HRVATSKI TURIZAM

Stručnjakinja objasnila što se to događa s privatnim smještajem u 2019.

Stručnjakinja objasnila što se to događa s privatnim smještajem u 2019.
Foto: Pixsell/Davor Puklavec/Grgo Jelavic

"SENZACIONALISTIČKI i pogrešno je tumačiti pad popunjenosti privatnog smještaja kao kraj turizma u Hrvatskoj, ali početak kraja načina poslovanja koji poznajemo je svakako tu", rekla je Anamarija Cicarelli, voditeljica Savjetovališta za obiteljski smještaj Interligo koji ujedno izdaju i certifikat "Apartman Plus".

Index je već pisao o tome da najviše problema s popunjenošću imaju prije svega oni privatni iznajmljivači koji nisu ulagali u svoje apartmane pa su i danas opremljeni namještajem iz prošlog stoljeća, no problem nije samo u izgledu apartmana, iako je to jedan od glavnih razloga, nego su problemi puno veći. O tome je govorila i Cicarelli koja je upozorila na veliki problem s kojim će se privatni apartmani suočiti ako ne promijene način poslovanja.

U sklopu svog posla u direktnom su kontaktu s više desetaka tisuća iznajmljivača godišnje kroz edukacije koje organiziraju, časopis koji izdaju te putem društvenih mreža. Voditeljica je autorica pet stručnih knjiga za vlasnike privatnog smještaja, izdavač specijaliziranog časopisa za male iznajmljivače i godišnje njihova predavanja posjeti nekoliko tisuća ljudi.

"Kraj je ovakvog razvoja turizma"

S obzirom na to da u medijima ovih dana izlaze razne analize poslovanja u privatnom smještaju, a zbog toga ih, navodi Cicarelli, iznajmljivači svakodnevno kontaktiraju, odlučili su kao savjetovalište za obiteljski smještaj dati osvrt na cjelokupnu situaciju u kojoj se nalaze privatni iznajmljivači ove godine.

Navodi kako se zadnjih par godina priča o tome da će doći kraj naglog razvoja turizma koji doživljavamo te da se taj scenarij polako počeo događati.

Iako je, kaže, stanje još uvijek daleko od alarmantnog, činjenica je da se moramo pripremiti za budućnost, naglašavajući da se to posebno odnosi u kontekstu privatnog smještaja.

"Senzacionalistički i pogrešno je tumačiti pad popunjenosti privatnog smještaja kao kraj turizma u Hrvatskoj, ali početak kraja načina poslovanja koji poznajemo je svakako tu. Za to ima više razloga: povećanje broja kreveta u privatnom smještaju, povećanje broja gostiju ne prati rast povećanja broja smještajnih jedinica, iako je to druga vrsta gostiju, ponovno oživljena tržišta su ipak privukla neke od njih, imamo još uvijek veliki broj smještaja koji ne prati trendove tržišne potražnje, iako sve više mlađe populacije preuzimaju oglašavanje još uvijek veliki broj iznajmljivača radi samostalno, bez da dobro poznaju sve mogućnosti internet oglašavanja, mnogi se oslanjaju na samo 1-2 kanala prodaje", rekla je ona.

Istraživanje pokazalo: U oglašavanje apartmana ulaže tek 1 posto privatnih iznajmljivača

Prije svega je istaknula kako se po medijima, društvenim mrežama i općenito posvuda mogu vidjeti visokokvalitetni apartmani, no upozorava kako nažalost većina privatnog smještaja ipak nije takva te da se još uvijek se većina apartmana nalazi u objektima koji nisu renovirani, opremljeni su dotrajalim namještajem, ne nude nikakve dodatne usluge, dok se u marketing ne ulaže gotovo ništa.

Prema istraživanju koje su proveli prošle godine, 30 posto objekta u privatnom smještaju nema web stranicu, u oglašavanje tek jedan posto ulaže i to iznos do 1000 kuna godišnje, a odnosi se većinom na hrvatske portale, navodi Cicarelli.

"Mali broj iznajmljivača zna koliki su troškovi poslovanja, to se određuje 'odokativno'. Amortizaciju objekta ne računa nitko. Godišnja ulaganja po apartmanu teško prelaze 5.000 kuna. U vrijeme povećanja turista u svijetu općenito, posebno dolaska novih turista koji pripadaju generacijama Y i Z, buđenju novih tržišta i novih niša unutar postojećih tržišta nerealno je očekivati da će se ovakva vrsta apartmana prodavati", kazala je Cicarelli.

Sve je manje gostiju koji dolaze samo na kupanje i sunčanje

Navodi kako je sve manje gostiju koji dolaze samo na kupanje i sunčanje te da oni kojima je to jedini motiv dolaska, traže sve niže cijene.

"Hrvatskoj se uz starenje domaćina koji nisu fleksibilni i ne mogu se prilagoditi novim zahtjevima tržišta dogodila i jedna nova vrsta domaćina, to su oni koji su prisiljeni iznajmljivati bilo što kako bi nadopunili izuzetno niski životni standard. I jedni i drugi bore se na tržištu isključivo spuštanjem cijena. Posljedice takve politike poslovanja ove godine svi osjećamo", naglasila je Cicarelli.

Potrebna daleko veća komunikacija s gostima

Upravo stoga je potrebno potpuno promijeniti način poslovanja, tvrdi Cicarelli, ako privatni iznajmljivači žele biti uspješni. I ona je istaknula ono o čemu Index već tjednima piše, a to je da trenutno na tržištu nemaju problema iznajmljivači koji imaju kvalitetne objekte te čija kvaliteta opravdava cijenu.

No također navodi kako nije dovoljno samo ulaganje u kvalitetu objekta jer da to ne garantira popunjenost, već da je potrebno povećati kvalitetu komunikacije s gostima, marketinga i oglašavanja.

Sve ono što se mnogima ne čini važno ima sve veću ulogu u uspješnom poslovanja, a nabrojala je koje su sve stvari izuzetno važne da bi pridobili gosta. Za početak navodi kako je jako bitno koliko informacija iznajmljivači daju gostima prije njihovog dolaska, jesu li informacije koje se daju gostima dovoljno važne i zanimljive te hoće ih dodatno uvjeriti da su odabrali najbolje mjesto za svoj boravak.

Uz to je važno istaknuti gostima sadržaje atrakcije te im navesti objekte koji su u blizini i koje će gost posjetiti kako bi njegovo odmor bio sadržajniji.

Što sve apartman treba imati da privuče gosta?

Jedna od stvari koja je izuzetno potrebna za uspješno poslovanja privatnih iznajmljivača je ta da su svoje apartmane uredili privlačno i funkcionalno, što podrazumijeva udobne krevete, kvalitetne madrace, ugodnu posteljinu, udobne jastuke, kvalitetne ležaljke na terasi, lijepu okućnicu punu cvijeća, kvalitetan internet, dobar klima-uređaj, po potrebi i više njih. Zatim da se svake godine unapređuje smještaj, bilo zamjenom dotrajalih elementa ili uvođenjem novih poput Netflixa, jacuzzija, besplatnog transfera na kraće relacije, privatnog parking mjesta, svakodnevnog čišćenja, mijenjanja posteljine svaka 2-3 dana, iako bi to i danas trebali prema pravilniku.

Uz sve to, potrebno je i napraviti kvalitetne fotografije privatnog smještaja koje bi potom reklamirali.

"Potrebno je ulagati u oglašavanje na portalima koji nude tu mogućnost, a da su visoko kvalitetni, Google AdWords, plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama, oglašavanje na portalima i potrebna je maksimalna kvaliteta oglasa. Uz to je potreban neprestani rad na portalima (praćenje analitike pojedinog portala, korištenje promocija, osiguravanje statusa, korištenje raznih ubrzanja, neprestano praćenje i prilagođavanje cijena, prikupljanje komentara, korištenje channel managera). Odavno je prošlo vrijeme kad je bilo dovoljno samo postaviti oglas i čekati", rekla je Cicarelli.

"Svi koji su nas slušali sad nemaju problema"

Dodaje i kako je za privatne iznajmljivače jako bitno da naprave svoju web stranicu koja ne bi bila prezentacijska, već prodajna te da je važan e-mail marketing (s tim da se treba pripaziti na GDPR).

"Potrebna je komunikacija u cilju detektiranja potreba i očekivanja gostiju te suradnja s lokalnim turističkim agencijama. Ukratko, iznad svega je potrebna kvaliteta u svakom segmentu. Nažalost svi koji ne posluju na ovaj način već osjećaju posljedice, a u budućnosti će to biti znatno jače izraženo. Došlo je vrijeme kada će opstati samo najbolji, oni koji su interaktivni, fleksibilni, poduzetni i žele ulagati u kvalitetu. Nije to ništa novo, sve ovo je jedan prirodni i očekivani ciklus poslovanja na koji smo dugo upozoravali i pripremali ih kroz radionice i edukacije", istaknula je Cicarelli.

Na kraju je rekla kako im je drago da su oni iznajmljivači koji su slušali savjete i primjenjivali, danas među onima koji imaju uspješnu turističku godinu.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara