Marić: Smanjit ćemo PDV, ali ne ove godine
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Screenshot: Nova TV
MINISTAR financija Zdravko Marić gostovao je večeras u Dnevniku Nove TV i osvrnuo se na kupnju izraelskih vojnih aviona, ali i dugove za autoceste, blokirane, nezaposlene, iseljene. Osim tri milijarde kuna za avione ostaje za platiti oko 15 milijardi kuna za stare dugove autocesta.
Deset godina ćemo otplaćivati avione, jesu li tri milijarde kuna svi troškovi?
"Tako smo rekli na početku i kolege iz MORH-a su u samom zahtjevu za ponude tražili da se dostave cjelovite ponude bez skrivenih troškova", odgovorio je Marić.
Bez dodatnih aneksa?
"Tako je", kazao je ministar Marić.
Hoće li zbilja ti avioni letjeti i nakon 30 godina?
"Tako nam je prezentirano. Nisam stručnjak za avione, ali puno sam puta čuo prezentaciju, i od naših pilota. Ti avioni imaju određen broj naleta koliko ih mogu imati u količinama od tisuća sati. Oni se u nekom trenutku mogu i zanoviti", odgovorio je ministar financija Zdravko Marić.
Plaćamo li ih kreditom?
"Pred nama je definiranje ugovora, to bi bilo izravno plaćanje iz Državnog proračuna u godišnjim ratama kako smo već i planirali ovu godinu, po 300-tinjak milijuna kuna", kazao je.
Kako to da ste predvidjeli upravo tolike rate koliko Izraelcima moramo vratiti?
"Mi smo predvidjeli onoliko koliko smo za ovu godinu imali, to je bila slučajnost. Da je bila neka druga opcija, onda bismo sukladno tome planirali proračun", odgovorio je Marić.
Država se zadužila da vrati cestarske kredite, sad smo otprilike neke tri milijarde skupih kredita zatvorili jeftinima. Je li to kraj zaduživanju?
"Još iduće godine imamo jedan kredit od 400 milijuna eura. Njega bi već stavili u ovaj paket, ali obzirom na te klauzule koje znače visoke troškove same prijevremene otplate, odlučili smo pričekati. Važno je reći da se ovim transakcijama ne povećava javni dug. Postojeći dug se restrukturira i ostvaruje se značajna ušteda na kamatama, 400-ak milijuna kuna godišnje", kazao je ministar financija Zdravko Marić.
Kad će cestarske tvrtke biti na nuli i raditi bez pomoći države?
"Već praktički od ovog trenutka, sve pretpostavke koje smo stavili u model podrazumijevaju da će se ovaj dug kao i onaj kojeg nismo restrukturirali, uspješno otplaćivati iz tekućeg poslovanja. Za nekih 15-ak godina mi ćemo ga svesti na minimum, odnosno otplatiti", odgovorio je ministar Marić.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Znači, nije isključeno da im se onih 20 lipa iz goriva uzme ako mogu dobro poslovati?
"Pretpostavka je da to ostaje tako kako je do daljnjega", dodao je Marić.
Sad je niska kamata. Što ako kamata ode duplo gore, jesmo li ponovno na početku?
"To vam je jako dobro pitanje. Sjećate se prije dvije godine u Londonu kad sam otišao na izdanje euroobveznica? Sjećate se kako se prvi ministar financija vratio neobavljena posla. Bila je odluka da ne prihvatimo uvjete koje smo tada imali, upravo iz perspektive da gledamo samo u tu transakciju, nego da gledamo i korak naprijed", odgovorio je ministar financija Zdravko Marić.
Što ako kamata ode gore?
"Imamo instrumente kako ćemo se zaštititi, kao što smo činili i do sada. Hrvatska je u zadnje dvije godine spustila premiju rizika na svoje obveznice za preko 1,5 posto. Danas smo ostvarili značajne uštede koje smo već prezentirali, ali kad gledate cjelokupnu strukturu kako javnog duga središnje tako i opće države, ima tu još prostora i na tome ćemo raditi", kazao je Marić.
Jeftinom novcu je došao kraj. Do polovice godine što ste uzeli jeftino, uzeli ste. Dolaze skuplje kamate i skuplji novac. Prema tome, tulum je gotov.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
"Gotov ili ne gotov, mi ćemo još uvijek biti na tulumu i iskoristiti okolnosti tržište kapitala. Hrvatska ima značajne rezerve jer je zbog pada kreditnog rejtinga u prethodnim godinama premija rizika bila jako visoka, a onda i cijena duga", odgovorio je Marić.
Jesu li Uljanik i brodogradnja spašeni uz novog vlasnika?
"Mislim da nikad ne možemo zaista reći da je gotovo. Nisam vidio zadnji plan restrukturiranja. Drago mi je da imamo strateškog partnera u igri", kazao je.
Postoji i crni scenarij u igri.
"Takvu vrsta scenarija ne treba zanemariti jer smo se na Uljaniku već opekli. Bilo je tu puno povika na vladu, ali vlada praktički nema ništa s upravljanjem kompanije koja je privatna", odgovorio je ministar financija Zdravko Marić.
HDZ je najavio PDV manji za dva postotna poena do kraja mandata. Je li to promašen potez? Spuštanje PDV-a za dva postotna poena je poznato iz Sanaderove vlade. Mi to nismo osjetili.
"Poreznu reformu prezentirali smo u cijelosti. Kada gledate zasebno svaki pojedinačni dio, onda možemo naći pozitivne i negativne strane. PDV ima određenu važnost obzirom da je među najvećima u Europi. Između ostalog, ona ima i simboličku to jest reputacijsku snagu. Nismo se samo fokusirali na PDV, gledat ćemo i ostale porezne oblike. Stvorili smo prostor u javnim financijama kako bismo uopće mogli govoriti o poreznom rasterećenju", kazao je Marić.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Hoće li to biti neke međustope ili će se smanjivati dva postotna poena?
"To ćemo još vidjeti. Sigurno da uzimamo u obzir određene kategorije te da je fokus na općoj stopi i ostalim poreznim oblicima", dodao je.
Zašto to, izgubit ćete pet milijardi, a mi nećemo ništa osjetiti?
"Dozvolite da još malo to analiziramo. U konačnici su rezultati ti koji govore. I kada smo predstavljali prvi krug porezne reforme, čuli smo puno konstruktivnih kritika, ali i negativnih reakcija, rezultati su to sve demantirali i pokazali da je to potez u pravom smjeru", odgovorio je ministar Marić.
Znači dogodine ili niži PDV ili neka niža međustopa?
"To ćemo još vidjeti. Ove godine sigurno neće biti poreznih promjena, već radimo analize i skeniramo stanje", kazao je Marić.
Manji PDV?
"Ajde recimo da da", zaključio je ministar financija Zdravko Marić.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati