Rusi istražuju je li smrtonosni požar skrivio pilot aviona
RUSKI istražitelji razmatraju je li pogreška pilota uzrokovala nesreću u kojoj je poginula 41 osoba kada je zrakoplov zahvatio požar prilikom slijetanja u moskovsku zračnu luku Šeremetjevo, javlja BBC.
Članovi posade i putnici izvijestili su kako je Suhoj Superjet-100 tijekom leta pogodila munja, pri čemu je prekinuta komunikacija sa zračnim prometom.
No stručnjaci smatraju kako spuštanje zrakoplova s punim spremnicima pri tako velikim brzinama nije uobičajena praksa.
Službeno izvješće unutar 30 dana
Kao glavni regulator za sigurnost zračnog prometa 12 bivših sovjetskih država, Međudržavni odbor za zrakoplovstvo (IAC) preuzeo je istragu avionske nesreće. Zrakoplov je rastavljen i trenutačno se nalazi u hangaru u Šeremetjevu, a istražitelji provode istragu kako bi utvrdili točan uzrok tragičnog požara, piše RT.
IAC je izjavio da su, unatoč oštećenjima, prikupljeni svi dostupni podaci s oba snimača, poznata pod nazivom “crna kutija“, i da će objaviti preliminarno izvješće unutar 30 dana.
Sumnja se na pilota
Ruske novine Komersant citirale su neimenovani izvor upućen u istragu koji kaže kako je velika vjerojatnost da se nesreća dogodila zbog greške pilota, odnosno zbog njegovih sljedećih odluka:
- piloti su odlučili uletjeti u visoko rizičnu oluju
- žurno su sletjeli na pistu, mada je uobičajena procedura da se prvo napravi krug oko zračne luke kako bi se potrošilo što više goriva
- slijetali su pomoću postupka u slučaju nužde (eng. emergency control mode) koji zahtijeva više vještine
- izgleda da su piloti imali preveliku brzinu slijetanja, zbog čega se avion, s teškim spremnicima punim goriva, odbijao i udarao u pistu
- izgleda da je takav način slijetanja oštetio donji dio trupa zrakoplova, zbog čega su krhotine udarale u motore i vjerojatno uzrokovale smrtonosni požar.
Već je prije Superjet izazvao povremene zabrinutosti u smislu pouzdanosti. Prema internim dokumentima kompanije Aeroflot iz veljače 2018., sigurnost tog modela označena je kao "prosječna", dok su zrakoplovi Airbusa i Boeinga imali oznaku "visoke razine sigurnosti".
Morao je spustiti avion s punim spremnicima
Kao što smo već pisali na Indexu, Denis Evdokimov, kapetan zrakoplova Superjet 100, ispričao je svoju stranu priče.
“Morao sam sletjeti s punim spremnicima goriva što je, zbog nezgodnog prizemljenja, vjerojatno dovelo do požara u zrakoplovu“, rekao je Evdokimov.
"Vidio sam bljesak i čuo munju“, kazao je i dodao kako nije uspio stupiti u kontakt s kontrolom zračnog prometa “zbog udara munje”.
Piloti su zbog toga morali ručno slijetati. Nakratko su uspostavili radiovezu i “mogli su reći samo nekoliko riječi“ kontroli zračnog prometa koja ih je usmjerila prema pisti.
Snažno udarao u pistu
Dok je pokušavao sletjeti, avion je nekoliko puta udario u pistu i vjerojatno je pritom oštetio spremnike goriva, što je uzrokovalo požar u stražnjem dijelu aviona.
“Brzina nije bila velika, što je normalno. Međutim, avion je bio puno teži nego što bi trebao biti zbog punih spremnika goriva, što je otežalo slijetanje“, objasnio je pilot.
"Avion je skakao poput skakavca"
Petr Egorov, jedan od putnika koji je preživio nesreću, izjavio je da je avion "upravo bio poletio kada ga je pogodila munja". Dodao je da se skoro onesvijestio od straha prilikom slijetanja.
Drugi svjedoci opisali su da je avion "skakao poput skakavca" dok je udarao u pistu prilikom slijetanja.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati