U Hrvatskoj jača trgovina na malo, rastu Lidl i Kaufland

U Hrvatskoj jača trgovina na malo, rastu Lidl i Kaufland
Foto: 123rf

AGENCIJA za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) provela je istraživanje tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u Republici Hrvatskoj u 2018.

Prihodi iz trgovine na malo svih trgovaca iz uzorka AZTN-a u promatranoj 2018. bilježe nominalan rast u iznosu od 2,5 milijardi kuna (7 %), u odnosu na prethodnu 2017., što predstavlja izraženiji trend rasta u odnosu na istraživanje godinu ranije, kada je rast iznosio 3,2 %. Istraživanje je pokazalo rast ukupnog broja svih prodajnih mjesta u iznosu od 91 prodajnog mjesta (2 %), kao i povećanje neto prodaje površine u iznosu od 23.700 četvornih metara (2 %), priopćili su iz agencije.

Najveći trgovci u Hrvatskoj

Konzum kao najjači trgovac na malo mješovitom robom, u 2018. bilježi 623 prodajnih mjesta, što je nešto manji broj u odnosu na 2017.

Nastavlja se trend rasta članica Schwarz Grupe - Lidla i Kauflanda, koji u 2018. bilježe tržišni udio od 20-30 %.

U promatranoj 2018. ukupno 34 poduzetnika bilježi rast prihoda u trgovini na malo mješovitom robom u odnosu na prethodnu 2017., dok ostali trgovci bilježe pad prihoda.

Ukupno 14 trgovaca ostvarilo je tržišni udio na razini Republike Hrvatske veći od 1 %, dok je u prethodnoj 2017. 15 trgovaca ostvarilo tržišni udio veći od 1 %. Značajniji rast u promatranoj 2018. bilježe: Spar, Lidl, Konzum, Tommy, Mlin i pekare, Studenac, Plodine, NTL, Boso i La-vor trade.

Spar bilježi najveći nominalni rast prihoda iz maloprodaje od svih trgovaca iz uzorka te je sada na četvrtoj poziciji. Značajan rast Spara temelji se na činjenici što je četrdesetak
nekadašnjih prodajnih prostora Bille poslovalo tijekom čitave 2018.

Pregled po najvećim gradovima

U gradovima Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku u 2018. bilježi se rast prihoda iz maloprodaje u odnosu na 2017. Rast prihoda najviše je izražen u Zagrebu (nešto više od 500 milijuna kuna), zatim u Splitu (rast iznosi 97 milijuna kuna), Osijeku (rast iznosi 31 milijuna kuna) te najmanje u Rijeci (rast iznosi 20 milijuna kuna).

U Gradu Zagrebu, najvažnijem regionalnom maloprodajnom tržištu u Hrvatskoj, u 2018. ostvaren je prihod iz maloprodaje u iznosu od 6,9 milijardi kuna. Usporedbe radi, u 2017. ukupno ostvareni prihod iznosio je 6,4 milijardi kuna. 

U Gradu Zagrebu prva tri trgovca su zadržali pozicije, odnosno Konzum je zadržao prvu poziciju, uz neznatno smanjenje tržišnog udjela, na drugoj poziciji je i dalje Spar, koji bilježi rast tržišnog udjela, a na trećoj je ostao Kaufland, uz neznatno smanjenje tržišnog udjela.

Detaljniji prikaz tržišta trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u Republici Hrvatskoj u 2018. možete vidjeti OVDJE.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara