Kriza: Tiskanim medijima crno se piše, ali više ćemo gledati televiziju

PRIHODI tiskanih medija od oglašavanja mogli bi se smanjiti za čak 20 posto, dok bi njihova naklada mogla pasti za 10 posto, a posebno će biti pogođene tiskovine koje se isključivo financiraju prodajom oglasa. Riječ je o zlogukoj prognozi koja je rečena na konferenciji za novinare konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte i agencije za istraživanje tržišta Puls koji su na temelju analize zaključili kako će ekonomska kriza najviše pogoditi novinske izdavače gdje će brojni časopisi prorijediti periodiku izlaženja ili se prebaciti isključivo na internet.

Ukinuo medij zbog smanjenog oglašavanja

Zloguka prognoza dobila je danas i službenu potvrdu s obzirom na to da je predsjednik Uprave Bonnier Business Pressa donio odluku o potpunom gašenju Business.hr tiskanog i web izdanja. Kako smo objavili, vlasnik je zbog izuzetno loših prihoda od oglašavanja odlučio ugasiti taj medij.

No, sve u svemu čini se kako se Business.hr samo našao prvi na udaru plime, a prema svemu sudeći neće ostati jedini ugašeni tiskani medij u Hrvatskoj koja sve snažnije osjeća udare globalne ekonomske krize.

Gledat ćemo 30 minuta duže televiziju

"Podaci o čitanosti dnevnih novina u Hrvatskoj pokazuju da se prosječna kumulativna čitanost po broju u razdoblju od 2004. do 2008. povećala preko 17 posto, dok se trend pada osjetio tek u posljednjih godinu dana", napomenuo je Ante Šalinović iz Pulsa dodajući kako bi se taj trend opadanja mogao i nastaviti.

Globalna ekonomska kriza tako bi mogla pridonijeti porastu televizijskog oglašavanja budući da će potrošači gledanje televizije sve češće odabirati umjesto drugih, skupljih oblika zabave. Zapravo televizija bi trebala preuzeti ulogu tada mladog medija radija, koji je procvao za vrijeme Velike depresije u SAD-u krajem dvadesetih godina prošlog stoljeća.

Televizija kao radio u doba depresije

Agencija Puls izašla je tako i s konkretnim podacima istraživanja prema kojima će prosječni gledatelj u 2009. provesti pred malim ekranom 30 minuta tjedno duže nego u prošloj godini.

"Televizija i dalje ima moć informiranja i utjecaj na masovno tržište s kakvim se ni jedan drugi medij ne može usporediti. Moguće je da će globalna kriza dodatno učvrstiti dominaciju televizije s obzirom na broj konzumenata i prihode od oglašavanja", istaknula je Aleksandra Kolarić, regionalna direktorica Korporativnih komunikacija u Deloitteu.

Štedjet će se na tiskanim medijima

Zlogukim prognozama za tiskovne medije pridružuje se i Slaven Fischer, predsjednik Hrvatske udruge reklamnih agencija (HURA), koji se slaže s prognozom koja kaže o 20-postotnom smanjenju oglašavanja.

"Nažalost to je tako. Prvi na udaru naći će se tiskani mediji gdje će oglašivači štedjeti. Televizija u kumulativi još ima šansu ostati na prošlogodišnjim brojkama, dok će internet oglašavanje rasti  zbog sve važnije interakcije s potrošačima. U toj utrci gube tiskana izdanja", kazao je Fischer za Index dodajući da se slaže s prognozom kako se tiskanim medijima "crno piše".

Također, izrazio je žaljenje za gašenjem medija kakav je bio Business.hr. Prema Fischeru, vlasnik tog medija vjerojatno je htio zadovoljiti svoje kratkoročne ciljeve odnosno očigledno s ovom investicijom nije računao dugoročno.

Ne ide na bolje

"Sadašnja situacija ne ide u prilog tezi kako će biti bolje. Naime, veliki oglašivači nakon poslovnih rezultata prvog kvartala mogli bi još ozbiljnije zakočiti investiranje u oglašavanje”, zaključuje Fischer dodajući kako se u Hrvatskoj  i te kako osjeća psihoza neizvjesnosti koja već koči investicije, pa u ovom slučaju i marketing.

I.Ć.
Foto: Arhiva

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara