Pronađena druga crna kutija s indonezijskog leta u kojem je poginulo 189 osoba

Pronađena druga crna kutija s indonezijskog leta u kojem je poginulo 189 osoba
Foto: Epa

PRONAĐENA je druga crna kutija iz leta Lion Aira koji se u listopadu prošle godine srušio u Indoneziji, javlja BBC.

Svih 189 putnika i članova posade poginulo je kada je let JT610 pao u more nedugo nakon polijetanja iz glavnog grada, Jakarte.

Pilot je prije nesreće od kontrole zračnog prometa zatražio dozvolu da se vrati u zračnu luku, ali se nakon toga kontakt s njim izgubio.

Istražitelji su zaključili da je zrakoplov naišao na tehničke probleme.

Trup zrakoplova nikada nije pronađen.

Crna kutija

Druga crna kutija, tj. jarko narančasti snimač zvuka, pronađena je nekih 50 metara dalje od mjesta gdje je u studenom prošle godine pronađena prva crna kutija na kojoj su bili snimljeni podaci leta.

Snimač zvuka pronađen je u ponedjeljak ujutro, ali je "razbijen na dva dijela".

"Nadamo se da ćemo uspjeti izvući nešto korisno iz njega'', rekao je Haryo Satmiko, zamjenik šefa indonezijskog Odbora za sigurnost prometa (KNKT).

Glasnogovornik indonezijske mornarice Agung Nugroho izjavio je za Reuters kako je snimač zvuka pronađen na dubini od osam metara, pod blatom na dnu mora, a da su slab signal snimača otkrili tek prije nekoliko dana.

Nije poznato koliko će vlastima trebati da prouče podatke. Kada je u studenome prošle godine pronađena prva crna kutija, dužnosnici su rekli da će im za analizu trebati više mjeseci.

Što se dogodilo?

Let JT610 srušio se u more nedugo nakon polijetanja iz glavnog grada, Jakarte.

Prema nalazima indonezijskog Odbora za sigurnost prometa, avionska kompanija Lion Air pustila je zrakoplov u promet unatoč tome što je s njim imala problema tijekom ranijih letova.

Kao što smo već pisali na Indexu, isti avion je dan prije imao velikih problema kad je iz Denpasara letio za Jakartu.

Tehnički zapisnik s prethodnog leta sugerira da su instrumenti koji očitavaju brzinu bili nepouzdani, a podaci o visini razlikovali su se na kapetanskim instrumentima i instrumentima prvog časnika.

Posada je unatoč takvim očitavanjima odlučila nastaviti let i sretno se prizemljila u Jakarti.

Putnici su za indonezijske medije kazali kako ih je let podsjetio na vožnju na vrtuljku. U avionu je nastala panika, a neki od putnika su od turbulencija i naglog dizanja i padanja čak i povraćali.

Problem je riješen

No nakon slijetanja zrakoplov su pregledali mehaničari i dali mu zeleno svjetlo za novi let.

Već ranije je direktor zrakoplovne kompanije Lion Air Edward Sirait kazao kako je zrakoplov imao "tehnički problem", ali dodao je da je on riješen.

"Da je zrakoplov imao kvar, bilo bi nemoguće uzletjeti", kazao je. 

Ni dan kasnije zrakoplov se srušio i poginulo je 189 putnika i članova posade.

Lion Air najveća je privatna aviokompanija iz Indonezije, koja operira na 126 aerodroma u Indoneziji, Singapuru, Vijetnamu, Maleziji i Saudijskoj Arabiji. 

Ovo je prva nesreća Lion Aira koja uključuje ovaj tip aviona, koji je u promet stavljen prošle godine. Pilot i kopilot ukupno su imali više od 11.000 sati leta i nedavno su prošli medicinski pregled te testiranje na drogu. 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara