Što više vremena provodite na Facebooku to se manje brinete o privatnosti

Što više vremena provodite na Facebooku to se manje brinete o privatnosti

Foto: Facebook

NAJNOVIJA Gallupova anketa u SAD-u pokazala je da oni korisnici koji češće koriste Facebook, manje brinu o privatnosti na popularnoj društvenoj mreži.

Rezultati su pokazali da je samo 26 posto svakodnevnih korisnika "vrlo zabrinuto" za privatnost. Kod onih koji Facebook koriste jednom tjedno ta je visoka zabrinutost izražena u 35 posto slučajeva. Još je veći postotak, čak 39 posto, onih koji su jako zabrinuti, a Facebook koriste još i manje nego jednom tjedno.

Traži se istraga o Facebookovom praćenju korisnika

Facebook trenutno testira mnogo novih sadržaja koji su ponovno izazvali zabrinutost zbog čuvanja privatnosti na društvenoj mreži koju koristi čak 800 milijuna korisnika diljem svijeta. Među "novom generacijom" sadržaja je i "Timeline", koji pruža mogućnost stvaranja digitalne "mape" cijelog internetskog života korisnika te "Open Graph" koji automatski pokazuje stranice i sadržaje koje ste gledali na internetu dok niste bili na Facebooku, piše Red Orbit.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Odvjetnici, razne građanske udruge i neki američki zastupnici su već zatražili od američke Federalne trgovinske uprave pokretanje istrage o Facebookovim metodama praćenja. Ne iznenađuje niti podatak da je samo 34 posto korisnika koji Facebook koriste manje nego jednom tjedno je uopće svjesno ovih novih sadržaja u odnosu na 87 posto onih koji Facebook koriste svakodnevno.

Većina ne odobrava nove sadržaje na Faceu

Byron Acohido iz USA Todaya je kazao kako je među korisnicima koji su primijetili nove sadržaje, njih 56 posto reklo da im se ne sviđaju, dok ih 36 posto odobrava. Korisnici Facebooka obično na početku ne odobravaju nikakve promjene, no na kraju ih prihvate. Glasnogovornik Facebooka Andrew Noyes je kazao da kompanija prati samo one korisnike koji daju svoj pristanak.

No, neki stručnjaci tvrde da Facebook, Google, Apple i Microsoft pokušavaju proširiti svoje poslovanje sakupljajući velike količine podataka o ponašanju korisnika na internetu. "To je slično mentalitetu zlatne groznice, a praćenje podataka je postao sveti gral", kazao je Craig Spiezle, izvršni direktor neprofitne američke udruge Online Trust Alliance.

Gotovo polovina (48 posto) od 2000 odraslih ispitanika je kazalo da imaju profil na Facebooku. Od onih koji imaju profil, 30 posto njih dođe na Face nekoliko puta dnevno, dok ga 29 posto posjeti najmanje jednom dnevno.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara