Nered u ACI-ju sve više isplivava na površinu

IAKO je turistička sezona trenutno u svojevrsnom "smrznutom stanju", u većini ACI-jevih marina ovih je dana izuzetno vruće.

Nedavna smjena direktora nautike i imenovanje novoga bez ikakvog natječaja, neraščišćeni problemi iz prošlosti te borba s konstantnim "smicalicama" unutar kuće, a koje za cilj imaju stvaranje prednosti tzv. dalmatinskog odnosno primorskog lobija u ACI-ju, dio su problema zbog kojih trenutno najviše ispaštaju djelatnici najveće hrvatske mreže morskih marina.

Redakcija Indexa tijekom siječnja primila je nekoliko desetaka e-mailova u kojima se upozorava na nepravilnosti u ACI-ju. Jedan od posljednjih je informacija da je Sindikat Istre i Kvarnera ukinuo podružnicu u ACI-ju zbog velikog broja radnika koji su ukinuli svoje članstvo u sindikatu.

Naš izvor navodi kako su radnici, bez da su toga svjesni, na svoju štetu prestali koristiti uslugu spomenutog sindikata, a upitni su i motivi zbog kojih je to učinjeno. Nagađa se da je dio radnika iz sindikata otišao zbog straha od nedavnih rošada u rukovodstvu tvrtke, dok se dio radnika nada da ih neće zadesiti nevolje koje ovih dana potresaju državnu tvrtku koja nadzire rad 21 marine na Jadranu.

Isto tako doznajemo da iz straha za vlastitu egzistenciju, pa i zbog toga što je jedan od ACI-jevih šefova majstor borilačkih vještina, pojedini prestrašeni djelatnici se ne usude javno istupiti o kriminalu koji se posljednjih nekoliko godina događa u ACI-ju, preciznije u pojedinim ACI-jevim marinama.

Prije tri godine misteriozno je nestala 12-metarska talijanska jahta nakon koje direktor splitskog ACI-ija Tramontana "dobio nogu", a naslijedio ga je Edo Karuza koji je pak nedavno postao direktorom ACI-jeve nautike.

Upućeni tvrde da je ovo imenovanje sporno zato jer je izvršeno bez raspisivanja javnog natječaja, no čini se da se radi o daleko većem problemu od nepropisnog imenovanja. Jedan od onih koji se svojedobno usudio suprotstaviti prešutnom odobravanju nepotizmu, krađama i drugim lopovlucima u splitskom ACI-ju bio je Damir Mandekić, koji je nakon samo pola godine napustio direktorsko mjesto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sporno je i pitanje bivšeg djelatnika trogirske ACI marine koji već više od dvije godine na sudu nastoji postići zadovoljštinu za otkaz koji je dobio i koji mu je uručen dok je bio na bolovanju.

Razvojačeni branitelj i otac dvoje djece u razgovoru za Index naveo je brojne probleme s kojima se već mjesecima susreće na svim razinama državnih institucija, koje ga po uvijek jednakoj šemi uredno primaju "na znanje", da bi nakon toga slučaj ostao neriješen u nečijoj ladici.

Pored toga u ACI-ju nitko nije uspio dati konkretan odgovor na pitanje tko je odgovoran za premlaćivanje njemačkog gosta koji je se svojedobno koristio uslugama jedne od ACI-jevih marina, a slično je i nestalom talijanskom jahtom, uništavanjem nekolicine reklamacija nezadovoljnih korisnika marine, nepravilnom zapošljavanju sezonskih radnika, i lažiranju računa za naplaćane usluge.

Možda najveći problem koji je ACI proteklih godina izjedao kao rak rana jest tzv. "crni čarter" kojem se na kraj pokušalo stati uvođenjem vinjeta i popisivanjem posada. Sve ovo svjedoči o nužnosti uvođenja reda u ACI, za što do sada nije bila pokazana prevelika volja na političkoj razini.

U nekim se kombinacijama čak spominje i privatizacija tvrtke, zbog čega navodno dolazi do sukoba u samom upravnom vrhu gdje svatko nastoji zauzeti što bolju poziciju i tako sebi osigurati financijsku budućnost.

I.K.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara