Njihovi papirnati proizvodi prodaju se po cijeloj Europi i Bliskom istoku

Njihovi papirnati proizvodi prodaju se po cijeloj Europi i Bliskom istoku
Kruno Kišak i Alen Krajačić Foto: Luka Šangulin/Index

KRUNO Kišak i Alen Krajačić u privatni biznis krenuli su još kao studenti, s tek nešto više od 20 godina. Prvo su se bavili trgovinom, distribucijom higijenskih potrepština, a danas, 25 godina kasnije, na zagrebačkom Jankomiru imaju tvornicu papirnatih ručnika, salveta i toaletnog papira Delt papir čiji proizvodi se prodaju diljem Europe, Bliskog istoka i Arapskog poluotoka.

Hrvatski kupci ih mogu prepoznati po brendu Olala, dok u izvoz idu s proizvodima za profesionalnu upotrebu pod brendom Tubeless, a o njihovom uspjehu svjedoči to da se recimo na aerodromima u Münchenu, Zürichu ili Genevi koriste njihovi proizvodi.


Prijateljstvo iz škole preraslo u dugogodišnje poslovno partnerstvo

Upoznali su se još u srednjoj školi, a njihovo prijateljstvo preraslo je u dugogodišnje poslovno partnerstvo. Danas zapošljavaju oko 90 ljudi, imaju 7 proizvodnih linija, a iz njihove tvornice prošle je godine izašlo 1500 kamiona robe.

Prvu proizvodnu liniju kupili su još dok su se bavili distribucijom, kako bi mogli izrađivati personalizirane salvete.

“Posao smo pokrenuli 1994. godine, u vrijeme fakulteta i bavili smo se distribucijom profesionalnih higijenskih proizvoda. Prvu proizvodnu liniju kupili smo 2004. godine jer su nas kupci tražili personalizirane salvete - sa svojim logom ili nazivom. Kod stranih dobavljača, ako želite personalizirane salvete, morate naručiti jako veliku količinu, što je mnogima - nekom manjem restoranu - nedostupno, pa smo tako mi došli na ideju da bismo mogli kupiti stroj i krenuti u smjeru proizvodnje”, kaže Kišak.

Oko 40 posto prodaje ide u izvoz

U ponudi imaju proizvode za kućanstva te za profesionalnu upotrebu, za hotele, aerodrome i slične javne prostore. Dobar dio prodaje ide u izvoz, gdje se njihova profesionalna linija proizvoda prodaje pod brandom Tubeless.


“Trenutno nam izvoz čini oko 40 posto prodaje. Taj postotak trebao je biti i veći, no domaće tržište je neočekivano raslo u 2018. godini. Imamo odlične reference. Na primjer, malo je poznato da su svi papiri koji se koriste na münchenskom aerodromu naši, isto tako i u Zürichu i Genevi. U svakoj zemlji Europske unije imamo distributere koji prodaju našu robu, isto tako u Izraelu, ali i na Arapskom poluotoku - Kuvajtu, Bahreinu, Kataru, Dubaiju, Omanu...

Poslovanje je podijeljeno u dvije divizije - radimo proizvode za kućanstva – brand Olala koji se prodaje na policama većine trgovačkih centara u Hrvatskoj, te za profesionalnu upotrebu - brand Tubeless koji je specifičan po tome što u rolama nemate kartonski uložak, nema otpada. To je posebno prepoznato sada kada se pazi na ekologiju, sada kada ljudi paze na otpad koji stvaraju”, kaže Krajačić.

”Uz vlastite robne marke puno proizvodimo i proizvode drugih robnih marki trgovačkih lanaca u Hrvatskoj tako da sam siguran da je svatko barem jednom kupio neki proizvod iz naše tvornice, a da ne zna da je i to bio domaći proizvod”, dodaje.


Konkurencija su im multinacionalke

“Na inozemnom tržištu glavna konkurencija su nam multinacionalne kompanije, koje razvijaju model multidistribucije preko više partnera na svakom tržištu. Naša poslovna filozofija je kreirati dugoročnu suradnju s pojedinačnim partnerima za svako tržište kako bi se lakše osigurala dugoročnija prisutnost i partnerstvo na tim tržištima. Takav pristup nam je i otvorio sva tržišta na kojima radimo te nas partneri doživljavaju i cijene puno kvalitetnije“, završava Kišak.


 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?