulteta.

"Developeri dolaze s tehničkih fakulteta poput FER-a, FOI-ja i TVZ-a, a u prodaji i marketingu rade humanisti i društvenjaci s fakulteta poput Ekonomskog i Filozofskog. U tvrtki radi čak dvoje povjesničara te dosta diplomiranih studenata lingvistike i jezika poput engleskog, poljskog i portugalskog, koji su se pokazali kao pun pogodak sad kad se širimo na strana tržišta. Prosjek godina je 26. Zasad nas je ukupno 25, od kojih je 15 zaposleno u posljednjih godinu dana, a upravo imamo natječaj za još četiri radna mjesta u prodaji tako da će se taj broj još i povećati", najavljuje Bihar.

Iako mnogi mladi danas odlaze u inozemstvo, ekipa iz Mediatoolkita odlučila je ostati u Hrvatskoj i uspjeti. Razvijaju poslovnu kulturu u kojoj su svi zaposlenici uključeni u donošenje odluka.

"Mediatoolkit je nastao jer nekoliko mladih ljudi nitko nije obavijestio da to nema smisla raditi iz Hrvatske, a i da im je rekao, ipak bi radije pokušali nego odustali. Takvi su svi ljudi koji trenutačno rade u Mediatoolkitu i takve želimo i u budućnosti. Zapošljavamo ljude koji žele razvijati svoj potencijal, a entuzijazam nam je jednako važan, ako ne i važniji, od samog iskustva. Nismo tip tvrtke u kojoj direktori donose odluke, a radnici izvršavaju što im je rečeno i nemaju utjecaj van svog radnog mjesta.

Potičemo sve članove tima, od praktikanata do voditelja odjela da daju savjete, prijedloge i kritike na račun toga kako se tvrtka vodi. Svi znaju koliko tvrtka zarađuje, tko je koliko prodao, što se trenutačno programira, na koja se tržišta širi i koje izazove možemo očekivati. Imamo fleksibilno radno vrijeme jer motiviran i odgovoran zaposlenik može sam najbolje rasporediti svoje obaveze. Redovito šaljemo zaposlenike na edukativne konferencije u zemlji i inozemstvu, a svaki tjedan imamo i interne edukacije", kaže Bihar.

Tko nakon probnog roka nije zadovoljan i želi napustiti firmu, dobije tri plaće 

Posebno je zanimljivo kako tretiraju zaposlenike nakon probnog roka od tri mjeseca. Ako njihov zaposlenik zadovolji na probnom roku, ali iz nekog razloga ne želi ostati u firmi, dobit će naknadu od tri plaće. Tako žele zadržati samo one kojima se rad kod njih stvarno sviđa, a onima koji nisu zadovoljni olakšavaju odluku o odlasku.

"Želimo da kod nas nastave raditi samo zaposlenici koji se dugoročno vide u Mediatoolkitu. Zato odsad svi koje zaposlimo prolaze kroz 3 mjeseca probnog testiranja. Ako smo zadovoljni, ponudimo dalje suradnju. Ako je osoba zadovoljna, super. Ali ako nije - može dati otkaz, a zauzvrat će od nas dobiti naknadu u visini još 3 mjesečne plaće.

Vjerujemo u svoju kulturu i da će svi htjeti ostati raditi i nakon tri mjeseca, ali ako se nađe netko tko shvati da ovaj posao nije za njega/nju, spremni smo ih nagraditi ako to kažu odmah. Znamo da je na današnjem tržištu rada zaposlenicima teško donijeti tu odluku i odreći se prihoda, pa im preko tri mjesečne plaće želimo dati sigurnost da lakše kažu “želim nešto drugo”. Želimo da ljudi ostanu raditi kod nas iz pravih razloga i mislimo da je ovo dobar korak u smjeru da ih prepoznamo", pojašnjava Bihar.

Iako se mnogi žale na loše poslovno okruženje u Hrvatskoj, u Mediatoolkitu su prvenstveno okrenuti vlastitom razvoju, a kažu da i primjećuju da među svojim klijentima imaju dosta uspješnih tvrtki što im budi optimizam.

"Pozitivno je što u svakodnevnom radu komuniciramo s puno tvrtki koje nisu medijski eksponirane, a ostvaruju izvanredne rezultate ne tržištu, što nam daje optimizam. Kao i sve poduzetnike muči nas nestabilnost i birokracija zbog kojih je teško planirati troškove i donositi dugoročne poslovne odluke. Naravno da podržavamo inicijative poput smanjenja nameta i poreza, ali mi smo prvenstveno fokusirani na razvoj naših zaposlenika, našeg proizvoda i procesa u rastu tvrtke. Razmišljanja o negativnoj klimi u ovom trenutku oduzela bi nam taj fokus i usporila naš rast. Vjerujemo da će doći i faza u kojoj ćemo imati “autoritet znanja” i poziciju da pomognemo u stvaranju boljeg poduzetničkog okruženja u Hrvatskoj", kaže Bihar.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara