Porezna objavila Vodič za fiskalizaciju 2.0 za poduzetnike
POREZNA uprava izvijestila je danas da je objavila Vodič za Fiskalizaciju 2.0, koji je namijenjen svim poduzetnicima koji će od 1. siječnja 2026. godine izdavati, zaprimati i fiskalizirati eRačune.
Kako ističu, vodič na jednostavan način objašnjava što donosi Fiskalizacija 2.0, koje su obveze poduzetnika te kako se pripremiti za primjenu.
Obveze poduzetnika u sustavu PDV-a i malih poduzetnika
Podsjetimo, od sljedeće godine svi poduzetnici koji su u sustavu PDV-a morat će izdavati i zaprimati eRačune, dok svi koji nisu u tom sustavu, to jest mali poduzetnici, od 1. siječnja 2026. bit će samo u obvezi zaprimanja, a od 1. siječnja 2027. godine i izdavanja eRačuna. Fiskalizacija 2.0 bit će tako u punoj primjeni od 1. siječnja 2027. godine, a obuhvaćat će oko 320 tisuća poduzetnika.
S prvim danom sljedeće godine bit će oko 170 tisuća obveznika u sustavu PDV-a koji izdaju i zaprimaju eRačune, a od tog broja, njih 47 tisuća već je potvrdilo svoje pristupne točke u FiskAplikaciji, besplatnoj aplikaciji Porezne uprave, dok ih se za 127 tisuća ta potvrda još čeka.
Fiskalizacija 2.0 odnosi se samo na B2B i B2G transakcije
Fiskalizacija 2.0 odnosi se samo na izdavanje i zaprimanje računa između poduzetnika te poduzetnika i države, odnosno svih proračunskih korisnika koji su u sustavu PDV-a, dok, kada je riječ o krajnjoj potrošnji, sve ostaje po starom te će se i dalje koristiti klasična fiskalizacija.
Fiskalizacija 2.0 može se provoditi isključivo putem eRačuna i to je ključna promjena – radi se o novom tehničkom rješenju, odnosno novom načinu izdavanja računa.
Vodič je objavljen na službenoj web stranici Porezne uprave i stranici portala Fiskalizacija 2.0.