Ministar Horvat: Problem Uljanika veći je od Agrokora
SITUACIJA u Uljaniku sinoć je bila glavna tema u emisiji Otvoreno na HRT-u. O tome su govorili Darko Horvat - ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta, Nenad Končar - predsjednik Uprave Kermas energije i Brodotrogira, Đino Šverko - sindikat metalaca Uljanika i Hrvoje Markulinčić - direktor korporativnih komunikacija Uljanika.
>> Hrvatski recept za siromaštvo: Uništavaj uspješne i njihovim novcem spašavaj neuspješne
"Ima razloga za zabrnutost. U zadnjih 10 do 15 godina situacija u Uljaniku nije ni vesela, ni sretna, ni spretna - ali mislim da postoji rješenje. U dokumentu koji je poslan Bruxellesu naziru se obrisi nečega s čim bi mogli početi već unutar mjesec dana uz angažman Uljanika i njegovog strateškog partnera te jamstvenim portfeljem za koji je država spremna", kazao je ministar Darko Horvat.
Dodao je kako je, poput njega, zabrinut i ministar Zdravko Marić, a problem Uljanika okarakterizirao je kao "problem u ukupnim gabaritima i većim od Agrokora".
Plan restrukturiranja, objasnio je ministar, predviđa 60-postotni doprinos države, a Uljanika i partnera 40-postotni. "Nešto više od 500 milijuna eura potrebno je da bi se kraju privela postojeća knjiga narudžbi, a Uljanik se osposobio za tržišnu utakmicu. Država je spremna pratiti i kreditni portfelj na koji će se morati ići pri nabavci materijala 'brod po brod'. Siguran sam da su takvi pojedinačni ugovori 'iznad vode' i da će narudžbe biti profitabilne", zaključio je Horvat.
Nenad Končar iznio je informaciju kako bi strateški partner Uljanika trebao uložiti otprilike 237 milijuna eura. "Mi upravljamo Brodotrogirom i u zadnjih 5 godina investirali smo 180 milijuna eura. U Brodotrogiru je prije nekoliko dana porinut potpuno novi tanker koji samostalno lomi led pramcem i krmom. Iz tog primjera je vidljivo da smo sposobni i za Uljanik", kazao je.
Naglasio je kako je održivost društva prvi uvjet za prihvaćanje programa restrukturiranja od strane Bruxellesa te dodao kako Brodotrogir dvije godine ne prima nikakve poticaje. Dodao je kako se kompenzacijske mjere moraju dati da bi se društvo ove veličine moglo sanirati. "Brodotrogiru je 'uzet' sjeverni dio poluotoka Čubrijan na kojemu se odlagao stari metal - i tamo je napravljena marina, u kojoj su također ljudi zaposleni. Škver ne pati, a lokalna uprava i gosti su zadovoljni", kazao je Končar.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati