O Hrvatskoj su svjetski mediji u 12 sati objavili više nego u zadnje tri godine

O Hrvatskoj su svjetski mediji u 12 sati objavili više nego u zadnje tri godine
Foto: Pixsell/Igor Kralj/Mediatoolkit

O HRVATSKOJ se u 12 sati nakon pobjede nad ruskom reprezentacijom na svjetskim portalima pisalo više nego u posljednje tri godine zajedno. Tako tvrdi Tomislav Grubišić, vlasnik Mediatoolkita, zagrebačke marketinške tvrtke i istoimenog softvera koji prati popularnost neke osobe, proizvoda ili događaja. Ili, u ovom slučaju, države.

 

Grubišić kaže kako je reprezentacija pobjedom na Svjetskom prvenstvu napravila veću promociju Hrvatske nego sve plaćene kampanje, PR-ovi i svi ostali sportovi u zadnje 3 godine. Razgovarali smo s njim.

Kako točno funkcionira Mediatoolkit? Na koji način prati spominjanje Hrvatske? 

"Mediatoolkit je softver koji prati koliko puta se neki pojam spominje na internetu. Razvili smo ga u istoimenoj firmi, radimo s klijentima iz 60 zemalja, a u Zagrebu nam je središnjica.

Mediatoolkit služi tome da marketinški stručnjaci otkriju koliko je popularan njihov proizvod, tko ga sve spominje na internetu i piše li se o njemu više pozitivno ili negativno.

Softver svakih pet minuta “pročita” najnovije vijesti s više od 100 milijun izvora: portala i društvenih mreža. Ako ima novih vijesti koje sadrže pojam poput “Croatia”, skuplja ih u bazu i obavještava mailom klijente. Softver također određuje sentiment i analizira podatke poput koji su članci bili najviše dijeljeni, koji influenceri najviše pišu na društvenim mrežama o nekom pojmu i još puno toga."

Koliko puta je Hrvatska spomenuta nakon utakmice s Rusijom, a koliko nakon početka prvenstva?

"Nakon utakmice Rusija - Hrvatska izračunali smo da je pojam Croatia spomenut 140.000 puta u člancima na portalima, što je tisuću puta više nego u prosječnom danu. Za usporedbu, u danima prije utakmice ta brojka je bila oko tisuću. Prolazak skupine i utakmica s Danskom očito nisu izazivali toliko pozornosti, vjerojatno jer je tada bilo još puno reprezentacija o kojima se pisalo. To su podatci samo na engleskom jeziku, tako da je brojka sigurno i puno veća ako uzmemo u obzir da se o nogometu piše i na drugim jezicima.

Tako je samo hashtag na Twitteru #RUSCRO, putem kojeg su ljudi iz svijeta komentirali utakmicu, objavljen više od 340 tisuća puta. 

Interes će samo rasti, očekujem da bi se trebao najmanje udvostručiti ako uđemo u finale. Nastavit ćemo pratiti situaciju."

Što ovo znači za promociju Hrvatske? Može li se uspjeh na Svjetskom prvenstvu reflektirati i na ostale grane hrvatskog gospodarstva (turizam, ekonomija)?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Hrvatska je u svjetskim razmjerima mala država. Koliko ste puta na nekom domaćem portalu pročitali članak o državi poput Urugvaja, a da nije bilo u kontekstu sporta? Kad kažete Monako ili Azerbajdžan, većina prvo pomisli “Formula 1”. 

Prva asocijacija na Hrvatsku nakon 1998. godine strancima je bila “football”, “Šuker”, “Boban”. Sad će se ponoviti isto, samo što će ovog puta govoriti “Modrić”, “Rakitić”. S time da je učinak dvadeset godina kasnije puno jači. 

Prije 20 godina ljudi nisu mogli otići na internet i proguglati nešto o Hrvatskoj, pa bi to ostalo na činjenici da znaju da postoji. Danas mogu - mogu i bukirati smještaj, a da se ne dignu s kauča. 

Hrvatska je medijski zanimljiva - tko su ti Hrvati? Čime se bave? Kako izgleda život u državi od 4 milijuna ljudi koja producira takve vrhunske sportaše? To niste imali prije 20 godina - imali ste tri-četiri novine i par televizija na kojima su se uopće mogle obrađivati te teme. Na internetu nema ograničenja - možete objaviti koliko god članaka hoćete, pa ako postoji interes za Hrvatsku (što očito postoji), odlučite pisati još da privučete još više publike.

Što se tiče konkretnih učinaka na promociju, jedino kako se priča može “zadržati” je da dalje na njoj sami radimo. Neće to nitko drugi. Rijetko tko će pisati o Hrvatskoj kad prvenstvo završi, doći će druge teme. Ali ljudi će sigurno više obraćati pozornost na naše reklame i poruke na društvenim mrežama, jer im je Hrvatska sad zanimljiva. Treba iskoristiti trenutak za kampanju s nogometašima čim prije - pozornost svijeta je kratka."

Što mislite, hoće li nastaviti rasti promocija Hrvatske i nakon završetka prvenstva?

"Dugoročno mislim da će ovo imati učinak prvenstveno na prepoznatljivost Hrvata i Hrvatske. Budući da radimo puno sa strancima, u Mediatoolkitu već vidimo neke efekte. 

Od ponedjeljka nam je puno stranih klijenata čestitalo na prolasku, a kad zovemo nove klijente, otvoreniji su kad kažemo da smo iz Hrvatske i lakše pridobivamo njihovu pozornost. 

Tu smo u velikoj prednosti nad velikim zemljama - svi u svijetu već imaju neku sliku o Njemačkoj, Engleskoj ili Francuskoj, bilo to Eiffelov toranj ili kraljica Elizabeta. O Hrvatskoj najčešće nemaju i sad nas vide kroz prizmu naših nogometaša, a ta je slika izrazito pozitivna. 

Ljudi podsvjesno prenose imidž koji ima reprezentacija na sve nas Hrvate - upornost, borbenost i hrabrost. 

Bez obzira na konačni rezultat, na tome im stvarno trebamo svi biti zahvalni", ispričao je Tomislav Grubišić u razgovoru za Index.


 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara