Novi detalji iskakanja vlaka: "Ostavili su šinu, da je bio zavoj bilo bi mrtvih"

Novi detalji iskakanja vlaka: "Ostavili su šinu, da je bio zavoj bilo bi mrtvih"
Foto, video: Marko Prpic/PIXSELL

JUTROS je kod Vrbovca vlak sa 68 putnika iskočio iz tračnica. Nasreću, nije bilo ozlijeđenih. 

Kako je javljeno, oštećene su prednje dvije osovine na vlaku. Riječ je o vlaku koji je vozio iz Zagreba prema Osijeku.

Nesreću izazvala šina ostavljena među tračnicama?

No da je tragediju spriječilo samo to što je na dijelu na kojem je iskočio vlak pruga bila ravna, potvrdio nam je dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Dalibor Petrović. Kaže da je nesreću izazvala zamjenska šina koju su radnici ostavili između tračnica kojima je onda naišao putnički vlak.

"Noćas su istovarili tu šinu. To se ne može dogoditi kada sustav funkcionira. Pruga se ne može ujutro nakon radova otvoriti ako ju netko prije toga nije pregledao. Očito to nitko od nadležnih iz HŽ infrastrukture nije to napravio. Oni su odgovorni, a ne radnici. Ovo je jedna opomena upravi HŽ infrastrukture da ona nije građevinska firma što bi oni silno željeli da bude jer se tu vrte novci, nego su firma koja je dužna osigurati sigurno i nesmetano prometovanje putnika i stvari po dobro održavanim prugama", ogorčen je Petrović.

"Da je bio i najmanji zavoj, bilo bi mrtvih"

Naglasio je koliko je u ovom izlijetanju bilo sreće.

"To je čista sreća da to nije bilo u nekakvom i najmanjem zavoju. Kada je ta šina podigla kotač, da je bio zavoj, vlak bi inercijom produžio ravno. A pruga bi išla lijevo. I onda bi bilo svašta. Ovo je isto što se dogodilo u Rudinama gdje je bilo šestero mrtvih. Naime ni tamo netko nije poštivao procedure pa smo imali mrtve. Ni ovdje se nisu poštivale procedure, ali eto Bog je dao da je bila ravna pruga. Od velike tragedije dijelio nas je i najblaži zavoj kroz koji bi taj vlak inače prošao sa 160 km/h bez ikakvih problema. A ovdje bi sa 100 vjerojatno bilo mrtvih", rekao je za Index dopredsjednik sindikata.

"Nemaju pojma o željeznici"

Kaže da ostavljanje šina među tračnicama nije neuobičajeno, ali da je to ovdje učinjeno posebno neoprezno. 

"Točno je da se šine za zamjenu inače ostavljaju unutar kolosijeka, ali se ne smiju staviti blizu onih tračnica po kojima vlak putuje. Kad ona dođe skroz do nje, onda vlak kad nailazi kako kotač ima onaj vijenac koji ga drži u kolosijeku, taj vijenac se penje na ovu šinu koja se podigla i vlak logično iskače van. Ljudi koji su to istovarili su nekakvi izvođači, podizvođači, oni nemaju pojma o željeznici. Oni su građevinari, ali za očekivati je da uprava HŽ infrastrukture ili ovi ispod uprave imaju pojma o željeznici. No očito je da ni oni nemaju pojma", zaključio je dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Dalibor Petrović.

HŽ infrastruktura osniva povjerenstvo koje bi trebalo ispitati okolnosti nesreće

Kako doznajemo, strojovođa vlaka je bio u potpunom šoku nakon nesreće. Iako nije ozlijeđen, Hitna ga je prevezla na preventivni pregled.

Dobar dio dana trajao je policijski očevid, a mjesto nesreće obišli su i članovi uprave HŽ infrastrukture koji su najavili kako će osnovati povjerenstvo kako bi ispitali sve okolnosti nesreće. Istaknuli su kako je najvažnije da nitko nije ozlijeđen.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara