predstavljene publikacije proizašle iz tempus projekta o višejezičnosti
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Publikacije proizašle iz projekta "Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini", koji se u protekle dvije godine provodio u Hrvatskoj u sklopu Tempus programa Europske unije (EU), predstavljene su danas u auli Sveučilišta u Zagrebu.
Predstavljanje je priređeno u sklopu skupa kojim je obilježen završetak projekta, a na kojemu je sudjelovala većina od 50-ak stručnjaka s četiri hrvatska i šest europskih sveučilišta te sedam osnovnih škola i dva vrtića iz Hrvatske koji su surađivali na projektu.
Riječ je o malom hrvatskom zavičajnom rječniku s igrama i zadatcima "Zaviri" autorica Melite Kovačević i Zrinke Jelaske te o knjizi koja nosi isti naslov kao i projekt, a sadrži priloge više autora koji teorijski i u praksi razmatraju jezičnu komunikaciju u višejezičnoj sredini. Knjigu su uredile Dunja Pavličević Franić i Melita Kovačević, a osim tih publikacija, predstavljen je i "Komvis" - treći i zaključni broj glasila projekta.
Recenzent dr. Stjepko Težak smatra da je rječnik "Zaviri" vrlo dobar početak i poticaj da se prestane s uvriježenom praksom zanemarivanja dijalekata u nastavi standardnoga jezika. U rječniku, koji je objavio zagrebački nakladnik "Alfa", autorice su odabrale 400 riječi općega značenja koje su dane u oblicima standardnoga jezika te u nekoliko hrvatskih dijalekata.
Po riječima dr. Yvonne Vrhovac, recenzentice knjige "Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini II: teorijska razmatranja, primjena", ona donosi ideje i prijedloge koje mogu bitno pridonijeti potrebnim promjenama u metodici nastave jezika. Vrhovac smatra da se treba mijenjati i odnos javnosti prema metodici nastave jezika, ali i razmišljati te ukazivati na potrebu stalnoga obrazovanja nastavnika.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Prilozi u knjizi, rekla je, pokrenuli su široki spektar pitanja koja se odnose na komunikacijsku kompetenciju u višejezičnoj sredini.
Autori priloga, kazala je Vrhovac, uočili su nedostatke obrazovnoga sustava i dali kritički osvrt, ali su iznijeli i promišljanja o tome kako iznaći rješenja. Osim toga usuglasili su i razmišljanja o tome da treba pristupiti novom režimu učenja materinskoga jezika, dodala je.
Današnji skup završen je okruglim stolom o višejezičnosti u komunikaciji na kojemu je istaknuto da se u nastavi jezika kod učenika treba prebroditi barijeru straha od jezika jer taj strah suspreže komunikaciju.
Tempus program prihvatilo je Vijeće ministara EU-a 7. svibnja 1990. Program je utemeljen kako bi se pomoglo procesu reforme visokoga školstva u zemljama srednje i istočne Europe u okviru PHARE programa.
Predstavljanje je priređeno u sklopu skupa kojim je obilježen završetak projekta, a na kojemu je sudjelovala većina od 50-ak stručnjaka s četiri hrvatska i šest europskih sveučilišta te sedam osnovnih škola i dva vrtića iz Hrvatske koji su surađivali na projektu.
Riječ je o malom hrvatskom zavičajnom rječniku s igrama i zadatcima "Zaviri" autorica Melite Kovačević i Zrinke Jelaske te o knjizi koja nosi isti naslov kao i projekt, a sadrži priloge više autora koji teorijski i u praksi razmatraju jezičnu komunikaciju u višejezičnoj sredini. Knjigu su uredile Dunja Pavličević Franić i Melita Kovačević, a osim tih publikacija, predstavljen je i "Komvis" - treći i zaključni broj glasila projekta.
Recenzent dr. Stjepko Težak smatra da je rječnik "Zaviri" vrlo dobar početak i poticaj da se prestane s uvriježenom praksom zanemarivanja dijalekata u nastavi standardnoga jezika. U rječniku, koji je objavio zagrebački nakladnik "Alfa", autorice su odabrale 400 riječi općega značenja koje su dane u oblicima standardnoga jezika te u nekoliko hrvatskih dijalekata.
Po riječima dr. Yvonne Vrhovac, recenzentice knjige "Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini II: teorijska razmatranja, primjena", ona donosi ideje i prijedloge koje mogu bitno pridonijeti potrebnim promjenama u metodici nastave jezika. Vrhovac smatra da se treba mijenjati i odnos javnosti prema metodici nastave jezika, ali i razmišljati te ukazivati na potrebu stalnoga obrazovanja nastavnika.
Autori priloga, kazala je Vrhovac, uočili su nedostatke obrazovnoga sustava i dali kritički osvrt, ali su iznijeli i promišljanja o tome kako iznaći rješenja. Osim toga usuglasili su i razmišljanja o tome da treba pristupiti novom režimu učenja materinskoga jezika, dodala je.
Današnji skup završen je okruglim stolom o višejezičnosti u komunikaciji na kojemu je istaknuto da se u nastavi jezika kod učenika treba prebroditi barijeru straha od jezika jer taj strah suspreže komunikaciju.
Tempus program prihvatilo je Vijeće ministara EU-a 7. svibnja 1990. Program je utemeljen kako bi se pomoglo procesu reforme visokoga školstva u zemljama srednje i istočne Europe u okviru PHARE programa.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati