Pitali smo štrajkaše treba li bolje učitelje plaćati više, pogledajte snimku
NASTAVNICI osnovnih i srednjih škola u srijedu 6. studenog održali su štrajk u školama u cijeloj Hrvatskoj i veliki prosvjed na Markovom trgu koji je prigodno nazvan 6.11. za 6,11 posto.
Time su još jednom ponovili svoj zahtjev da im se koeficijenti za plaće podignu za 6,11%.
Novinari Indexa iskoristili su skup pred vladom kako bi im postavili pitanja koja su se tijekom pet tjedana štrajka često postavljala u medijima i po društvenim mrežama.
Pogledajte što su nam odgovorili.
Neka od pitanja koja smo im postavili bila su sljedeća:
Smatrate li da je pravedno da svi nastavnici imaju iste plaće neovisno o kvaliteti, zalaganju i deficitarnosti?
Mislite li da bi bilo dobro da se uvede objektivnije vrednovanje zalaganja i kvalitete nastavnika?
Mislite li da bi za sustav, osobito za djecu, bilo dobro da loši nastavnici lakše dobivaju otkaz?
Smatrate li da je u redu da medicinske sestre, s obzirom na težinu posla, imaju gotovo 2.000 kuna manje prosječne plaće od nastavnika?
Trebaju li nastavnici deficitarnih područja, poput matematike i informatike, dobivati veće plaće ili stimulacije?
Ovo su bili njihovi odgovori.
Odgovori na pitanje o većim plaćama za bolje nastavnike
„Je li pravedno da svi zastupnici u saboru imaju iste plaće? Neki rade više, a neki manje, a dobiju istu plaću.“
„Svi radimo isti posao, suočavamo se s istim problemima, tako da bi to ipak trebalo biti izjednačeno u osnovici.“
„Pa mi smo stup države. Ako nije plaćena prosvjeta, ako se nema za prosvjetu, ne vidim uopće smisao egzistencije ove države u budućnosti.“
„Entuzijazam, sam po sebi, splasne ako čovjek nije dovoljno vrednovan.“
„Pitanje je tko bi određivao tu kvalitetu po kojoj biste onda određivali i plaće profesora“.
„Dakle, normalno je da postoje kategorije u plaći. No, to zaradite sa svojim radnim stažom i svojim radom, ali mukotrpnim radom.“
„Od svih u javnim službama imamo jako nizak koeficijent i zbog toga lošu plaću.“
„Po nekim procjenama nestane oko 30% kompletnog hrvatskog proračuna u javnoj nabavi. Ima novaca za trostruko veće plaće svima, ne samo profesorima.“
„Naš posao se ne odnosi samo na vrijeme provedeno u školi, nego se odnosi i na pripremu za rad.“
„Svatko, ipak, radi za novac, ne samo iz ljubavi.“
„Mora biti razlike u onome tko se zaista trudi, radi, napreduje i onoga tko samo dođe i odradi svoj posao.“
„Mi isto među sobom vidimo da neki rade više, a neki rade manje. Ali, za sada ne postoji način da se svakog tako pojedinačno vrednuje.“
Odgovori na pitanje o lakšim otkazima za loše nastavnike
„U svakom slučaju ne može se samo ovako dati otkaz. Mora postojati procedura, žalbe itd., itd.“
„To je valjda zadaća ravnatelja da vide kakav je njihov kolektiv i da sankcioniraju ljude koji nisu zaslužili ovu jadnu plaću.“
„Ima loših koji rade u gradskim upravama i na drugim mjestima. Dakle, ista je stvar. To je onda pitanje cijele javne i državne uprave, ne samo profesora.“
Odgovori na pitanje o usporedbi plaća nastavnika i medicinskih sestara
„Ja znam koliko je težak i odgovoran posao koji ja radim i vjerujem da je svaki drugi težak i da nosi određenu odgovornost.“
„Medicinska sestra s 20 godina staža u struci ima veću plaću od mene učitelja u osnovnoj školi s visokom stručnom spremom.“
Odgovor na pitanje o većim plaćama za nastavnike deficitarnih predmeta
Na pitanje bi li zbog deficitarnosti profesori matematike ili informatike trebali biti više plaćeni, jedna nastavnica odlučno i kratko odgovorila je: „Ne!“
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati