PARLAMENTARNI IZBORI

Ovo su najdebilnije reklame u kampanji

Ovo su najdebilnije reklame u kampanji
Foto: Index/Facebook/Pixsell/Dusko Jaramaz/Igor Kralj

KERUM s križem i kravama, Pernar protiv medija i maski, Jandroković koji govori o progonu Crkve, Plenković koji priča o nedodirljivima... ovo su najdebilnije reklame izborne kampanje.

Sigurna Hrvatska, HDZ-ova reklamna kampanja, ima potencijal. Ima, naime, potencijal da se nametne kao najdebilniji dio predizbornog marketinga. Recimo, onaj moment kad ugledate Gordana Grlića Radmana, ministra vanjskih poslova, s raširenim rukama ispred Josipa Bozanića mora vas dirnuti.

"Hoće li neko biće ovo zaista potaknuti da glasa za Grlić Radmana“, zapitate se dok gledate dvojicu muškaraca, jednog iz vrha vlade, drugog iz vrha Crkve, kako se sretni smješkaju jedan drugom. Hajde, barem Crkva više ne glumi neutralnost.

Njonjo čuva kršćanske vrijednosti

Da je to s Crkvom i HDZ-om zbilja ozbiljno, svjedoči i slučaj Gordana Jandrokovića. Poručuje: "Čuvajmo svoje kršćanske vrijednosti kao temelj identiteta Domovine", pa zatim u nešto dužem statusu objašnjava: "Neki žele Crkvu protjerati iz javnog života, kršćanske vrijednosti zamijeniti bezličnim parolama i najavljuju zahlađenje odnosa s Vatikanom. Pogledamo li naš način života, našu arhitekturu i baštinu, osjećamo li dušu našeg čovjeka, vidimo da je to nemoguće jer je kršćanska tradicija duboko ukorijenjena u naš identitet. Nadživjela je progone u vrijeme komunizma, davala nam je snage u vrijeme Domovinskog rata, svakodnevno nam pomaže da budemo bolji i odgovorniji ljudi te nas tjera da budemo otvoreniji i tolerantniji prema drugima i drugačijima", izmišlja Jandroković.

Crkva "tjera" – tjera (?!) – sirotog Njonju da bude otvoreniji i tolerantniji prema drugima i drugačijima? Zaista, ne događa se često da se Crkvi u Hrvata tako otvoreno predbacuje nešto što nema baš nikakve veze s onim što radi i kako se ponaša. Ona definitivno nikog ni ne nagovara, a kamoli tjera na toleranciju. Dapače.

Kakve izmišljotine.

Ali nema veze. Na toleranciju natjerani Jandroković predstavlja stranku koja 30 godina – s dva pretežno nebitna i kraća prekida – jaše ovu državu. Uz to, Crkvi je dopustila štošta, nema segmenta javnog života u koji, zahvaljujući Jandrokovićevoj partiji, nije prodrla. A dobila je hrpu novaca. I onda, 2020. godine, Jandroković priča o nekima koji je žele "protjerati iz javnog života".

Je li predsjednik sabora ok? Nije ga sunce malo iscrpilo?

O poduzetništvu piše HDZ-ovac koji je dobio tatinu firmu

Hrvatska čeka gospodarski spas, a Ivan Domagoj Milošević opet se nudi za Supermana. Dežurni HDZ-ov poduzetnik i liječnik – diplomirao medicinu, poslovno iskustvo počeo stjecati u bivšoj očevoj firmi – po tko zna koji put pokušava osvojiti birače. Piše da je sve što zna o ekonomiji naučio u vrtiću. Pa stavlja smajlića koji plače od smijeha, potom se hvali medicinskim i gospodarskim znanjima te veli: "Ako me pitate što mogu ponuditi, mogu ponuditi iskustvo i znanje o gospodarstvu, sveobuhvatni pogled na ekonomiju i razumijevanje poduzetništva. Ako želite rast i razvoj, podržite me glasom na predstojećim izborima i podržite Hrvatsku demokratsku zajednicu", istu onu stranku, aj da ponovimo, uz koju ova država malo manje od tri desetljeća raste i razvija se.

I evo gdje smo došli.

Ne, Miloševiću, ne pitamo te.

Tko je Plenkoviću podvalio slogan?

Andreja Plenkovića ne bismo pitali, nego mu pokušali objasniti da mu onaj tko mu je prodao slogan "Za Hrvatsku u kojoj nitko nije nedodirljiv" nije prijatelj. Ili nije upućen u, recimo, zbivanja u splitskom Domu za starije i nemoćne osobe gdje se prije kraja izvida institucija nadležnih za kazneni progon požurilo sa službenom izjavom da nitko nije kriv za zaražene i umrle osim virusa. Da ne širimo dalje temu na ovom mjestu, Plenković nas je nasmijao i rastužio.

Ono što slijedi nikako nije najdebilnije, no definitivno spada u najživopisnije – reklamna kampanja Željka Keruma. Istina, dalo bi se razgovarati o značenju riječi "živopisan", ali ako vam nije najjasnija, eno Facebook stranice Željka Keruma s gomilom videa. Malo ih je koje ne bismo nazvali živopisnim.

Pome, krave, križ i Kerum

Recimo, na jednom stoji na rubu ceste: nosi majicu na kojoj piše "Može li se poma sadit online", ima sunčane naočale, šešir i, dakako, dojmljiv križ oko vrata. Iza leđa mu je proplanak, na njemu stado krava. Vjetar cijelo vrijeme udara u mikrofon što Kerumu ne smeta da pošalje poruku narodu kako se treba baviti stočarstvom, ribarstvom i poljoprivredom. "Ovo je dokaz da hrvatski čovjek može opstat na svojoj hrvatskoj zemlji – Dalmatinac, Slavonac i svi ostali", besjedi bivši splitski gradonačelnik dok u kadru vidimo samo njega i krave, negdje kod Vrlike.

Konačno, na početku jednog spota, Kerum veli: „Prihod od političkog djelovanja, devet milijuna kuna san ja donio odluku i podijelili smo penzionerima na Rivi.“ Kad, šta, kako? Devet milijuna? Penzionerima? Na Rivi?

 

Pernar uspješno bježi od Gatesova čipa

Kralj hrvatskog političkog trasha Ivan Pernar opet bi u sabor. Nepokolebljivi borac protiv sistema žudi za još četiri godine na nimalo antisistemskoj zastupničkoj plaći. Koalicija mu se zove "Dosta je pljačke", ali prikladnije bi ime bilo "Dosta je medicine“. Pernar je, naravno, uvjeren da je to s covidom-19 žešća podvala smišljena da ga Bill Gates čipira pa da zli bogataš u svakom času zna gdje je Pernar i šta mudroga govori u parlamentu.

Zašto bi Gatesa zanimalo gdje je Pernar, nije poznato.

Evo nekoliko njegovih – Pernarovih, ne Gatesovih – karakterističnih poruka: "Kakav je to opasan virus od kojeg 80% ljudi nema nikakvih simptoma, a prosječna dob umrlih je 78 godina?"

Ili: "Ako se ljudi hitno ne probude iz hipnoze, nakon prvog vala laži doći će i drugi."

Mediji, maska, kome fali daska?

Ili: "Isti oni mediji koji se zgražavaju nad brutalnošću policije u Americi svojom šutnjom podržavaju brutalnost prema čovjeku iz vlaka koji je odbio staviti masku koja ne štiti od korone."

Mediji i maske omiljene su mu teme. Ne voli ni jedno ni drugo.

Na primjer: "Mediji me mrze jer sam vam rekao istinu o koroni", piše Pernar, a gledatelj se pita bi li bilo opakije da se zafrkava ili da je uvjeren.

HNS i rad, ha ha ha

Hrvatska narodna stranka ima slogan "Hrvatska se voli radom", što je, po prilici, isto kao da Pernar poručuje "Hrvatska se voli znanošću" ili HDZ "Hrvatska se voli poštenjem." Valjda nitko uz HNS ne veže pojam rada.

Klijentelizma da, pratili su godinama velike stranke, s tim što su u vrijeme kad su značajnu ulogu u "narodnjacima" imale Savka Dabčević Kučar i Vesna Pusić zastupali neke vrijednosti, imali ugled... Onda ih je bivši lider Ivan Vrdoljak uvalio u koaliciju s HDZ-om, prevarivši mnoge stranačke kolege i sve birače, a kako HDZ nije pokazao volju da ih i dalje šlepa, eto "narodnjaka" tu gdje jesu. Nigdje.

Sami idu na izbore pod vodstvom Predraga Štromara i poručuju: "Hrvatska se voli radom." Iskreno im želimo da to pokažu odmah nakon izbora, daleko od politike.

Bandićev plakat je teško opisati

Kad spominjemo rad, ne smijemo zaobići čovjeka koji o njemu rado priča. Milanu Bandiću puna su usta rada. Iz njegove reklamne ponude izdvojili smo plakat koji izgleda kao nepriznato dijete lošeg turističkog plakata i plakata za bikijadu. Različiti fontovi, nevidljivi plavi uskličnik, slogani "365 delamo!", zatim "obnavljamo, radimo i zajedno živimo za Zagreb" u gradu koji Bandić i HDZ nisu obnovili nakon potresa, uz poruke na dnu "Ne bojte se za Zagreb! Niste sami" i "Za Hrvatsku bez straha" te nekakve kvadrate sa slikama predstavlja prekrasan primjer kakvu kampanju treba izbjegavati.

Tko sudi jadnom Škori?

Miroslav Škoro vapi "Sude mi". Na vlasti je HDZ koji ga je prvo 1994. godine poslao u diplomaciju, a nešto više od desetljeća kasnije, u vrijeme vladavine Ive Sanadera, odredio za gradonačelničkog kandidata u Osijeku. Godinama je bio blizak vladajućoj partiji, a sada cmolji da mu netko sudi.

Mostovac u odijelu skače u more

Da radimo natječaj za najbizarniji komadić predizbornog marketinga, pokal bi, očekivano, otišao u Dalmaciju. Uglavnom, čovjek stoji na stijenama dolje na kraju bivšeg "željezničara" - za neupućene, govorimo o uvali Bačvice u Splitu. U tamnom je odijelu, bijeloj košulji i cipelama. Kamera ga snima odozgo, prati ga dramatična glazba. I on... skoči u more. Da, u tamnom odijelu i bijelim cipelama. Ekran se nakratko zatamni, drama na vrhuncu, glazba bubnja, gledatelju je nejasno što se događa.

Što rade nadležne službe? Ima li ikog da mu pomogne? Sljedeći kadrovi donose olakšanje - prvo ga vidimo kako izranja, a potom je konačno u krupnom kadru. Čovjek s kraćom sijedom bradom poručuje: "S nama ćete isplivati iz svih problema." Na ekranu piše: "Izronimo 5. 7. 2020. X. izborna jedinica." I Jakoslav Rojnica, kandidat Mosta. Nekad je bilo dovoljno da Božo Petrov kaže "ni s HDZ-om, ni sa SDP-om", a vidi sada muke. U more se bacaju.

U ovom tekstu nema govora o kampanji Restart koalicije. Pokušali smo ponešto pogledati i... pokušajte i vi ako vas muči nesanica.


Čije su predizborne reklame vama najdebilnije? Recite nam u anketi!

 


*Index koristi third party aplikacije za realizaciju anketa kako bismo smanjili mogućnost manipulacije anketom od strane korisnika, ali i potpuno odagnali mogućnost vlastitih manipulacija rezultatima. Svejedno, online ankete ne mogu se smatrati znanstveno utemeljenima niti vjerodostojno predstavljaju većinu hrvatske populacije. Index, naime, relativno rijetko posjećuju potpuni idioti, koji pak u ukupnoj hrvatskoj populaciji imaju značajan udio.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara