Predstavljen Lider-Hendalov indeks optimizma

HLIPO je zajednički projekt poslovnog tjednika Lider, Hendal agencije za istraživanje tržišta i Ekonomskog instituta Zagreb radi stvaranja pouzdanog ekonomskog pokazatelja koji će detektirati granske i ukupne promjene u poslovanju, odnosno mjeriti poslovni optimizam u Hrvatskoj.

Prema riječima Nevenke Hendrih, glavne direktorice Hendala, HLIPO metoda temelji se na metodologiji IFO indeksa münchenskog Ekonomskog instituta i prikazuje ocjenu trenutnoga ekonomskog stanja, ali i očekivanja za sljedeće razdoblje.

Indeks poslovnog optimizma je u listopadu za 7 indeksnih poena viši nego u lipnju kad je mjerenje započelo. Vrijednost poslovnih očekivanja u sljedećih šest mjeseci iznosi 115, a vrijednost ocjene stanja je niža, i iznosi 100, kao na početku mjerenja.

HLIPO prati sljedeće grane: industrijsku proizvodnju, građevinarstvo, trgovinu, prijevoz i usluge, uključuje i turizam.

"Prema rezultatima za posljednjih pet mjeseci očekivanja su standardno viša od trenutnog stanja, dok je najveći porast optimizma poslovnog očekivanja zabilježen u sektoru proizvodnje (145), građevinarstva (128), te prijevoza i usluga (118)" objašnjava Hendrih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Rast optimizma može biti posljedica sezonskih utjecaja koji se manifestiraju kroz povećanje ulaganja i potrošnje u turizmu i posredno u ostalim djelatnostima. Također, otvaranje pregovora s Europskom unijom utječe na optimizam poslovne zajednice" navodi Sandra Švaljek, ravnateljica Ekonomskog instituta Zagreb.

"HLIPO je izvrsno sredstvo za provjeru gospodarske situacije i može pomoći poduzetnicima da na osnovi indeksa planiraju svoje polugodišnje poslovanje. Primjerice, rast optimizma može rezultirati povećanim investicijama i posljedično povećanju broja zaposlenih", smatra Hrvoje Dolenec analitičar iz Raiffeisen banke.

Na raspravi su sudjelovali i Drago Munjiza, predsjednik Uprave Konzuma, te Neven Ivandić iz Instituta za turizam. Oboje su govrili o utjecaju turističke sezone na rast poslovnog optimizma u Hrvatskoj i naglasili potrebu prilagodbe indeksa sezonskim utjecajima.

HLIPO je pokušaj da se gospodarstvenicima pruži još jedan pouzdani pokazatelj, koji se temelji na ocjeni stanja i predviđanja, a poslužit će kao sredstvo za bolju prilagodbu poslovnim promjenama u okruženju.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara