Ni peta epizoda Generala nije razočarala ljubitelje trasha, evo najluđih detalja

Ni peta epizoda Generala nije razočarala ljubitelje trasha, evo najluđih detalja
Screenshot:HRT

VJERNE fanove domoljubnog trasha nije, naravno, razočarala ni sinoćnja, peta epizoda Generala, serije Antuna Vrdoljaka i kultnog promašaja domaće produkcije koji se prikazuje na HTV-u.

Teško je odrediti što je gore: neuvjerljive uloge inače odličnih glumaca – Mustafa Nadarević više glumi Izeta Fazlinovića nego Janka Bobetka – stravični dijalozi puni petparačkog zazivanja Boga, antikomunističkih lamentacija i rečenica bez ikakva smisla ili čarobni redateljski propusti.

Već legendarnoj reklami Kauflanda, koju smo vidjeli prije nekoliko epizoda u sceni Gotovinina povratka u Hrvatsku 1991. - godinama prije nego što su se one zaista pojavile - sinoć je pridodana plastična boca Jane na stolu ispred generala Bobetka-Fazlinovića dok razgovara s podređenima. Jana je na police stigla nekoliko godina kasnije.

Automobil u pustom Obrovcu

Antologijska je i scena u kojoj skupina hrvatskih vojnika stoji nad navodno pustim Obrovcem. Štoviše, zapovjednik jasno kaže: ''Obrovac je potpuno prazan, dolje nema žive duše'', a u sljedećem kadru vidimo automobil kako klizi niz navodno puste obrovačke ulice.

Vrdoljakove ratne scene su remek-djelo idiotizma, već u nekoliko njih su hrvatski vojnici bili okrenuti prema istom cilju i raspoređeni u više redova, a svi naoružani i pucaju - što prema elementarnoj logici znači da bi oni iz zadnjih redova pobili one naprijed.

No kod Vrdoljaka ne stanuje logika.

General Fazlinović

Gotovinu i dalje prikazuje ne kao ratnika, nego kao sveca koji usred bitke izgovara rečenice poput "za mene je jedan čovjek čitav svijet", Bobetko-Fazlinović uporno ratuje jezikom, neumorno sjedi po kabinetima, stoji pred kartama i priča, priča, priča... U završnoj sceni, iz nejasnog razloga, on i Gotovina šeću gotovo potpuno pustim Zadrom i ćaskaju.

Milijuni za šund

Ukratko, ni peta epizoda nije iznevjerila ljubitelje domoljubnog trasha. Podsjećamo, Hrvatska radio-televizija dala je 9,6 milijuna kuna za ovaj debakl, a Hrvatski audio-vizualni centar 4,2 milijuna kuna.

Uz to, brojne su općine, županije i javna poduzeća potpomogli nastanak Vrdoljakove serije i filma koji služe kao nepresušno nadahnuće ljubiteljima šunda.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara