Rekonstrukcija pruge Hrvatski Leskovac-Karlovac, posao vrijedi 3,5 milijardi kn
UGOVOR o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt "Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac" potpisan je u petak u Karlovcu, a riječ je o dionici dugoj 44 kilometra, vrijednosti 3,45 milijardi kuna, od čega 2,7 milijardi kuna bespovratno iz europskih fondova.
"Bespovratna sredstva iz europskih fondova i za ovaj projekt još jedna su potvrda koliko je članstvo u EU važno za razvoj Hrvatske, u ovom slučaju za razvoj željezničke infrastrukture. Bez te dodane vrijednosti bilo bi vrlo teško realizirati naše planove za idućih 10 godina, gdje planiramo ulaganje od tri milijarde eura u željeznički infrastrukturu", istaknuo je premijer Andrej Plenković na prigodnoj svečanosti potpisivanja ugovora na karlovačkom željezničkom kolodvoru.
Podsjetio je da projekt podrazumijeva i obnovu zgrade željezničkog kolodvora u Karlovcu, koja je spomenik kulture s početka 20. stoljeća, a radovi na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac, koja je dio projekta nizinske pruge, trebali bi biti gotovi u roku četiri godine odnosno do kraja 2023. godine.
"Karlovac će dobiti modernu i obnovljenu zgradu, a naši Karlovčani će duplo brže dolaziti do Zagreba te će se, kako kaže gradonačelnik, moći i duplo brže vratiti nego sada", rekao je Plenković.
Istaknuo je i kako je potpisom današnjeg ugovora postotak ugovorenosti sredstava iz EU fondova podignut na 83 posto. To znači da smo u mandatu ove vlade, u tri godine i dva mjeseca, s 9 posto došli do 83 posto ugovorenosti, kazao je Plenković, dodajući da će vlada nastaviti s ravnomjernim regionalnim razvojem zemlje.
Ugovor su potpisali ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) Tomislav Petric.
Butković: Počinje gradnja nizinske pruge prema Rijeci
"Na mediteranskom koridoru, najvažnijem koji prolazi kroz Hrvatsku, za sada gradimo dio prema Mađarskoj, Dugo Selo - Križevci, odabrani su izvoditelji radova za oko tri milijarde kuna vrijedne relacije Koprivnica - Križevci - mađarska granica, a ovo danas je početak gradnje nizinske pruge u dijelu prema Rijeci, dok se ostale dionice projektiraju", rekao je Butković, naglašavajući i kako povlačenje europskih sredstava za dionicu Hrvatski Leskovac - Karlovac znači da će Europska komisija financirati i ostatak pruge prema Rijeci.
Ministar je pobrojao i druge aktualne projekte u Rijeci te istaknuo kako će to i buduća pruga omogućiti da Luka Rijeka bude jedna od najvažnijih i najvećih luka sjevernoga Jadrana.
Butković: Uspješna godina za prometni sektor
"Ove su godine potpisani ugovori za nove projekte ukupne vrijednosti oko pet milijardi kuna, uglavnom iz europskih fondova", kazao je Butković uoči sjednice vlade.
To su, kako je naveo, željeznički projekti, završene su zračne luke u Splitu i Dubrovniku, grade se luke po Jadranu, a u Zagrebu se gradi novi rotor i obnavlja tramvajska infrastruktura.
"Nema kraja i županije gdje se ne razvija i ne gradi u prometu", rekao je Butković.
Po riječima predsjednika Uprave HŽ Infrastrukture, na dionici od Hrvatskog Leskovca do Karlovca sagradit će se 44 kilometra elektrificirane pruge, sedam nadvožnjaka i podvožnjaka, modernizirati svi prijelazi, kolodvori i stajališta te ugraditi moderan signalno-sigurnosni sustav.
Kršić nije mogao precizirati kada bi konkretno mogli započeti radovi, napominjući da slijedi natječaj za odabir izvođača radova pa će to ovisiti i o eventualnim žalbama.
Ministar Butković se nada da će svi postupci oko odabira izvođača ići brzo kako bi radovi na ovoj dionici pruge počeli iduće godine.
Ravnatelj SAFU-a Tomislav Petric kaže kako je ovaj projekt najveći koji se potpisuje u Hrvatskoj ove godine, a drugi najveći potpisan do sada, odmah iza Pelješkog mosta.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati