Svećenik poziva vjernike: "Ne dajte migrantima ni hrane ni vode"

Svećenik poziva vjernike: "Ne dajte migrantima ni hrane ni vode"
Foto: Facebook/Katolički skauti

VELEČASNI Josip Tomić je upravitelj župa iz Kupske doline i bivši tajnik riječkog nadbiskupa Ivana Devčića. 

Osim svećeničkog zvanja, ovaj crkveni čovjek vodi Facebook stranicu Župe Kupske doline - Turke, Kuželj, Brod na Kupi. I ako je suditi po stranici, vrlo je aktivan.

"Cilj stranice je promovirati povijest, hrvatsku kulturu i katoličku vjeru župa Kupske doline te domoljublje kao temelj narodnog zajedništva. Želja joj je povezivati sve one koji su vezani na ove župe", piše u opisu stranice. 

Međutim, osim promocije povijesti, hrvatske kulture i katoličke vjere, Tomić promovira i antiimigrantsku politiku. I to prilično zdušno. 

Prije dva dana objavio je post u kojemu upozorava na opasnost koju predstavljaju imigranti i njihovo "islamsko krivovjerje''. Pozvao je svoje župnike da ne primaju migrante u svoje kuće, ne daju im hranu, vodu ni prenoćište.

OBAVIJEST - TZV. IMIGRANTI

"Predragi u Kristu vjernici, župljani na području Uprave župa Kupske doline! Ovih dana obaviestili su nas nekoji vjernici da su nepoznate osobe tražile od njih vodu i hranu. Iste su nepozvane ulazile na privatne posjede i obiteljske kuće, a provaljivale u napuštene kuće.

Dragi vjernici, Crkva od svakoga po propisima traži "putnika primiti" - dakako sveta teološka znanost podrazumjeva pod time putnika, onog koji putuje od svoje kuće do cilja iz kojeg se svojoj kući vraća.

U ovom slučaju radi se o tzv. imigrantima najčešće muškarcima, vojnim dezerterima, koji se nisu htjeli odazvati pozivu legalne državne vlasti na obranu svoje domovine, kao i sumnjivim kretanjima žena i djece u cilju naseljavanja europskih kulturnih zemalja. Oni nisu spremni prihvatiti našu tradiciju, običaje i kulturu.

Stoga se pozivlju svi župljani da nikoga ne primaju u svoje kuće, ne daju hranu, vodu i prenoćište, te smjesta redarstvenoj vlasti prijave sve one koji nisu im poznati ili nepoznati prolaze našim državnim teritorijem jer oni predstavljaju neposrednu opasnost ne samo Hrvatskom narodu već i Europi. Hrvatska je 500 godina bila predziđe kršćanstva i braniteljica Europe od islamskog krivovjerja. Nastavimo dalje ovu tradiciju i sačuvajmo Europu od najezde islamske ilegalne imigracije. Neka oni (zapadne velevlasti) koji su u tim zemljama napravili probleme i koji su potakli i potiču ilegalnu imigraciju rješe probleme a ne da ih mi rješavamo.

Neka nas Bog i svi sveci Božji, napose sv. Bernard, propovjednik II. Križarske vojne, sv. Pijo V., pobjeditelj po Zagovoru BDM na Lepantu, sv. Ivan Kapistran, pobjeditelj Turaka kod Bieligrada (Beograda), te sv. Nikola Tavelić, propovjednik protiv islamskog krivovjerja, čuvaju od i od svake opakosti ovog vremena", napisao je velečasni na stranici i potpisao se pod objavom.

Stavovi božjeg pastira

Nazvali smo ovog božjeg pastira kako bismo porazgovarali o njegovim stavovima.

Potvrdio nam je da on autor te objave. 

"Da, jer su došli kod jedne gospođe i nisu htjeli izaći iz kuće", pojasnio je.

"Tamo sve piše, jasno je navedeno. Ja cijenim i pratim vaš portal, ali izjave za javnost ne bih davao", rekao je.

"Provalili su u više kuća u selu Kupari na izvoru Kupe", dodao je velečasni.

Zanimalo nas je zašto provalu nije prijavio policiji. 

"Neću ja prijavljivati, ljudi moraju prijaviti. Zato je u statusu navedeno da se jave.''

Dobro. Što je s onim biblijskim ''Gladnoga nahraniti, žednoga napojiti''?

''Normalno da je nahraniti i napojiti. Ali za to postoje državne institucije i ukoliko ljudi legalno borave na teritoriju. Jedna stvar je putnik, namjernik, a jedna stvar je onaj koji je ovako ilegalno ušao u državu.''

Nabrojio sam vam dva od sedam djela milosrđa kršćanstva. To ne bi trebala raditi država nego vjernik. Ili?

''Gledajte, ja na tom području imam i pravoslavce i muslimane i povezujem čovjeka kad ga ne poznajem. Imam i Rome i sve to skupa i ne vidim u tom problem. I da mi naiđe izbjeglica, uopće nije problem. Ali mora se takve osobe prijaviti policiji i policija provodi postupanja u skladu sa zakonom. Ti ljudi nisu izbjeglice nego ekonomski imigranti.''

Kako to znate? Napisali ste "vojnim dezerterima, koji se nisu htjeli odazvati pozivu legalne državne vlasti na obranu svoje domovine". Jeste li vi gledali njihove dokumente?

''Nisam ni dužan gledati.''

Kako onda možete procijeniti?

''Zašto naši ljudi koji su se javljali u vojsku nisu bježali u Europu i ostavljali žene i djecu u Hrvatskoj?''

Možete li vi usporediti rat u našoj domovini u kojoj smo znali protiv kojeg neprijatelja se borimo sa situacijom na Bliskom istoku i s frakcijama koje se međusobno bore? Smatrate li se kompetentnim procijeniti nečije motive bijega?

''Možda je nezgodno to napisano, ali mislim da svi znamo i vidimo...''

Zašto Josip s Marijom nije ostao u Nazaretu, zašto su otišli u Betlehem? Zašto se nije ostao braniti?

''Josip i Marija su biblijske osobe i znamo što se s njima događalo. I znamo kako Bog vodi povijest. Nije problem pomoći svakoj osobi koja se nađe u potrebi. Ali zašto muškarci bježe u Europu?''

Sad kažete da biste pomogli svakome tko se nađe u potrebi, a ne biste pomogli muškarcima koji su, prema vama, vojni dezerteri jer nisu, kao naši, ostali braniti domovinu.

''Zašto nisu branili svoje žene i djecu nego bježe u Europu? Recite mi vi razlog.''

Kako znate njihove motive? Kako znate da ne bježe sa ženom i djecom? Kako znate da tamo situacija nije toliko grozna da nemaju izbora? Zašto bi se, uostalom, borili protiv desetaka drugih frakcija i riskirali svoje živote kad mogu pokušati potražiti bolji život?

''Da li vi pratite što se događa u Europi s tim imigrantima? Ne sa svima, nego s pojedincima?''

Pratim. Zašto ste onda označili sve migrante, a ne pojedince? Zašto mislite da su svi muškarci vojni dezerteri?

''A čujte. Onaj koji je sposoban za rat, on bi trebao braniti svoju obitelj i svoju domovinu.''

Zašto onda Josip nije branio svoju ženu?

''Josip nije bio vojnik i to je Sveto Pismo.''

A vi znate da su oni svi vojnici?

''Pa gledajte. Ako su sposobni kupovati neke stvari i ulaziti i provaljivati u državu, a ne čekati nekakav normalni legalni put, po meni je bolje da im Europa, SAD ili tko im je već zakuhao kašu, lijepo pošalju vojsku, osiguraju sigurnu zonu, kampove i ne znam što i spriječe da budu ugroženi.''

U redu. Josip je bio sposoban za rat. Bio je odrastao muškarac koji se bavio stolarstvom. Kažete da je to Biblija. Vjerujete u to.

''Vjerujem.''

Znam da vjerujete, svećenik ste. Kako onda, kao svećenik koji prenosi Radosnu vijest, možete praktički pregaziti dva od sedam djela milosrđa?

''Nije bitno što čovjek deklarativno kaže nego je bitno ono... Njegova djela pokazuju kakva je osoba. A moja djela su vidljiva u tim župama. A vi možete pitati župljane kako se prema njima ponašam i da nisam pregazio ikakva djela milosrđa prema bilo kome tko mi je pristupio.''

Dobro. Četvrto tjelesno djelo milosrđa kaže kako putnika treba primiti.

''Da, putnika. Oni nisu putnici.''

Što je po vama putnik? Osoba koja bježi ili putuje iz točke A do točke B?

''Osoba koja putuje od nekog cilja do nekuda i poslije se vraća kući.''

Kako vi znate da se oni neće vratiti kući?

''Pa baš i ne vidim da se vraćaju iz Europe.''

Inače pratite kretanja izbjeglica?

''Pa pratim. Vaš medij piše, hvala Bogu, pratim i druge medije.''

Dobro. Gospodine Tomiću, hvala vam puno.

''Može, poštovanje, bok.''

Pozdrav.

Nekoliko minuta nakon našeg razgovora, objava je izbrisana sa stranice. 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara